Gå til innhold

sexlyst borte grunnet stebarn

Anbefalte innlegg

skorpionfisken

Jeg er ikke noe hepsetre heller, bare hespetre.

Og dette er en meget eksklusiv klubb. Det er en ære å være medlem. Lurveline, Poppins og cecily er også medlemmer og kan med rette kalle seg hespetre.

:-(((

Jeg vil åsså være hespetre så!!!

*sutre*

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

18

• morsan

7

• serendipity

5

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

"De fleste tror jeg har følelser som kan ligne på dette" skriver du.

Jeg tror ikke jeg er unormal. Min mann hadde sex før jeg var kjønnsmoden. Jeg har en stesønn som er 9 år yngre enn meg.

Handa på hjertet, jeg er ikke sjalu, og har ingen som helst tanker om at han var glad i, ikke bare en kvinne, men to kvinner før meg.

NÅ er han glad i meg.

Jeg vil håpe at min eksmanns kone ikke tenker sånn som mange av dere gjør.

Det blir noe helt annet naar kjaeresten din har et barn fra foer av og ikke du. Synd du var fordoemmende naa; man er jo veldig klar over at man er latterlig og irrasjonell, akkurat som noen kan vaere ufattelig redde for edderkopper, forstaar de som er det (selv om det kunne virket idiotisk for meg siden jeg ikke har den slags fobi).

Man hater seg selv for aa foele slik man gjoer, og saa blir alt bare vaerre fordi selvrespekten krymper...

"Det har ikke noe å gjøre med at de har hatt sex med andre enn en selv,- men heller at de har hatt et familieliv før,- at de er for alltid knyttet til flere andre mennesker.

Men det er veldig lett - når man ikke er i den situasjonen å tenke, at dette må jo voksne mennesker kunne reagere rasjonelt på. Jeg mente sikkert det før, selv. Nå vet jeg at det ikke er så lett. "

Jeg skjønner at det ikke er så lett, og at det ikke blir lettere av at alle mener at dette er da noe som man selvsagt ikke skal reagere på i det hele tatt.

Det er "lov" å føle slike tanker når det gjelder svigermor, kjærestens venner og hvem det nå måtte være som har betydning i hans liv, men det er veldig fy-fy å i det hele tatt si at det ikke alltid er så lett når det gjelder stebarn.

Saa deilig aa vite at det finnes mennesker som forstaar...Fin innlegg :-)

Gjest Ugga Bugga

Jeg skjønner godt denne følelsen.

Jeg ville selv vært skeptisk til å inngå et forhold med en mann som har barn fra før (i dag, jeg vil kanskje se annerledes på det i framtiden, når jeg er eldre, eller hvis jeg har barn selv).

Hvorfor? Det er forskjellige grunner, ikke alle er rasjonelle kanskje.

For det første ønsker jeg ikke å rote meg inn i et altfor komplisert familieforhold med dine, mine og våre barn. Jeg ser ikke dette som den mest ideelle samlivsformen, selv om jeg skjønner at det må bli slik i en del tilfeller. Dessuten synes jeg ikke det er bra for barna om nye stemødre og stefedre blir introdusert i hytt og pine. Da skulle jeg ihvertfall virkelig være sikker på at jeg mente alvor og at dette ble langvarig, før jeg virkelig involverte meg.

Dessuten ville nok også noe av disse følelsene som du beskriver dukke opp. Mannen ville være knyttet til noen, han ville ha et annet liv som var viktigere enn meg. Ekskjærester kan man vanligvis legge bak seg, og velge å ikke lenger ha noe med dem å gjøre. Men hvis man har barn med ekskjæresten, MÅ man ha med vedkommende å gjøre. Når man blir sammen med en som har barn, tar man altså en familie og en ekskjæreste med på kjøpet.

Men hvis mannen hadde veldig mange gode egenskaper, som veide opp for alt dette, og jeg valgte å bli sammen med ham, da måtte jeg vel også bare prøve å ignorere disse følelsene, og prøve å være en best mulig stemor.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...