Kvinna Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Sliter fælt med å vaske badekaret. Tror det er mye kalk eller noe i vannet her,for rett under der vannet kommer ned blir det etter 3-4 dusjer et hardt, seigt, ekkelt lag. Har vonde armer og bruker Jif skurekrem med fiberklut. Har du noen bedre tips? Som løser opp? Vaskemiddel eller "kjerringråd"? Eller noen tekniske vaske-duppeditter som gjør badekarvasken lettere? COME ON! 0 Siter
Ade|ina Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg ville fylt opp badekaret med klorin og vann - latt det stå en stund og deretter spylt godt over og vasket lett med en stor kost eller klut. Eller bare spylt, hvis det var rent nok. Klorin pleier å løse opp det meste :-) 0 Siter
Osiris Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg har med hell brukt en dobørste til badekarvask. Det burde være unødvendig å skrive at jeg brukte en egen børste til dette og ikke den som ble brukt til doen, men jeg skriver det nå lell. Har ikke badekar her jeg bor nå, så jeg slipper problemet. 0 Siter
Lurveline Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Bytt ut fiberduken med en oppvaskkost, sånn man vasker kopper med. Bruk jif skurekrem eller jif baderomsspray. Sprayen kan med fordel få virke en halvtimes tid. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg ville fylt opp badekaret med klorin og vann - latt det stå en stund og deretter spylt godt over og vasket lett med en stor kost eller klut. Eller bare spylt, hvis det var rent nok. Klorin pleier å løse opp det meste :-) Klor er ikke særlig miljøvennlig, så det bør ikke gjøres ofte ihvertfall. 0 Siter
Gjest Sam Kvem Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 F eks Taros WC-rens, inneholder sitronsyre, som oppløser kalk. Det gjør også alle typer syre. Eddiksyre 35% er vel forholdsvis ufarlig, og tar kalken på et blunk, men bruk vernebriller og hansker. 0 Siter
amber sun Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg bruker Jif baderom, og får både badekar og dusjkabinett rent med det. Sprayer på og lar det virke en liten stund, så bruker jeg mikrofiberklut til å vaske bort. Må kanskje skrubbe litt enkelte steder, men det går egentlig veldig greit. Ville prøvde Jif skurekrem dersom det er belegg på som ikke går bort med Jif baderom. Skurekremen tar det utroligste, syns jeg. La den også virke litt før du skrubber bort. 0 Siter
Gjest Lindaaa Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Kjøp Kalkfjerner fra Eidsvoll miljøprodukter... den er helt rå! 0 Siter
Gjest det gjorde jeg Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Fint tips: hiv hele badekaret og installer en god dusj. 0 Siter
morsan Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg bruker Jif baderom, og får både badekar og dusjkabinett rent med det. Sprayer på og lar det virke en liten stund, så bruker jeg mikrofiberklut til å vaske bort. Må kanskje skrubbe litt enkelte steder, men det går egentlig veldig greit. Ville prøvde Jif skurekrem dersom det er belegg på som ikke går bort med Jif baderom. Skurekremen tar det utroligste, syns jeg. La den også virke litt før du skrubber bort. Er du DOLs vaskeguru? eller vaske-guri, kanskje? *hi hi* 0 Siter
Gjest en-to-tre-4 Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Klor er ikke særlig miljøvennlig, så det bør ikke gjøres ofte ihvertfall. På min klorinflakse står det under miljøinformasjon bl a: Ved bruk brytes Klorin raskt ned til koksalt, oksygen og andre bestanddeler som er ufarlige i naturen. Så det kan vel ikke være så veldig miljøfarlig? 0 Siter
Gjest 5-6-7 Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 På min klorinflakse står det under miljøinformasjon bl a: Ved bruk brytes Klorin raskt ned til koksalt, oksygen og andre bestanddeler som er ufarlige i naturen. Så det kan vel ikke være så veldig miljøfarlig? Det kan kanskje komme av at du bruker klorinflakse mens vi andre bruker klorinflaske 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Oppvaskbørste fungerer mye bedre enn klut til regjøring av badekar! 0 Siter
amber sun Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Er du DOLs vaskeguru? eller vaske-guri, kanskje? *hi hi* Jepp 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.