Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man får 12 % i feriepenger da ikke 10.

Men kanskje vi tjener bra da..

"Man" får ikke 12% i feriepenger. Men mange får det, og tydeligvis dere.

Altså tar man 11 måneders lønn, legger til 12%, som er feriepenger, og hvis dere tilsammen får 90000 i feriepenger i året, skulle det bli sånn ca. 900000 i årslønn. Cirka. Pluss minus noen titusen, men uansett godt over gjennomsnittet.

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Miss seventy

19

• Dorthe

14

• Gemini

8

• Kvinna

8

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Jeg bruker 10-15 000, annet hvert år omtrentlingen, på å reise til USA. I mellomåret holder jeg meg stort sett hjemme, og bruker feriebudsjett på trikkebilett og engangsgrill! :-)

I år blir det mest Oslo.

Skrevet

Det er ikke alle som får 12% feriepenger nei.

Fortsatt noen som får 10,2% og som fortsatt bare har 21 dagers ferie i løpet av året.

hvilke utbetaler 10,2%?

Miss seventy
Skrevet

Det er ikke alle som får 12% feriepenger nei.

Fortsatt noen som får 10,2% og som fortsatt bare har 21 dagers ferie i løpet av året.

ok, det visste ikke jeg.

Miss seventy
Skrevet

"Man" får ikke 12% i feriepenger. Men mange får det, og tydeligvis dere.

Altså tar man 11 måneders lønn, legger til 12%, som er feriepenger, og hvis dere tilsammen får 90000 i feriepenger i året, skulle det bli sånn ca. 900000 i årslønn. Cirka. Pluss minus noen titusen, men uansett godt over gjennomsnittet.

jaja.. jeg trodde alle fikk 12 % nå jeg, trodde regelen gjaldt alle.. sorry...

Skrevet

Vi bruker på 2 voksne og 1 barn, ca. kr 25.000,-.

Skrevet

70.000,- i feriebudsjett??? Det er 1/3 av årslønna mi...

Det er halve min årslønn :o)

Skrevet

Som sagt når feriepengene vi får er 90 000 og vi som regel i tillegg får ca 20 000 igjen på skatt, da prioriterer vi reise. Ikke hvert eneste år vi bruker like mye da.

Jeg får ikke feriepenger jeg :o(

fei1365380229
Skrevet

Ikke jeg heller :o(, men mannen min får heldigvis en kraftig dose :o)

Skrevet

Omtrent 0,-

Skal du bare leve på luft og kjærlighet i ferien? *S*

Skrevet

Nei, vi er ikke spesielt rike vi, men feriepengene er jo 90 000 på oss til sammen, pluss at vi bruker å få igjen 20 000 + på skatten, og da bruker vi de pengene på reiser:)

I forhold til våre to inntekter så har dere nok bra lønn. Synd dere ikke er klar over at dere er mye bedre stilt enn mange! :-)

Gjest krepsa
Skrevet

hvilke utbetaler 10,2%?

Hvilke hva?

Firmaer?

Ferieloven er jo fortsatt ikke forandret selv om mange har fått en uke ekstra ferie, og da også høyere prosentandel feriepenger.

Jeg har fortsatt bare som ferieloven sier. Det er 21 dager og 10,2 % feriepenger. Og det kommer nok vi til å ha fram til ferieloven forandres. Noe jeg tror vil ta laaaaaang tid.

fei1365380229
Skrevet

Hvilke hva?

Firmaer?

Ferieloven er jo fortsatt ikke forandret selv om mange har fått en uke ekstra ferie, og da også høyere prosentandel feriepenger.

Jeg har fortsatt bare som ferieloven sier. Det er 21 dager og 10,2 % feriepenger. Og det kommer nok vi til å ha fram til ferieloven forandres. Noe jeg tror vil ta laaaaaang tid.

http://www.arbeidstilsynet.no/info/tema/feriekr.html

Miss seventy
Skrevet

Har ikke alle krav på det da? Skjønner at det er masse rart ute og går. Jeg har ikke peiling på hvordan lover og regler er, vet bare hvordan det fynker for meg jeg.

Miss seventy
Skrevet

I forhold til våre to inntekter så har dere nok bra lønn. Synd dere ikke er klar over at dere er mye bedre stilt enn mange! :-)

Jeg kan jo begynne å glede meg over det nå da når jeg vet det:)

Skrevet

Elvecruise på nilen er ikke så dyrt da.. eller kanskje det er i kategorien dyrt for noen.. jeg har tydeligvis ingen peiling på hva som er mye og lite, eller hva folk tjener... ;)

Nei, det er ikke av det dyreste, men erfaringsmessig går det med opptil det dobbelte av grunnprisen sån totalt sett. For når man først er på ferie, vil man ikke spinke. Da unner vi oss både vått og tørt.

Skrevet

jaja.. jeg trodde alle fikk 12 % nå jeg, trodde regelen gjaldt alle.. sorry...

10 eller 12% - fortsatt tilsvarer det cirka 900.000. Og det tror jeg nok du er klar over er langt over snittet...

fei1365380229
Skrevet

Ja, der står det at feriepengene utgjør 10,2% av feriepengegrunnlaget.

Ja dessverre :o( Hadde håpet det var en ny lov slik at mannen min kunne få enda mer feriepenger enn beregnet.

Selv får jeg 0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...