Gå til innhold

Hvis dere kunne ta patent på en ide/oppfinnelse , hva ville det vært?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

jeg skulle gjerne utviklet en radar slik at hvis jeg så en person med kule klær når jeg var ute og handlet så kunne denne radaren fortelle meg hvor den jakka var kjøpt, hvor mye den koster osv.

så kunne mennesker som ønsket det vært utstyrt med informasjon hvor radaren kunne finne ut om vedkommende var ledig på markedet etc. Så kunne jeg få treff på radaren "ledig singel mann 25 legestudent etc..Kanskje noen holder på å finne opp sånne ting, men jeg har ikke hørt om noe..

så skulle det vært rulleskøyter hvor man kunne trykke på en knapp så gikk hjulene inn igjen, og de var igjen vanlige sko,alt etter hvor det passet.

Så skulle jeg oppfunnet et stativ som kunne holde notebøkene oppe når jeg spilte piano. som oftest ramler bøkene ned igjen og klyper er ikke alltid så effektive..

hva er deres ideer?

Skrevet

Hah! Hvis jeg hadde en genial idé ville jeg vel aldri fortalt om den her på dol!:-)

Gjest Sam Kvem
Skrevet

1. Tørrvann, fint å ha med på tur, bare å blande med vann. Lett å bære.

2. Selvklebende kikkhull til dør, man slipper å borre.

3. Pisssoar for damer, med føner nedi.

4. Totonns diseldrevet sig-tenner.

5. Elektrisk bil med lang skjøteledning.

6. Bil som går på vann; 25000 liter vann på mila, et slags vannturbin.

Nå slapp jeg opp for ideer.

Gjest Snoopy83
Skrevet

En forkledning - som gjorde meg så attraktiv at alle damene kom bort for å sjekke meg opp.

tigertrollet
Skrevet

Det ville jeg jo aldri fortalt her! :-)

Nettopp det samme tenkte jeg! :-)

Skrevet

Har en idé, men den forteller jeg ikke her.

Kan bare si at det er en meget praktisk ting til rengjøring;o)

Gjest Sam Kvem
Skrevet

Har en idé, men den forteller jeg ikke her.

Kan bare si at det er en meget praktisk ting til rengjøring;o)

Det er sikkert veldig fremskrittsvennlig å hemmeligholde oppfinnelser du ikke noen gang skal realisere.

Jeg skal finne opp mere krutt, men det er hemmelig.

Skrevet

Det er sikkert veldig fremskrittsvennlig å hemmeligholde oppfinnelser du ikke noen gang skal realisere.

Jeg skal finne opp mere krutt, men det er hemmelig.

Hvem har sagt at jeg ikke skal realisere det?;o)

Gjest Timari
Skrevet

Nettopp det samme tenkte jeg! :-)

ja dette innlegget var heller ment som mer fantasifulle oppfinnelser som kunne vært morsomt å realisere men som jeg ikke har noen umiddelbare planer om å realisere..

Men hvis fantasiene også er hemmelig så...

tigertrollet
Skrevet

ja dette innlegget var heller ment som mer fantasifulle oppfinnelser som kunne vært morsomt å realisere men som jeg ikke har noen umiddelbare planer om å realisere..

Men hvis fantasiene også er hemmelig så...

ja, ihvertfall sånne glupe, smarte triks. De ville jeg holdt hemmelige ja:-)

Skrevet

"så skulle det vært rulleskøyter hvor man kunne trykke på en knapp så gikk hjulene inn igjen, og de var igjen vanlige sko,alt etter hvor det passet."

Det er ganske gammelt nytt da...

Gjest Timari
Skrevet

"så skulle det vært rulleskøyter hvor man kunne trykke på en knapp så gikk hjulene inn igjen, og de var igjen vanlige sko,alt etter hvor det passet."

Det er ganske gammelt nytt da...

mener du at det finnes slike rulleskøyter?

Hvor?

Skrevet

En forkledning - som gjorde meg så attraktiv at alle damene kom bort for å sjekke meg opp.

Jøss, jeg trodde du var en gravid dame jeg.... blander med noen andre kanskje?

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jøss, jeg trodde du var en gravid dame jeg.... blander med noen andre kanskje?

Ja, "Snoopy" var opptatt.

Skrevet

mener du at det finnes slike rulleskøyter?

Hvor?

Vet ikke hvor, men har sett det i reklamebrosjyrer flere ganger.

Skrevet

Nanomaskiner som kunne programmeres til å gå gjennom avfall og spalte det over til grunnstoffer etter visse programmerte instrukser; samt bruke stoffene i avfallet til å designe replikaer av seg selv.

Selvsagt måtte da maskinene hatt programmering som gjorde at de ikke beveget seg utenfor et spesifikt område, samt en failsafe ordning som medførte at de opphørte å eksistere om de likevel gikk utenfor dette spesifikke området.

Gjest BattleClown
Skrevet

Jeg ville gått for kethcup flaske i rustfritt stål, tror det er et marked for det :)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg ville gått for kethcup flaske i rustfritt stål, tror det er et marked for det :)

Og så enkel som den sikkert ville være å få ketchupen ut av! :-D

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Noe som er oppfunnet for lengst som jeg godt kunne tenkt meg til å være opphavskvinne for er Windows. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...