Gå til innhold

Hjelp ang. lån og leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest flytting
Skrevet

Sliter litt nå.. jeg og mannen min venter barn i sommer. Gleder oss kjempemye, men har ikke funnet en skikkelig plass å bo enda. For tiden leier vi i et eldre hus, men synes ikke det passer å ha små barn her.

Har søkt om etableringslån i kommunen, men får avslag pga at vi har foreløpig bare en inntekt.

Begynner å få liten tid føler jeg, men aner ikke hva vi kan gjøre! Kan jo leie en bedre leilighet i mellomtiden, og søke igjen om etableringslån når vi har to inntekter. Men det blir jo litt travelt å måtte flytte to ganger....

Noen som har litt peiling eller noen gode råd?

Blir kjempetakknemlig! :)

Gjest min erfaring
Skrevet

Hei! Jeg har ingen råd, men kan fortelle hvordan vi har det. Vi har heller ikke fått lån da jeg jobber for lite. Vi bodde lenge i en kjellerleilighet som ikke var så bra (og det var kun ett soverom), men vi hadde ikke råd til annet. Nå leier vi et litt bedre sted, men ønsker vårt eget. Som vi altså ikke har råd til enda. Jeg tenker at vi får klare oss med dette en stund, og så får vi vårt eget senere. Jeg snakket litt med helsesøsteren da første barnet var lite, og hun sa at jeg ikke behøvde å bekymre meg. For barnet var ikke bostedet det viktigste..... Om dere ikke har råd enda kan dere kanskje prøve å spare litt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...