Gå til innhold

Barnet har begynt å høre dårlig

Anbefalte innlegg

Gjest litt bekymret mor
Skrevet

De siste ukene mine har 2-åringen min begynt å høre merkbart dårligere. Vi har ikke fått legetime enda, men legesekretæren sa i tlf at det kan være vann i ørene pga barnet har vært så mye forkjølet i vinter. Hun sa de tar hørselskontroll på helsestasjonen, og at man pleier se det an over tid før man gjør noe med det.

Jeg bekymrer meg likevel. Bør jeg ta barnet til øre-nese-hals spesialist snarest? En annen 2-åring jeg kjenner har fått forsinket språkutvikling pga dårlig hørsel, der sannsynligvis årsaken er det samme.

Har lagt inn innlegget på Småbarn også.

hare1365380455
Skrevet

Hva med å få en time på helsestasjonen? Du kan jo ringe i morgen og si hvorfor du ønsker en time nå.

Gjest Timari
Skrevet

jeg synes du skal ta barnet med til en øre neste og hals spesialist. Om det skulle være noe galt så kan det jo føre til forsinket språkutvikling. Er alt i orden så blir man jo glad for å bli kvitt mistanken.

Dette kan kanskje også ha noe med oppmerksomhet å gjøre, men det er vanskelig å vite, spesielt ut fra et innlegg som dette. Men hvis det var mitt barn og jeg var bekymret hadde jeg tatt turen til en spesialist.

Skrevet

Ville ikke avvente i en sak som denne.

Hadde bestilt time hos spesialist, og dersom barnets hørsel ikke er skadet, kan du jo puste lettet ut.

Dersom det skulle være noe, får jo barnet fortere hjelp, hvilket jeg virkelig ville ha prioritert.

Hadde ikke kontaktet helsestasjonen, kanskje for å få gjennomført en hørselstest som kan underbygge din mistanke.

Ellers har helsestasjoner gjerne en "vente-og-se-holdning", som jeg ikke synes noe om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...