Gå til innhold

Ignorerer dere meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der tar du skammelig feil.

Jeg bare tenker på en annen måte enn andre.

Jeg kan fortelle deg en ting om hva fenomenet kverulanti er jeg. Da har du hissigpropper som ikke klarer å forholde seg til normale saklighetsregler, og ustanselig bedriver personlighetsangrep...

tenker som deg jeg ogsaa, du er ikke alene ;-)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• terningkast6

4

• tonie

3

• Lurveline

3

• flisa

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Snoopy83
Skrevet

tenker som deg jeg ogsaa, du er ikke alene ;-)

=) Nei, kanskje ikke...

Gjest Snoopy83
Skrevet

virker som du til tider prøver å provosere bare for å provosere!! Hvorfor? Har det bare på følelsen!!

Tja... kanskje jeg er en psykopat da...

Nå tror jeg i alle fall jeg har fått folk imot meg...

Jeg er i alle fall ikke sympatisk.

Skrevet

Tja... kanskje jeg er en psykopat da...

Nå tror jeg i alle fall jeg har fått folk imot meg...

Jeg er i alle fall ikke sympatisk.

Men du har fått svar på Yes- spørsmålet ditt av meg, så kanskje du kan fokusere litt på det :-)

Eller var det bare et tullespørsmål?

Gjest Snoopy83
Skrevet

Men du har fått svar på Yes- spørsmålet ditt av meg, så kanskje du kan fokusere litt på det :-)

Eller var det bare et tullespørsmål?

Åh, takk =)

Skrevet

Der tar du skammelig feil.

Jeg bare tenker på en annen måte enn andre.

Jeg kan fortelle deg en ting om hva fenomenet kverulanti er jeg. Da har du hissigpropper som ikke klarer å forholde seg til normale saklighetsregler, og ustanselig bedriver personlighetsangrep...

Nei, det finnes mange måter å kverrulere på.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Nei, det finnes mange måter å kverrulere på.

Ja, det er sant det.

Det beste hadde jo vært om alle hadde vært enige, og ingen turte å være anderledes.

Skrevet

Hold deg fast, for her kommer en ærlig tilbakemelding:

Jeg orker som regel ikke å lese innleggene dine. Hvorfor ikke: fordi jeg merker at du er umettelig når det kommer til bekreftelse. Du klager, demonstrerer at du har dårlig selvtillit, får masse tilbakemeldinger, men det hjelper ikke. (Dette er helt vanlig hos de som sliter, så ikke ta dette som at det er noe forferdelig galt med deg eller at du har problemer som er unike, det er de ikke.)

Dette betyr ikke at jeg synes du er mindre verdt som menneske eller at du er håpløs eller rar. Det betyr bare at jeg er et menneske, og ingen mennesker er utømmelige kilder som kan bekrefte og bekrefte. Siden jeg er menneske betyr det også at jeg kan føle litt irritasjon over mennesker som ikke gjør noe aktivt for å forbedre sin egen situasjon, selv om jeg også har medfølelse og forståelse for at det er veldig vanskelig.

Responser som "jeg er vel psykopat, da" tror jeg du utmerket godt vet er feilaktige antakelser, og jeg tror det er ting du sier fordi du føler deg langt nede og innerst inne ønsker bekreftelse.

Jeg merker også at du sjelden gjør noe med rådene du får. Du har kanskje begynt å trives med å klage, og/eller føler deg hjelpesløs.

Om vi andre skal fortsette å trøste og bekrefte, så er det å gi deg en bjørnetjeneste. Ditt mål bør være å komme dithen at du får fred med deg selv, blir trygg på deg selv, og eventuelt forandrer på det du vil forandre. Det trenger du en medsammensvoren til, altså en psykolog eller en psykiater. (Jeg vet du er smart, men dette er ikke noe du kan tenke deg utav. Det kan tvert i mot forverre det.)

Din typiske respons på dette ville være å pirke på det jeg sier, jeg kaller det små-kverrulere. Det er helt greit. Men jeg håper du velger å mobilisere enda mer mot, mot nok til å ta skrittet frem og få fatt i en psykolog. Jeg er ikke i tvil om at du har masse gode kvaliteter, det har jeg sett bare ut fra mye du har skrevet her inne, og disse kvalitetene kommer enda mer til sin rett når du blir trygg på deg selv.

Skrevet

Ja, det er sant det.

Det beste hadde jo vært om alle hadde vært enige, og ingen turte å være anderledes.

Det er jeg ikke enig i.

Men å intellektualisere og kverrulere på tilbakemeldinger en får når en i utgangspunktet sliter med seg selv og ber om råd, det er en lite hensiktsmessig forsvarsstrategi hvis en vil få det bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...