Gå til innhold

Badekar: ditt beste vasketips?! Amber eller andre spesialister!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter fælt med å vaske badekaret. Tror det er mye kalk eller noe i vannet her,for rett under der vannet kommer ned blir det etter 3-4 dusjer et hardt, seigt, ekkelt lag.

Har vonde armer og bruker Jif skurekrem med fiberklut.

Har du noen bedre tips?

Som løser opp? Vaskemiddel eller "kjerringråd"?

Eller noen tekniske vaske-duppeditter som gjør badekarvasken lettere?

COME ON!

Skrevet

Jeg ville fylt opp badekaret med klorin og vann - latt det stå en stund og deretter spylt godt over og vasket lett med en stor kost eller klut. Eller bare spylt, hvis det var rent nok.

Klorin pleier å løse opp det meste :-)

Skrevet

Jeg har med hell brukt en dobørste til badekarvask. Det burde være unødvendig å skrive at jeg brukte en egen børste til dette og ikke den som ble brukt til doen, men jeg skriver det nå lell. Har ikke badekar her jeg bor nå, så jeg slipper problemet.

Skrevet

Bytt ut fiberduken med en oppvaskkost, sånn man vasker kopper med. Bruk jif skurekrem eller jif baderomsspray. Sprayen kan med fordel få virke en halvtimes tid.

Skrevet

Jeg ville fylt opp badekaret med klorin og vann - latt det stå en stund og deretter spylt godt over og vasket lett med en stor kost eller klut. Eller bare spylt, hvis det var rent nok.

Klorin pleier å løse opp det meste :-)

Klor er ikke særlig miljøvennlig, så det bør ikke gjøres ofte ihvertfall.

Gjest Sam Kvem
Skrevet

F eks Taros WC-rens, inneholder sitronsyre, som oppløser kalk.

Det gjør også alle typer syre. Eddiksyre 35% er vel forholdsvis ufarlig, og tar kalken på et blunk, men bruk vernebriller og hansker.

Skrevet

:)

Jeg bruker Jif baderom, og får både badekar og dusjkabinett rent med det.

Sprayer på og lar det virke en liten stund, så bruker jeg mikrofiberklut til å vaske bort. Må kanskje skrubbe litt enkelte steder, men det går egentlig veldig greit.

Ville prøvde Jif skurekrem dersom det er belegg på som ikke går bort med Jif baderom. Skurekremen tar det utroligste, syns jeg.

La den også virke litt før du skrubber bort.

Gjest Lindaaa
Skrevet

Kjøp Kalkfjerner fra Eidsvoll miljøprodukter... den er helt rå!

Gjest det gjorde jeg
Skrevet

Fint tips: hiv hele badekaret og installer en god dusj.

Skrevet

:)

Jeg bruker Jif baderom, og får både badekar og dusjkabinett rent med det.

Sprayer på og lar det virke en liten stund, så bruker jeg mikrofiberklut til å vaske bort. Må kanskje skrubbe litt enkelte steder, men det går egentlig veldig greit.

Ville prøvde Jif skurekrem dersom det er belegg på som ikke går bort med Jif baderom. Skurekremen tar det utroligste, syns jeg.

La den også virke litt før du skrubber bort.

Er du DOLs vaskeguru?

eller vaske-guri, kanskje? *hi hi*

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Klor er ikke særlig miljøvennlig, så det bør ikke gjøres ofte ihvertfall.

På min klorinflakse står det under miljøinformasjon bl a:

Ved bruk brytes Klorin raskt ned til koksalt, oksygen og andre bestanddeler som er ufarlige i naturen.

Så det kan vel ikke være så veldig miljøfarlig?

Skrevet

På min klorinflakse står det under miljøinformasjon bl a:

Ved bruk brytes Klorin raskt ned til koksalt, oksygen og andre bestanddeler som er ufarlige i naturen.

Så det kan vel ikke være så veldig miljøfarlig?

Det kan kanskje komme av at du bruker klorinflakse mens vi andre bruker klorinflaske

Mrs. Wallace
Skrevet

Oppvaskbørste fungerer mye bedre enn klut til regjøring av badekar!

Skrevet

Er du DOLs vaskeguru?

eller vaske-guri, kanskje? *hi hi*

Jepp ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...