Gå til innhold

Pruter dere på loppemarked?

Anbefalte innlegg

Gjest sansad
Skrevet

Jeg pruter en del på leoppemarked og ofte får jeg høre at pengene går jo til en god sak.

Dette synes jeg er litt frekt av de og si. Skal jeg ikke kune prute med god samvittighet liksom? Jeg sier jo bare hva jeg vil for den eller den tingen. Det må da være opp til kunden og evt. kjøpe det eller ikke for en evt. høyere sum. Får jeg ikke det for det jeg vil betale så vil jeg ikke ha det enkelt og greit. At det går til en god sak er uinteresant. Det er fgaktisk svært mange gode saker man kan støtte og det er ikke sikkert det er musikkorps som står øverst på listen hos de fleste. Har også merket at en del av de kjerringene som selger som blir sure om du prøver å prute. Det synes jeg er tåpelig.

Er det andre her som pruter på loppemarked? Hvordan reagerer dere på at "det går jo til en god sak da"?

Skrevet

Er ikke så mye på loppemarked, men dro faktisk på et par i dag.

Kjøpte ikke noe, men om jeg fant noe jeg virkelig likte og syntes prisen var litt for høy, kunne det nok være at jeg ville forsøkt meg på pruting.

Men så sta at jeg ikke vil ha varen annet enn til MIN pris, det tviler jeg på at jeg ville være. Overhørte noen av vaktene på den ene loppisen i dag - en dame hadde bare stukket av med plaggene hun hadde funnet seg. Det er utrolig smålig. Men hun hadde kanskje ekstremt lite penger.

Du derimot, høres ut som du vil prute ene og alene for å få viljen din og at prisen egentlig ikke er det viktigste.... Og det blir smålig.

Gjest sansad
Skrevet

Er ikke så mye på loppemarked, men dro faktisk på et par i dag.

Kjøpte ikke noe, men om jeg fant noe jeg virkelig likte og syntes prisen var litt for høy, kunne det nok være at jeg ville forsøkt meg på pruting.

Men så sta at jeg ikke vil ha varen annet enn til MIN pris, det tviler jeg på at jeg ville være. Overhørte noen av vaktene på den ene loppisen i dag - en dame hadde bare stukket av med plaggene hun hadde funnet seg. Det er utrolig smålig. Men hun hadde kanskje ekstremt lite penger.

Du derimot, høres ut som du vil prute ene og alene for å få viljen din og at prisen egentlig ikke er det viktigste.... Og det blir smålig.

Jeg står aldri å krangler med de. Sier kun at jeg kjøper den om jeg får den for x kr. Så er det fullt opp til de og avgjøre om de skal selge den for det eller ikke. Men i stede skal de liksom presse på meg varen for en høyere pris og det liker jeg ikke.

laguna1365380434
Skrevet

Pruter ikke, med mindre jeg skjønner at det er det som er gamet for annledningen..

Noen ganger er det meningen man skal, andre ikke, og det er greit for meg.

Skrevet

Nei! Pengene går til en god sak. Hvis jeg skulle drive og prute da ville jeg følt meg som _den_ gnieren.

laguna1365380434
Skrevet

Nei! Pengene går til en god sak. Hvis jeg skulle drive og prute da ville jeg følt meg som _den_ gnieren.

Jeg tenkte det samme, men noen ganger er det jo meningen at en skal..Men da er det jo liksom ikke noe å lure på, det kommer ganske så klart frem.

Men jeg er enig, å prute på billige saker der penga går til en god sak er toppen av gniing..Kanskje nest etter å hente panten sin etter fest..:-o

(hvilket jeg VET at en fye jeg vet hvem er har gjort en gang!)

Skrevet

Jeg tenkte det samme, men noen ganger er det jo meningen at en skal..Men da er det jo liksom ikke noe å lure på, det kommer ganske så klart frem.

Men jeg er enig, å prute på billige saker der penga går til en god sak er toppen av gniing..Kanskje nest etter å hente panten sin etter fest..:-o

(hvilket jeg VET at en fye jeg vet hvem er har gjort en gang!)

Å herregud, er det mulig? Hehe! Jeg hadde heller gått sulten, røyksugen eller hva det nå var som drev ham til å hente panten...

Jeg opplevde å måtte betale en femmer for et glass vann(!) på en privatfest jeg var på en gang. Prøv å toppe den, du! *flirer* Enkelte eier ikke skamfølelse.

laguna1365380434
Skrevet

Å herregud, er det mulig? Hehe! Jeg hadde heller gått sulten, røyksugen eller hva det nå var som drev ham til å hente panten...

Jeg opplevde å måtte betale en femmer for et glass vann(!) på en privatfest jeg var på en gang. Prøv å toppe den, du! *flirer* Enkelte eier ikke skamfølelse.

Den karer jeg ikke å toppe nei! wow!

Men jeg har engang blitt charget femogtyve kroner for en drink på nachspiel av en fyr som ba på samme nachspiel! Og jeg hadde spandert øl tidligere..:-o

Skrevet

Ja jeg pruter, men jeg bruker ikke mye energi på det. Når det er snakk om små summer så er prutingen noe symbolsk.

Skrevet

De loppearkedene jeg har "jobbet" på har vi fått beskjed om at det er bra om vi selger tinga, uansett pris. Men har inntrykk av at det er "in" å handle på loppemarked i Oslo, og der får man ikke tjue bøker for 10 kr, sånn som andre steder. Eller 3 kr per plagg.

Men om du foreslår en lavere pris skjønner du vel fort om det er helt uaktuelt, og da er det bare å gå videre.

Skrevet

Den karer jeg ikke å toppe nei! wow!

Men jeg har engang blitt charget femogtyve kroner for en drink på nachspiel av en fyr som ba på samme nachspiel! Og jeg hadde spandert øl tidligere..:-o

Du skal se vi har vært hos samme fyren;-)

Skrevet

I utgangspunktet synes jeg det er en uting å prute på loppemarked.

Ved enkelte anledninger har jeg gjort det - men da kun når loppemarkedet går mot slutten (siste par timer på søndag), og når gjenstanden enten er klart overpriset, eller jeg har hatt ekstremt dårlig råd.

Ellers har jeg opplevd at om jeg ter meg som folk på slike steder, blir det husket. Noe som har vært til min fordel ved en del anledninger.

Skrevet

Jeg går ikke på loppemarked engang. Klør og gremmes bare jeg tenker på det. Liker ikke brukte ting

Skrevet

Jeg går ikke på loppemarked engang. Klør og gremmes bare jeg tenker på det. Liker ikke brukte ting

Du tilhører med andre ord "Kjøp og kast" generasjonen?

Skrevet

Du tilhører med andre ord "Kjøp og kast" generasjonen?

Nei, men skal jeg ha noe foretrekker jeg at det er nytt og ubrukt. Med unntak av bil da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...