Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan jo begynne å glede meg over det nå da når jeg vet det:)

Nemlig :-)

Kos dere på Nilen da! Har hørt at det er en fantastisk tur! :-)

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Miss seventy

19

• Dorthe

14

• Gemini

8

• Kvinna

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest krepsa
Skrevet

Ja dessverre :o( Hadde håpet det var en ny lov slik at mannen min kunne få enda mer feriepenger enn beregnet.

Selv får jeg 0

Skulle jeg ønske også.

Utgjør jo litt penger å øke fra 10,2 - 12%.

Og skulle gjerne hatt en ferieuke til også.

Miss seventy
Skrevet

Nei, det er ikke av det dyreste, men erfaringsmessig går det med opptil det dobbelte av grunnprisen sån totalt sett. For når man først er på ferie, vil man ikke spinke. Da unner vi oss både vått og tørt.

Joda,men hva med å heller få oppleve turen, også heller spare litt der? Egypt er ganske billig da. Når man førstes er på ferie trenger man da ikke sløse i tillegg..? DA kan man jo kanskje få til turen..?

Miss seventy
Skrevet

10 eller 12% - fortsatt tilsvarer det cirka 900.000. Og det tror jeg nok du er klar over er langt over snittet...

Da regner nok du litt annerledes enn de som regner ut våre feriepenger. Vi tjener ikke så mye, men uansett, beklager så mye at jeg trodde det var vanlig...

Skrevet

Joda,men hva med å heller få oppleve turen, også heller spare litt der? Egypt er ganske billig da. Når man førstes er på ferie trenger man da ikke sløse i tillegg..? DA kan man jo kanskje få til turen..?

Det blir nok ikke i år uansett, dessverre. Men kanskje senere. Hvis jeg spanderer, hehe.

Miss seventy
Skrevet

Det blir nok ikke i år uansett, dessverre. Men kanskje senere. Hvis jeg spanderer, hehe.

;)

Skrevet

Skal du bare leve på luft og kjærlighet i ferien? *S*

Nei, men ferietur har vi ikke råd til.

Skrevet

Har ikke alle krav på det da? Skjønner at det er masse rart ute og går. Jeg har ikke peiling på hvordan lover og regler er, vet bare hvordan det fynker for meg jeg.

Feriepenger henger sammen med yrkesaktivitet.

Miss seventy
Skrevet

Feriepenger henger sammen med yrkesaktivitet.

Trodde det var en % andel av lønna jeg. Så om man jobber 50% så blir det mindre % av lønna enn om man jobber 100%?

Skrevet

Nei, men ferietur har vi ikke råd til.

Jeg har mange ganger tenkt på at en veldig smart og billig ferieform , særlig for barnefamilier, er å bytte hus med noen som bor på en annnen kant av landet i ferien. Da blir det kun reiseutgiftene, og hvis man kjører egen bil, blir jo ike det heller så dyrt.

Mat og sånn må man jo betale uansett om man er hjemme.

F. eks. vil kanskje en familie som bor ved havet nordpå synes det er spennende å bytte med noen som bor i en by sørpå, og omvendt.

Man trenger jo heller ikke å reise så langt.

Skrevet

Trodde det var en % andel av lønna jeg. Så om man jobber 50% så blir det mindre % av lønna enn om man jobber 100%?

Selvsagt er det det.

Men jeg sier jo at man ikke får feriepenger om man ikke er i lønnet arbeid. Så alle som er i lønnet arbeid får feriepenger, med mindre de har en særdeles tvilsom arbeidsgiver som ikke tar dette med lover så nøye.

Skrevet

Jeg har mange ganger tenkt på at en veldig smart og billig ferieform , særlig for barnefamilier, er å bytte hus med noen som bor på en annnen kant av landet i ferien. Da blir det kun reiseutgiftene, og hvis man kjører egen bil, blir jo ike det heller så dyrt.

Mat og sånn må man jo betale uansett om man er hjemme.

F. eks. vil kanskje en familie som bor ved havet nordpå synes det er spennende å bytte med noen som bor i en by sørpå, og omvendt.

Man trenger jo heller ikke å reise så langt.

Kan ikke si at jeg har så veldig lyst til at andre skal bo i mitt hus.

fei1365380229
Skrevet

Nei, det blir det ikke, men hvis du er sykmeldt, på rehabilitering eller er arbeidsledig så får du ikke feriepenger. Heller ikke hvis du har vært i svangerskapspermisjon, da får man 15 uker tror jeg.

Miss seventy
Skrevet

Selvsagt er det det.

Men jeg sier jo at man ikke får feriepenger om man ikke er i lønnet arbeid. Så alle som er i lønnet arbeid får feriepenger, med mindre de har en særdeles tvilsom arbeidsgiver som ikke tar dette med lover så nøye.

Eh.. jamen det var jo noen her som ikke fikk feriepenger, men jeg forstod det slik at de jobbet...

Skrevet

Kan ikke si at jeg har så veldig lyst til at andre skal bo i mitt hus.

Ikke hvis du kjente dem heller?

I mitt forrige liv lånte vi ut huset en ukes tid, og det gikk helt fint, bortsett fra en skyhøy telefonregning.

Miss seventy
Skrevet

Nei, det blir det ikke, men hvis du er sykmeldt, på rehabilitering eller er arbeidsledig så får du ikke feriepenger. Heller ikke hvis du har vært i svangerskapspermisjon, da får man 15 uker tror jeg.

ok:)

Skrevet

Ikke hvis du kjente dem heller?

I mitt forrige liv lånte vi ut huset en ukes tid, og det gikk helt fint, bortsett fra en skyhøy telefonregning.

Om vi skulle ha byttet hus med noen vi kjente, så hadde de i allefall ikke trengt å reise langt.

De som vi kjenner bor innen 10 mils omkrets.

Har slekt sør i landet, men har vært der de siste sommerne, blir litt lei av det samme også.

Dessuten plager det ikke oss at vi ikke skal noe sted, trives godt hjemme også vi.

Skrevet

Som sagt når feriepengene vi får er 90 000 og vi som regel i tillegg får ca 20 000 igjen på skatt, da prioriterer vi reise. Ikke hvert eneste år vi bruker like mye da.

Dere tjener mange, mange, mange ganger så mye som meg tilsammen.

Men kos dere på ferie - det er dere helt sikkert vel forunt! :o)

Skrevet

Kommer an på hvor og hvor lenge.

Reiser vi til hytta på Tjøme går det 5-6000 på en uke. Da bor vi gratis. Går en del penger til kjøring, spise ute, "flotter" oss i matveien, reiser til Oslo og handler litt osv.

I sommer skal vi til Tyrkia, prislapp: 17000 for oss 3 i en uke. All mat (unntatt på flyet) kommer i tillegg.

London er et eget kapittel, her ryker det med 12-15000 for 4 dager...

I tillegg kommer kennelopphold for en hund og to katter når vi reiser bort.

Skrevet

Turen vi tok - 2 voksne og 2 barn i fjor til Normandie i 17 dager kom på ca 20.000,-

Huset kostet 6300,- for 13 netter - det var 3 bad to stuer, kjøkken og to soverom -og vi fikk ferske jordbær hver morgen.

Diesel kom på 5000,- med all kjøringen - til og fra Norge og alt vi kjørte der nede.

Ellers lagde vi endel mat sjøl og kjøpte endel brennvein ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...