Gå til innhold

Navn jeg syntes er fine:

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Jenter

Ester

Ella

Edith

Iben

Tomine

Pia

Gutter

Lauritz

Edvard

Isak

Elias

Lorentz

Aslak

Eskil

Erlend

Vemund

Tønnes

Men jeg er litt redd for å falle for "mote"navn. Er noen av disse på vei inn på "topp-ti-lista" til Statistisk Sentralbyrå?

Hvilke av disse navnene liker /liker du ikke?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg liker litt disse: Edvard, Isak, Eskil og Erlend =)

fuji1365380447
Skrevet

Jeg liker litt disse: Edvard, Isak, Eskil og Erlend =)

Ja, de likner jo litt på hverandre. Koslige guttenavn.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, de likner jo litt på hverandre. Koslige guttenavn.

Ja.. Jeg kjenner noen med alle disse navnene. Hyggelige gutter alle sammen =)

Miss seventy
Skrevet

Ikke for å være slem, men du har greid å plukke ut masse navn, og ingen jeg synes er særlig fine. Men det er kanskje bra, for da er de kanskje ikke susende på vei innpå topp ti lista heller;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja.. Jeg kjenner noen med alle disse navnene. Hyggelige gutter alle sammen =)

Altså.. ikke en gutt som har alle navna, som det kanskje kunne tolkes.. hehe

fuji1365380447
Skrevet

Ikke for å være slem, men du har greid å plukke ut masse navn, og ingen jeg synes er særlig fine. Men det er kanskje bra, for da er de kanskje ikke susende på vei innpå topp ti lista heller;)

det er jo bra at folk har forkjellig smak, da!

Jeg er forsåvidt glad for det...

Hvilke navn liker du da?

Skrevet

Pia og Elias er favorittene mine blant navnene her iallefall..:)

Miss seventy
Skrevet

det er jo bra at folk har forkjellig smak, da!

Jeg er forsåvidt glad for det...

Hvilke navn liker du da?

Du, jeg har ikke tenkt så mye over det. Tror det blir et mareritt å finne navn til barn ;)

Alltid noen en forbinder til de ulike navnene..

fei1365380229
Skrevet

Jenter

Iben og Tomine var fine de andre var pjuk :o)

Gutter

Edvard Isak Elias Aslak Erlend - kan gå an

fuji1365380447
Skrevet

Jenter

Iben og Tomine var fine de andre var pjuk :o)

Gutter

Edvard Isak Elias Aslak Erlend - kan gå an

Som du sikkert skjønner så digger jeg litt gammelmodige navn - men mange av dem er jo litt i farta om dagen (ex Selma) så jeg må unngå de værste døgnfluene...

Skrevet

Isak og Elias er inne på topplista (40 mest brukte) for 2004.

Eskil ser ut til å ha passert en topp i 2003. Men jeg har sett det i mange fødselsannonser i (Oslo)avisa vår i det siste.

Ella og Iben hadde sterk stigning fra 2003 til 2004. Tror i hvert fall Ella er skikkelig på vei opp.

De andre navnene tror jeg ikke er spesielt i vinden nå. Nesten rart at Pia ikke er høyt oppe, siden Mia, Maja og flere liknende navn er det.

Selv liker jeg Pia, Edvard og Erlend ganske godt. Ellen er finere enn Ella synes jeg. De andre kan jeg styre meg for. Men det er ikke jeg som skal gi ungen din navn :-)

Skrevet

Erlend og Vemund er flotte navn, resten av de du nevner synes jeg er grusomme.

Skrevet

Kall nå ikke en unge for Tønnes da! Jeg gikk i barnehagen sammen med en som het Tønnes, dessverre er det noe galt med ham så som voksen lever han i høyeste grad opp til navnet sitt - han er diiiger og rund som ei tønne....

fuji1365380447
Skrevet

Erlend og Vemund er flotte navn, resten av de du nevner synes jeg er grusomme.

ja, ja - smaken er som baken. og godt er dèt.

jeg er jo nesten litt glad for at ikke alle er superentusiastisk for mine navneforslag, for da betyr det kanskje at jeg kan få ha dem litt i fred... ;-)

fuji1365380447
Skrevet

Kall nå ikke en unge for Tønnes da! Jeg gikk i barnehagen sammen med en som het Tønnes, dessverre er det noe galt med ham så som voksen lever han i høyeste grad opp til navnet sitt - han er diiiger og rund som ei tønne....

Hi-hi!

Stakkars mann!

Jeg syntes at Tønnes er et sraut og godt sørlandsnavn som lukter salvann og tjære... Men det er vel kanskje litt uheldig dersom man er litt "halv-slank".

Skrevet

Får slenge inn noen kommentarer jeg også! :-)

Ester = forbinder det veldig med en godt voksen dame jeg kjenner, og derfor uaktuelt for oss å bruke, men dama er jo en hyggelig dame og navnet er i grunnen finere enn jeg syntes i gamle dager! *S*

Ella = Fint! En variant kan være Ela.

Edith = dette forbindes med en FÆL godt voksen dame, og uansett er det ikek min favoritt.

Iben = Dette navnet liker jeg veldig godt, men jeg vet at mannen min ikke liker det. Han mener bl.a. at det også brukes som guttenavn.

Tomine = litt for sukkersøtt etter min smak, litt spnn "tommeliten og tommelise-atig". Forbindes med Harkets datter.

Pia = fint.

Lauritz = tja, tjo, greit nok

Edvard og Isak = veldig fint

Elias = fint, men er ikke dette up&coming?

Erlend = helt OK,

Lorentz Aslak Eskil Vemund Tønnes = ikke min smak

Skrevet

Får slenge inn noen kommentarer jeg også! :-)

Ester = forbinder det veldig med en godt voksen dame jeg kjenner, og derfor uaktuelt for oss å bruke, men dama er jo en hyggelig dame og navnet er i grunnen finere enn jeg syntes i gamle dager! *S*

Ella = Fint! En variant kan være Ela.

Edith = dette forbindes med en FÆL godt voksen dame, og uansett er det ikek min favoritt.

Iben = Dette navnet liker jeg veldig godt, men jeg vet at mannen min ikke liker det. Han mener bl.a. at det også brukes som guttenavn.

Tomine = litt for sukkersøtt etter min smak, litt spnn "tommeliten og tommelise-atig". Forbindes med Harkets datter.

Pia = fint.

Lauritz = tja, tjo, greit nok

Edvard og Isak = veldig fint

Elias = fint, men er ikke dette up&coming?

Erlend = helt OK,

Lorentz Aslak Eskil Vemund Tønnes = ikke min smak

Har ikke hørt at Iben brukes til gutter,- men Ib derimot er dansk guttenavn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...