Gjest Sam Kvem Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Første gang jeg hørte om det, trodde jeg de sa "fatteevne". Noen som har erfaringer med det, og vet hvordan det fungerer? Har lest om det på etaten sine sider, men kan ikke finne ut om hvordan de foretar skjønn. Han noen av dere erfaringer med skjønn på det? Jeg har inntrykk av at noen får det automatisk, mens andre må søke. En bekjent ble temmelig happy da jeg skrev søknad for henne og hun fikk igjen kr 19 000 som hun ikke hadde fått om hun ikke søkte. Senere har jeg tipset flere om dette som så har fått en del kroner. Grensen for alminnelig inntekt (Post 3.4) er ca 84 000 fro å få skattebegrensing, de som har under dette og varig nedsatt skatteevne får ofte ettergitt all skatt om de ikke har for stor fomue eller andre husstandsmedlemmer har for stor inntekt eller formue. Tror jeg. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Hva innebærer "varig nedsatt skatteevne"? At man av en eller annen grunn ikke kan forventes å få større inntekt på lang tid? 0 Siter
Gjest Sam Kvem Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Hva innebærer "varig nedsatt skatteevne"? At man av en eller annen grunn ikke kan forventes å få større inntekt på lang tid? Der er der skjønnet kommer inn; de skal bestemme om du får på grunnlag av din situasjon. Jeg lurer på hva kriteriene er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.