fuji1365380447 Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jenter Ester Ella Edith Iben Tomine Pia Gutter Lauritz Edvard Isak Elias Lorentz Aslak Eskil Erlend Vemund Tønnes Men jeg er litt redd for å falle for "mote"navn. Er noen av disse på vei inn på "topp-ti-lista" til Statistisk Sentralbyrå? Hvilke av disse navnene liker /liker du ikke? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg liker litt disse: Edvard, Isak, Eskil og Erlend =) 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Skrevet 22. april 2005 Jeg liker litt disse: Edvard, Isak, Eskil og Erlend =) Ja, de likner jo litt på hverandre. Koslige guttenavn. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Ja, de likner jo litt på hverandre. Koslige guttenavn. Ja.. Jeg kjenner noen med alle disse navnene. Hyggelige gutter alle sammen =) 0 Siter
Miss seventy Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Ikke for å være slem, men du har greid å plukke ut masse navn, og ingen jeg synes er særlig fine. Men det er kanskje bra, for da er de kanskje ikke susende på vei innpå topp ti lista heller;) 0 Siter
....AV Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Her kan du se hvor mange som har fått de forskjellige navnene de siste 10 årene: http://www.ssb.no/navn/gutter1995-2004.html Jeg liker Ella, Iben, Pia, Lauritz,Aslak, Eskil, Erlend og Vemund. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Ja.. Jeg kjenner noen med alle disse navnene. Hyggelige gutter alle sammen =) Altså.. ikke en gutt som har alle navna, som det kanskje kunne tolkes.. hehe 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Skrevet 22. april 2005 Ikke for å være slem, men du har greid å plukke ut masse navn, og ingen jeg synes er særlig fine. Men det er kanskje bra, for da er de kanskje ikke susende på vei innpå topp ti lista heller;) det er jo bra at folk har forkjellig smak, da! Jeg er forsåvidt glad for det... Hvilke navn liker du da? 0 Siter
noami Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Pia og Elias er favorittene mine blant navnene her iallefall.. 0 Siter
Miss seventy Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 det er jo bra at folk har forkjellig smak, da! Jeg er forsåvidt glad for det... Hvilke navn liker du da? Du, jeg har ikke tenkt så mye over det. Tror det blir et mareritt å finne navn til barn Alltid noen en forbinder til de ulike navnene.. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jenter Iben og Tomine var fine de andre var pjuk ) Gutter Edvard Isak Elias Aslak Erlend - kan gå an 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Skrevet 22. april 2005 Jenter Iben og Tomine var fine de andre var pjuk ) Gutter Edvard Isak Elias Aslak Erlend - kan gå an Som du sikkert skjønner så digger jeg litt gammelmodige navn - men mange av dem er jo litt i farta om dagen (ex Selma) så jeg må unngå de værste døgnfluene... 0 Siter
laban Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Isak og Elias er inne på topplista (40 mest brukte) for 2004. Eskil ser ut til å ha passert en topp i 2003. Men jeg har sett det i mange fødselsannonser i (Oslo)avisa vår i det siste. Ella og Iben hadde sterk stigning fra 2003 til 2004. Tror i hvert fall Ella er skikkelig på vei opp. De andre navnene tror jeg ikke er spesielt i vinden nå. Nesten rart at Pia ikke er høyt oppe, siden Mia, Maja og flere liknende navn er det. Selv liker jeg Pia, Edvard og Erlend ganske godt. Ellen er finere enn Ella synes jeg. De andre kan jeg styre meg for. Men det er ikke jeg som skal gi ungen din navn :-) 0 Siter
Reg@l Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Erlend og Vemund er flotte navn, resten av de du nevner synes jeg er grusomme. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Kall nå ikke en unge for Tønnes da! Jeg gikk i barnehagen sammen med en som het Tønnes, dessverre er det noe galt med ham så som voksen lever han i høyeste grad opp til navnet sitt - han er diiiger og rund som ei tønne.... 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Skrevet 22. april 2005 Erlend og Vemund er flotte navn, resten av de du nevner synes jeg er grusomme. ja, ja - smaken er som baken. og godt er dèt. jeg er jo nesten litt glad for at ikke alle er superentusiastisk for mine navneforslag, for da betyr det kanskje at jeg kan få ha dem litt i fred... ;-) 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 22. april 2005 Forfatter Skrevet 22. april 2005 Kall nå ikke en unge for Tønnes da! Jeg gikk i barnehagen sammen med en som het Tønnes, dessverre er det noe galt med ham så som voksen lever han i høyeste grad opp til navnet sitt - han er diiiger og rund som ei tønne.... Hi-hi! Stakkars mann! Jeg syntes at Tønnes er et sraut og godt sørlandsnavn som lukter salvann og tjære... Men det er vel kanskje litt uheldig dersom man er litt "halv-slank". 0 Siter
morsan Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Får slenge inn noen kommentarer jeg også! :-) Ester = forbinder det veldig med en godt voksen dame jeg kjenner, og derfor uaktuelt for oss å bruke, men dama er jo en hyggelig dame og navnet er i grunnen finere enn jeg syntes i gamle dager! *S* Ella = Fint! En variant kan være Ela. Edith = dette forbindes med en FÆL godt voksen dame, og uansett er det ikek min favoritt. Iben = Dette navnet liker jeg veldig godt, men jeg vet at mannen min ikke liker det. Han mener bl.a. at det også brukes som guttenavn. Tomine = litt for sukkersøtt etter min smak, litt spnn "tommeliten og tommelise-atig". Forbindes med Harkets datter. Pia = fint. Lauritz = tja, tjo, greit nok Edvard og Isak = veldig fint Elias = fint, men er ikke dette up&coming? Erlend = helt OK, Lorentz Aslak Eskil Vemund Tønnes = ikke min smak 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Hjælp! Beklager, liker ingen av de. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Får slenge inn noen kommentarer jeg også! :-) Ester = forbinder det veldig med en godt voksen dame jeg kjenner, og derfor uaktuelt for oss å bruke, men dama er jo en hyggelig dame og navnet er i grunnen finere enn jeg syntes i gamle dager! *S* Ella = Fint! En variant kan være Ela. Edith = dette forbindes med en FÆL godt voksen dame, og uansett er det ikek min favoritt. Iben = Dette navnet liker jeg veldig godt, men jeg vet at mannen min ikke liker det. Han mener bl.a. at det også brukes som guttenavn. Tomine = litt for sukkersøtt etter min smak, litt spnn "tommeliten og tommelise-atig". Forbindes med Harkets datter. Pia = fint. Lauritz = tja, tjo, greit nok Edvard og Isak = veldig fint Elias = fint, men er ikke dette up&coming? Erlend = helt OK, Lorentz Aslak Eskil Vemund Tønnes = ikke min smak Har ikke hørt at Iben brukes til gutter,- men Ib derimot er dansk guttenavn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.