Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns faktisk man kunne fått noe feriepenger av rehabilitering/ arbeidsledighetstrygd/ ufør jeg da. Litt ekstra slik at man kan komme seg på litt ferie. Nå ja, skal man på ferie og er arbeidsløs så får man visst ikke arbeidsledighetstrygd lenger heller.

Jeg klager egentlig ikke jeg da for jeg er heldigvis forsynt med en mann som tjener godt, vi har lite lån og snart forsvinner mannens studielån og barnehageutgiftene, men jeg tenker med gru hvordan det hadde vært hvis jeg hadde hatt fire unger, en mann som ikke tjente så bra, høyt lån og ble syk som nå. Jeg får ca. 8000 kr mindre i måneden utbetalt nå enn når jeg jobbet.

Men det er jo ikke riktig at man skal være fullstendig avhengig av mannen selv om man er gift da.

Og jeg er sannelig glad at jeg bare har en unge hjemme nå, hadde alle bodd her hadde det vært skikkelig krise i ferien.

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Miss seventy

19

• Dorthe

14

• Gemini

8

• Kvinna

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er jo ikke så voldsomt mye mer enn den vanlige lønnen, som vi da ikke får.

Venninnene mine får da i hvert fall 3-4000 kr ekstra i feriemnd og de har også mulighet til å reise på en uspesifisert billig ferie.

Jeg må minst ut med 10 000 kr pr billett hvis jeg skal på sydentur. Ufyselig pris, spør du meg :o(

Skrevet

Venninnene mine får da i hvert fall 3-4000 kr ekstra i feriemnd og de har også mulighet til å reise på en uspesifisert billig ferie.

Jeg må minst ut med 10 000 kr pr billett hvis jeg skal på sydentur. Ufyselig pris, spør du meg :o(

Det skal jeg ikke krangle med deg om, nei. Det var en ufyselig pris.

Jeg betalte 5000 kroner for flybilletter til Spania for meg og barna nå til sommeren.

Skrevet

Om vi skulle ha byttet hus med noen vi kjente, så hadde de i allefall ikke trengt å reise langt.

De som vi kjenner bor innen 10 mils omkrets.

Har slekt sør i landet, men har vært der de siste sommerne, blir litt lei av det samme også.

Dessuten plager det ikke oss at vi ikke skal noe sted, trives godt hjemme også vi.

Det finnes sånne feriebytte-ordninger hvor man bytter bolig i ferien, skriver kontrakt osv., sikkert noe på nettet om det. Men nå er jeg lei av å søke på google for en liten stund :-)

Skrevet

Kommer an på hvor og hvor lenge.

Reiser vi til hytta på Tjøme går det 5-6000 på en uke. Da bor vi gratis. Går en del penger til kjøring, spise ute, "flotter" oss i matveien, reiser til Oslo og handler litt osv.

I sommer skal vi til Tyrkia, prislapp: 17000 for oss 3 i en uke. All mat (unntatt på flyet) kommer i tillegg.

London er et eget kapittel, her ryker det med 12-15000 for 4 dager...

I tillegg kommer kennelopphold for en hund og to katter når vi reiser bort.

Hvor mye betaler dere for kennelopphold for en hund i 2 uker?

Skrevet

Søk Lions, Rotary, Civitan (?) og tilsvarende organisasjoner og evt. legater. Vet at en jeg jobbet for fikk tilskudd til ferieopphold på tilrettelagt feriested i Spania, men det er noe år siden nå da.

Skrevet

Søk Lions, Rotary, Civitan (?) og tilsvarende organisasjoner og evt. legater. Vet at en jeg jobbet for fikk tilskudd til ferieopphold på tilrettelagt feriested i Spania, men det er noe år siden nå da.

Jeg har ikke riktig diagnose. Folk med MS, reumatiske sykdommer og psoriassis blir prioritert.

Bydelen her har heller ikke ferieturer slik om flere av de andre bydelene. Ergoen min har sjekket.

Skrevet

Jeg har ikke riktig diagnose. Folk med MS, reumatiske sykdommer og psoriassis blir prioritert.

Bydelen her har heller ikke ferieturer slik om flere av de andre bydelene. Ergoen min har sjekket.

Gjelder det for slike frivillige organisasjoner også, og ikke bare kommunale/statlige ordninger???

Skrevet

Det finnes sånne feriebytte-ordninger hvor man bytter bolig i ferien, skriver kontrakt osv., sikkert noe på nettet om det. Men nå er jeg lei av å søke på google for en liten stund :-)

Det er greit det, er ikke interessert i å bytte bolig heller:o)

Skrevet

Blander meg litt inn her! Sender deg en link til verdens beste kennel :-)

Skrevet

Lavsesong: 175 kr per døgn. Weekendpris: 450 kr.

Høysesong: 200 kr per døgn. Weekendpris: 550 kr.

* Weekendpris gjelder for fredag/lørdag til søndag.

Prisen gjelder opphold i rom sammen med annen hund, hvis ikke annet er avtalt. Prisen gjelder fra og med den dag kunden leverer hunden til sitt opphold ved pensjonatet og til den dag hunden blir utlevert fra pensjonatet etter endt opphold.

Skrevet

Prisen gjelder opphold i rom sammen med annen hund, hvis ikke annet er avtalt. Prisen gjelder fra og med den dag kunden leverer hunden til sitt opphold ved pensjonatet og til den dag hunden blir utlevert fra pensjonatet etter endt opphold.

Hvor er dette da?

Har dere god erfaring? Vi er litt skeptiske til kennelopphold, skjønner du, vil helst ha noen som kjenner til å passe, men det er jo ikke alltid like enkelt...

Når er forresten lav- og høysesong?

Skrevet

*stønn*

Skrevet

Det vil jeg helst ikke tenke på...

Blir vel rundt 1800 eller noe sånn. Pluss kattene da.

Skrevet

Hvor er dette da?

Har dere god erfaring? Vi er litt skeptiske til kennelopphold, skjønner du, vil helst ha noen som kjenner til å passe, men det er jo ikke alltid like enkelt...

Når er forresten lav- og høysesong?

http://www.trofast-dyrepensjonat.no/index.htm

Vi er VELDIG fornøyd med å ha bikkjene der!

De som driver stedet var instruktører på hundeskolen vi går på, så vi vet at de er skikkelige folk, til å stole på, og ikke minst, de kan hund! ;-)

De er veldig "personlige" med hundene, de gir daglige turer utenfor luftegården, en kan be om at de tar tak i div "problemer" (vet ikke hvordan det er i høysesong, da), de følger eiernes rutiner så langt det er praktisk mulig.Tror de tar hundene litt inn til seg selv av og til også, eller inn på kontoret sitt.

Jeg er supernevrotisk når det gjelder pelsdyra våre, men føler det veldig trygt å levere de der oppe!

Har vært innom et par andre kennler for å sjekke forholdene, men de synes vi var for store og upersonlige.

De ligger kanskje litt over gjennomsnittet i pris, men det er de verd!

fei1365380229
Skrevet

Men det er jo ikke riktig at man skal være fullstendig avhengig av mannen selv om man er gift da.

Og jeg er sannelig glad at jeg bare har en unge hjemme nå, hadde alle bodd her hadde det vært skikkelig krise i ferien.

Nei det er jo ganske sykt. Hadde det vært mannen min som ble syk og ikke jeg så hadde vi vært skikkelig ille ute for det er han som tjener absolutt mest.

Skrevet

0,-

Jeg har aldri råd til ferie på uføretrygden min.

Skrevet

Gjelder det for slike frivillige organisasjoner også, og ikke bare kommunale/statlige ordninger???

Vi har prøvd å skjekke ut men det er jo ofte høystatus og lavstatussykdommer. Men i år så skal jeg antagelig ta ferien på sykehuset så da der ferien reddet slik som de siste årene.

Skrevet

Ikke noe problem det da;) Drar på turer som koster mellom 20-30 000 per pers, da fyker dem...

Hehe, dere ligger kanskje ikke over i bilen og sånn da...? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...