Gå til innhold

Trådløst nett er tregere enn kablet

Anbefalte innlegg

Gjest Sam Kvem
Skrevet

Etter utallige forsøk flere steder vises det tydelig lavere nedlastingstid (ca 10%) og lenger responstid i ms.

Har noen andre noen erfaringer?

Skrevet

Regner med at du har sikret nettet med kryptering. Det legger til litt overhead - krypteringen og dekrypteringen tar litt tid. (Men ikke senk sikkerheten av den grunn...)

Gjest Sam Kvem
Skrevet

Regner med at du har sikret nettet med kryptering. Det legger til litt overhead - krypteringen og dekrypteringen tar litt tid. (Men ikke senk sikkerheten av den grunn...)

Joa. Det ligger nok mye der, og i den kvadruple prosessen med å oversette data til og fra radio.

I privatnett har jeg stort sett bare brukt MAC-filter, det er det kjappeste, da får man signaler men ikke feilmeldinger hvis man ikke har rett MAC, og hva som helst kan være galt. Siden ikke så mange gidder finne ut MAC adressen, og det ikke er så lett å endre, er det godt nok til Hansen i 3A, men ikke godt nok til Norsk Hydro. De tør sikkert ikke bruke trådløst i det hele tatt, jeg ville ikke hvis jeg var dem. De ter liksom ikke samme fyssiske kontrollen. I forsvaret brukte de fiber til alle stasjoner allerede i 1993, og det gjør de enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...