Kvinna Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg kan jo begynne å glede meg over det nå da når jeg vet det:) Nemlig :-) Kos dere på Nilen da! Har hørt at det er en fantastisk tur! :-) 0 Siter
Gjest krepsa Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Ja dessverre ( Hadde håpet det var en ny lov slik at mannen min kunne få enda mer feriepenger enn beregnet. Selv får jeg 0 Skulle jeg ønske også. Utgjør jo litt penger å øke fra 10,2 - 12%. Og skulle gjerne hatt en ferieuke til også. 0 Siter
Miss seventy Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Nei, det er ikke av det dyreste, men erfaringsmessig går det med opptil det dobbelte av grunnprisen sån totalt sett. For når man først er på ferie, vil man ikke spinke. Da unner vi oss både vått og tørt. Joda,men hva med å heller få oppleve turen, også heller spare litt der? Egypt er ganske billig da. Når man førstes er på ferie trenger man da ikke sløse i tillegg..? DA kan man jo kanskje få til turen..? 0 Siter
Miss seventy Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 10 eller 12% - fortsatt tilsvarer det cirka 900.000. Og det tror jeg nok du er klar over er langt over snittet... Da regner nok du litt annerledes enn de som regner ut våre feriepenger. Vi tjener ikke så mye, men uansett, beklager så mye at jeg trodde det var vanlig... 0 Siter
Babette Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Joda,men hva med å heller få oppleve turen, også heller spare litt der? Egypt er ganske billig da. Når man førstes er på ferie trenger man da ikke sløse i tillegg..? DA kan man jo kanskje få til turen..? Det blir nok ikke i år uansett, dessverre. Men kanskje senere. Hvis jeg spanderer, hehe. 0 Siter
Miss seventy Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Det blir nok ikke i år uansett, dessverre. Men kanskje senere. Hvis jeg spanderer, hehe. 0 Siter
Lurveline Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Skal du bare leve på luft og kjærlighet i ferien? *S* Nei, men ferietur har vi ikke råd til. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Har ikke alle krav på det da? Skjønner at det er masse rart ute og går. Jeg har ikke peiling på hvordan lover og regler er, vet bare hvordan det fynker for meg jeg. Feriepenger henger sammen med yrkesaktivitet. 0 Siter
Miss seventy Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Feriepenger henger sammen med yrkesaktivitet. Trodde det var en % andel av lønna jeg. Så om man jobber 50% så blir det mindre % av lønna enn om man jobber 100%? 0 Siter
Babette Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Nei, men ferietur har vi ikke råd til. Jeg har mange ganger tenkt på at en veldig smart og billig ferieform , særlig for barnefamilier, er å bytte hus med noen som bor på en annnen kant av landet i ferien. Da blir det kun reiseutgiftene, og hvis man kjører egen bil, blir jo ike det heller så dyrt. Mat og sånn må man jo betale uansett om man er hjemme. F. eks. vil kanskje en familie som bor ved havet nordpå synes det er spennende å bytte med noen som bor i en by sørpå, og omvendt. Man trenger jo heller ikke å reise så langt. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Trodde det var en % andel av lønna jeg. Så om man jobber 50% så blir det mindre % av lønna enn om man jobber 100%? Selvsagt er det det. Men jeg sier jo at man ikke får feriepenger om man ikke er i lønnet arbeid. Så alle som er i lønnet arbeid får feriepenger, med mindre de har en særdeles tvilsom arbeidsgiver som ikke tar dette med lover så nøye. 0 Siter
Lurveline Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg har mange ganger tenkt på at en veldig smart og billig ferieform , særlig for barnefamilier, er å bytte hus med noen som bor på en annnen kant av landet i ferien. Da blir det kun reiseutgiftene, og hvis man kjører egen bil, blir jo ike det heller så dyrt. Mat og sånn må man jo betale uansett om man er hjemme. F. eks. vil kanskje en familie som bor ved havet nordpå synes det er spennende å bytte med noen som bor i en by sørpå, og omvendt. Man trenger jo heller ikke å reise så langt. Kan ikke si at jeg har så veldig lyst til at andre skal bo i mitt hus. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Trodde det var en % andel av lønna jeg. Så om man jobber 50% så blir det mindre % av lønna enn om man jobber 100%? Nei, det blir det ikke, men hvis du er sykmeldt, på rehabilitering eller er arbeidsledig så får du ikke feriepenger. Heller ikke hvis du har vært i svangerskapspermisjon, da får man 15 uker tror jeg. 0 Siter
Miss seventy Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Selvsagt er det det. Men jeg sier jo at man ikke får feriepenger om man ikke er i lønnet arbeid. Så alle som er i lønnet arbeid får feriepenger, med mindre de har en særdeles tvilsom arbeidsgiver som ikke tar dette med lover så nøye. Eh.. jamen det var jo noen her som ikke fikk feriepenger, men jeg forstod det slik at de jobbet... 0 Siter
Babette Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Kan ikke si at jeg har så veldig lyst til at andre skal bo i mitt hus. Ikke hvis du kjente dem heller? I mitt forrige liv lånte vi ut huset en ukes tid, og det gikk helt fint, bortsett fra en skyhøy telefonregning. 0 Siter
Miss seventy Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Nei, det blir det ikke, men hvis du er sykmeldt, på rehabilitering eller er arbeidsledig så får du ikke feriepenger. Heller ikke hvis du har vært i svangerskapspermisjon, da får man 15 uker tror jeg. ok:) 0 Siter
Lurveline Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Ikke hvis du kjente dem heller? I mitt forrige liv lånte vi ut huset en ukes tid, og det gikk helt fint, bortsett fra en skyhøy telefonregning. Om vi skulle ha byttet hus med noen vi kjente, så hadde de i allefall ikke trengt å reise langt. De som vi kjenner bor innen 10 mils omkrets. Har slekt sør i landet, men har vært der de siste sommerne, blir litt lei av det samme også. Dessuten plager det ikke oss at vi ikke skal noe sted, trives godt hjemme også vi. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Som sagt når feriepengene vi får er 90 000 og vi som regel i tillegg får ca 20 000 igjen på skatt, da prioriterer vi reise. Ikke hvert eneste år vi bruker like mye da. Dere tjener mange, mange, mange ganger så mye som meg tilsammen. Men kos dere på ferie - det er dere helt sikkert vel forunt! ) 0 Siter
Reg@l Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Kommer an på hvor og hvor lenge. Reiser vi til hytta på Tjøme går det 5-6000 på en uke. Da bor vi gratis. Går en del penger til kjøring, spise ute, "flotter" oss i matveien, reiser til Oslo og handler litt osv. I sommer skal vi til Tyrkia, prislapp: 17000 for oss 3 i en uke. All mat (unntatt på flyet) kommer i tillegg. London er et eget kapittel, her ryker det med 12-15000 for 4 dager... I tillegg kommer kennelopphold for en hund og to katter når vi reiser bort. 0 Siter
flisa Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Turen vi tok - 2 voksne og 2 barn i fjor til Normandie i 17 dager kom på ca 20.000,- Huset kostet 6300,- for 13 netter - det var 3 bad to stuer, kjøkken og to soverom -og vi fikk ferske jordbær hver morgen. Diesel kom på 5000,- med all kjøringen - til og fra Norge og alt vi kjørte der nede. Ellers lagde vi endel mat sjøl og kjøpte endel brennvein 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.