Gå til innhold

Hvor ha vinflaskene?

Anbefalte innlegg

Gjest Eduarda
Skrevet

Til dere som er glad i vin og gjerne har mer enn en flaske av gangen i huset, men som kanskje likevel ikke er så opptatt av vin at dere har en egen vinkjeller til dem -- hvor/hvordan oppbevarer dere vinflaskene?

Skrevet

Vi har de i glasskap i en sånn seksjon. Også har vi alle vinglassa i hylla over.

Gjest Lindaaa
Skrevet

Vi har de i glasskap i en sånn seksjon. Også har vi alle vinglassa i hylla over.

På et lite vin-stativ.

kjøpte det på ikea til 25 kr tror jeg... litt pynt er det også.

Skrevet

"Egen vinkjeller" er å strekke det litt vel langt *S*, men flaskene ligger i et vinstativ i kjellerboden, sammen men diverse andre saker som vi lagrer der inne! ;-)

Skrevet

"Egen vinkjeller" er å strekke det litt vel langt *S*, men flaskene ligger i et vinstativ i kjellerboden, sammen men diverse andre saker som vi lagrer der inne! ;-)

Misunner deg kjeller'n gitt! :)

Skrevet

Hvitvinen nederst i kjøleskapet - som er SVÆRT, rødvinene i hyller i stua - men de går jo med da - -

Gjest angelica bom
Skrevet

Vi har vinstativ integrert i kjøkkeninnredningen. det var popuøært for ørten år siden da vi bygde. hehe... Ser koselig ut da, men det er ikke ofte fullt der.

Gjest engel 49+
Skrevet

Hvis du lagrer dem, skal de ligge. Iallfall hvis de er med vanlig kork. Da holder de nemlig tett, og det er nødvendig for holdbarheten.

laguna1365380434
Skrevet

To vinstativ..Et til nachspieltype vin og ett til vin som ikke bør på nachspiell:)

På kjøkkenbordet&på skapet..

Skrevet

Steike. Den dagen jeg har råd til å kjøpe så mye vin at jeg rekker å ta de ned i kjelleren før de er drukket opp, da har det skjedd noe revolusjonært :-)

"..................................."

Skrevet

Steike. Den dagen jeg har råd til å kjøpe så mye vin at jeg rekker å ta de ned i kjelleren før de er drukket opp, da har det skjedd noe revolusjonært :-)

"..................................."

Gjør som meg - skriv konfirmasjonssanger etc. alle gir meg rødvin - nå sist fikk jeg en rødvin, en hvitvin og en rosévin - - han var dyyypt takknemlig - hehe

Skrevet

Gjør som meg - skriv konfirmasjonssanger etc. alle gir meg rødvin - nå sist fikk jeg en rødvin, en hvitvin og en rosévin - - han var dyyypt takknemlig - hehe

Der er nok ikke på innen selskapssangskriving at mine evner ligger :-)

"...................................."

Skrevet

Der er nok ikke på innen selskapssangskriving at mine evner ligger :-)

Ikke mine heller - men folk vil ha driten! :)

Skrevet

Ikke mine heller - men folk vil ha driten! :)

Hmmm...vel, jeg kunne nok klart å knote ned noen oversentimentale smørtekster til konfirmanter etc. hvis jeg fikk noen vinflasker for hver tekst :-)

Men iom. at du driver med det, så regner jeg med at du har en viss kompetanse på området :-)

"......................................"

Skrevet

Hmmm...vel, jeg kunne nok klart å knote ned noen oversentimentale smørtekster til konfirmanter etc. hvis jeg fikk noen vinflasker for hver tekst :-)

Men iom. at du driver med det, så regner jeg med at du har en viss kompetanse på området :-)

"......................................"

Ja, det har blitt et lite arkiv med årene :)

Skrevet

Ja, det har blitt et lite arkiv med årene :)

Jeg satt sammen med min søster og forsøkte å lage en til vår fars 70-årslag. Men vi nektet å lage en trafisjonell en, og prøvde å få til en tekst som var litt morsom og absurd, så vi kom aldri lenger enn to vers. I tillegg valgte vi en melodi som jeg tipper ikke "alle" kan. Så vi endte opp med å synge og spille et par ordentlige sanger :-)

Skrevet

Rødvinen i et skap på stua, hvitvinen i kjøleskapet eller i vinstativ på toppen av kjøkkenskapet.

Kjøkkeninnredningen har innebygd vinstativ med plass til åtte flasker - det holder ikke her i huset og omtales som hurtiglageret blant venner :-)

Og så har vi et par kasser i kjelleren til svigersene, 50 km fra oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...