Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stort er feriebudsjettet deres? Jeg tenker da inkl. reise opphold og mat.

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Miss seventy

19

• Dorthe

14

• Gemini

8

• Kvinna

8

Mest aktive i denne tråden

Miss seventy
Skrevet

Hovedferien 50-70 000. Pluss endel småturer ellers i året. Vi har ikke barn.

Skrevet

Wow... Rikinger ;-P

Skrevet

20 000 kanskje?

Sånn med rubbel og bit.

2 voksne uten barn, kennelutgifter til to hunder er inkludert.

Skrevet

Wow... Rikinger ;-P

Nok av unger hos oss - og det vil gå ca 40.000 spenn på hovedferien i år.

fuji1365380447
Skrevet

Ca 30 000. Det er tre uker i Frankrike med fly, leiebil, leie av hus og ellers aktiviteter på turen for to voksne.

Miss seventy
Skrevet

Wow... Rikinger ;-P

Nei, vi er ikke spesielt rike vi, men feriepengene er jo 90 000 på oss til sammen, pluss at vi bruker å få igjen 20 000 + på skatten, og da bruker vi de pengene på reiser:)

Skrevet

70.000,- i feriebudsjett??? Det er 1/3 av årslønna mi...

Miss seventy
Skrevet

70.000,- i feriebudsjett??? Det er 1/3 av årslønna mi...

Som sagt når feriepengene vi får er 90 000 og vi som regel i tillegg får ca 20 000 igjen på skatt, da prioriterer vi reise. Ikke hvert eneste år vi bruker like mye da.

Gjest Sjokkedårisei
Skrevet

Nei, vi er ikke spesielt rike vi, men feriepengene er jo 90 000 på oss til sammen, pluss at vi bruker å få igjen 20 000 + på skatten, og da bruker vi de pengene på reiser:)

Ikke rike? Dere bruker jo et helt års studielån!Spørs vel hvem dere sammenligner dere med. Samboeren min og jeg pleier å bruke ca 5000 inkludert overnatting,mat og drikke og lommepenger. Vi må spare litt til bolig i år ellers drømmer vi om en tur som vil koste rundt 40 000, men det må vi nok vente med

Gjest ikke signatur her, tror jeg...
Skrevet

Vi har ikke råd til ferie i år heller.... Men vi kan kanskje få lånt en hytte og dra dit et par dager. Vi burde besøkt familie som bor et annet sted, men da vil ferien komme på 10.000, og det går ikke.

Gjest ikke signatur her, tror jeg...
Skrevet

Som sagt når feriepengene vi får er 90 000 og vi som regel i tillegg får ca 20 000 igjen på skatt, da prioriterer vi reise. Ikke hvert eneste år vi bruker like mye da.

Vi får ikke så mye i feriepenger, og det vi får må gå til regninger/ting vi trenger.

Miss seventy
Skrevet

Ikke rike? Dere bruker jo et helt års studielån!Spørs vel hvem dere sammenligner dere med. Samboeren min og jeg pleier å bruke ca 5000 inkludert overnatting,mat og drikke og lommepenger. Vi må spare litt til bolig i år ellers drømmer vi om en tur som vil koste rundt 40 000, men det må vi nok vente med

Vi er ikke rike hvis man ser på par med to inntekter rundt omkring. I sml med studenter er vi jo kjemperike da;)

Men vi tjener ikke noe særlig over snittet -tror jeg da..

Skrevet

Det varierer veldig. I år blir det ikke stort, grunnet restskatt og diverse andre utgifter, mer eller mindre uforutsett.

Men vi ender alltid opp med å bruke mer enn vi hadde tenkt. Jeg får alltid lettere sjokk når jeg ser over kontoutskriftene etter ferien.

Skilte fedre med dårlig samvittighet og nesten voksne barn som "må" ha ditt og datt er ikke noe catch, sånn økonomisk sett.

Jeg burde ha funnet meg en rik mann, som inviterte til elvecruise på Nilen.

Skrevet

Vi er ikke rike hvis man ser på par med to inntekter rundt omkring. I sml med studenter er vi jo kjemperike da;)

Men vi tjener ikke noe særlig over snittet -tror jeg da..

Hvis dere får 90000 i feriepenger, tjener dere ca. 900000 i året til sammen. Jeg tror jeg vil påstå at det er godt over gjennomsnittet.

Skrevet

På reisa vår kommer vi til å bruke et sted mellom 25 og 30 tusen på alt.

Miss seventy
Skrevet

Hvis dere får 90000 i feriepenger, tjener dere ca. 900000 i året til sammen. Jeg tror jeg vil påstå at det er godt over gjennomsnittet.

Man får 12 % i feriepenger da ikke 10.

Men kanskje vi tjener bra da..

Miss seventy
Skrevet

Det varierer veldig. I år blir det ikke stort, grunnet restskatt og diverse andre utgifter, mer eller mindre uforutsett.

Men vi ender alltid opp med å bruke mer enn vi hadde tenkt. Jeg får alltid lettere sjokk når jeg ser over kontoutskriftene etter ferien.

Skilte fedre med dårlig samvittighet og nesten voksne barn som "må" ha ditt og datt er ikke noe catch, sånn økonomisk sett.

Jeg burde ha funnet meg en rik mann, som inviterte til elvecruise på Nilen.

Elvecruise på nilen er ikke så dyrt da.. eller kanskje det er i kategorien dyrt for noen.. jeg har tydeligvis ingen peiling på hva som er mye og lite, eller hva folk tjener... ;)

Gjest krepsa
Skrevet

Man får 12 % i feriepenger da ikke 10.

Men kanskje vi tjener bra da..

Det er ikke alle som får 12% feriepenger nei.

Fortsatt noen som får 10,2% og som fortsatt bare har 21 dagers ferie i løpet av året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...