Gå til innhold

Yes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig liker jeg "Big Generator" best.

Men vet at det er relativt uvanlig å ha den plata som favoritt.

Ellers er det verdt å sjekke ut den plata gruppa ga ut da de ikke hadde lov til å kalle seg Yes - som ble gitt under under det korte grasiøse bandnavnet "Anderson, Bruford, Wakeman & Howe"

Skrevet

Ehh, eldre?

Eldre enn 83?

Si meg kødder du eller?

Yes var en gammel gruppe i 1983 faktisk ;-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Personlig liker jeg "Big Generator" best.

Men vet at det er relativt uvanlig å ha den plata som favoritt.

Ellers er det verdt å sjekke ut den plata gruppa ga ut da de ikke hadde lov til å kalle seg Yes - som ble gitt under under det korte grasiøse bandnavnet "Anderson, Bruford, Wakeman & Howe"

Hva syns du om UK da? Bruford er jo med der og.

Skrevet

Hva syns du om UK da? Bruford er jo med der og.

UK er ukjent for meg - dessverre eller heldigvis.

Har aldri vært noen stor Yes-fan er jeg redd, og har ikke fulgt med på alskens andre prosjekter folka i gruppa har holdt på med - annet enn en viss sporadisk interesse for Wakemans sologreier.

Gjest Snoopy83
Skrevet

UK er ukjent for meg - dessverre eller heldigvis.

Har aldri vært noen stor Yes-fan er jeg redd, og har ikke fulgt med på alskens andre prosjekter folka i gruppa har holdt på med - annet enn en viss sporadisk interesse for Wakemans sologreier.

Men du har Ayreons tolkninger av Hawkwind-klassikere? =)

Skrevet

Men du har Ayreons tolkninger av Hawkwind-klassikere? =)

Joa, har de liggendes på noen vorbis-filer her.

Ikke blant det jeg hører mest på da - akkurat nå i det siste har jeg hørt en del på vokalkunstene til gode gamle Kim B. Pedersen.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Joa, har de liggendes på noen vorbis-filer her.

Ikke blant det jeg hører mest på da - akkurat nå i det siste har jeg hørt en del på vokalkunstene til gode gamle Kim B. Pedersen.

Aner ikke hvem det er.

Skrevet

Aner ikke hvem det er.

Artistnavnet hans er King Diamond.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Artistnavnet hans er King Diamond.

Hehe.

Han ja.

Han kan synge, men jeg syns den er litt "straight ahead" den musikken hans. Da tar jeg heller Priest.

Hører på "Ghostship" på "Carved in Stone"-plata til Shadow Gallery jeg... mektig bra...

Skrevet

Hehe.

Han ja.

Han kan synge, men jeg syns den er litt "straight ahead" den musikken hans. Da tar jeg heller Priest.

Hører på "Ghostship" på "Carved in Stone"-plata til Shadow Gallery jeg... mektig bra...

Vil vel heller si at musikken dessverre har blitt ganske straight etterhvert.

De platene jeg hører på, er de to første (Fatal Portrait og Abigail) som han ga ut i 86 og 87, om jeg husker korrekt.

Om man vil ha flere nyanser i musikken som sådan, vil hans forrige gruppe Mercuful Fate kunne anbefales, da spesielt plata "Don't Break the Oath" fra 1984.

Menmen, musikken til denne tidligere fortballspilleren har vel egentlig aldri handlet så mye om det musikalske spekteret; mer stemningene som manes frem som kan være...interessamte...

Shadow Gallery er en gruppe jeg ikke kjenner så veldig mye til. Har blitt noen år siden jeg hadde tid til å følge med på hva som skjer på musikkfronten gitt ;-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Vil vel heller si at musikken dessverre har blitt ganske straight etterhvert.

De platene jeg hører på, er de to første (Fatal Portrait og Abigail) som han ga ut i 86 og 87, om jeg husker korrekt.

Om man vil ha flere nyanser i musikken som sådan, vil hans forrige gruppe Mercuful Fate kunne anbefales, da spesielt plata "Don't Break the Oath" fra 1984.

Menmen, musikken til denne tidligere fortballspilleren har vel egentlig aldri handlet så mye om det musikalske spekteret; mer stemningene som manes frem som kan være...interessamte...

Shadow Gallery er en gruppe jeg ikke kjenner så veldig mye til. Har blitt noen år siden jeg hadde tid til å følge med på hva som skjer på musikkfronten gitt ;-)

Det lages noe bra i dag og.

Om du finner tid en dag må du sjekke opp albumet "Lost in Reverie" av Peccatum.

Det er av og til det slippes noen godperler, med musikk som ikke bare er kjempebra, men også helt NY.

Peccatum hører inn her =)

Skrevet

Det lages noe bra i dag og.

Om du finner tid en dag må du sjekke opp albumet "Lost in Reverie" av Peccatum.

Det er av og til det slippes noen godperler, med musikk som ikke bare er kjempebra, men også helt NY.

Peccatum hører inn her =)

Skal forsøke å huske det.

Av nye grupper jeg vet om, har jeg stor sans for Little Atlas, Man On Fire, Dead Soul Tribe, Aaron English og RPWL.

Gordian Knot er også ganske interessant av de nye gruppene ;-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Skal forsøke å huske det.

Av nye grupper jeg vet om, har jeg stor sans for Little Atlas, Man On Fire, Dead Soul Tribe, Aaron English og RPWL.

Gordian Knot er også ganske interessant av de nye gruppene ;-)

Hehe. Er visst ikke så oppdatert jeg heller.

Skrevet

Yes var en gammel gruppe i 1983 faktisk ;-)

Ja du har nok rett Hawkwind. Jeg er ikke så interessert i Yes at jeg har gravd noe særlig.

Har kun den ene plata jeg snakker om, og den var bra.

Mere vet jeg faktisk ikke om akkurat Yes, så da skal jeg holde kjeft :-)

Skrevet

Ja du har nok rett Hawkwind. Jeg er ikke så interessert i Yes at jeg har gravd noe særlig.

Har kun den ene plata jeg snakker om, og den var bra.

Mere vet jeg faktisk ikke om akkurat Yes, så da skal jeg holde kjeft :-)

Tja, du kan vel heller finne ut litt mer om dem?

på www.allmusic.com eksempelvis ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...