Gå til innhold

Ønsker meg en kjæreste...

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker meg en kjæreste...
Skrevet

Hvor/hvordan finner jeg en kjæreste?

Er totalt uerfaren på området, og har vel ikke den store selvtilliten heller da :)

Går sjelden eller aldri ut på by'n, har ikke tid eller penger til å starte på kurs eller aktiviteter (sprengt hverdag) ... betyr det at det ikke er håp?

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Hvis hverdagen din er "sprengt", tolker jeg det dithen at du holder på med mange aktiviteter allerede, eller er det jobben som tar mye tid?

Treffer du mennesker i forbindelse med jobben?

Gjest så enkelt er det..
Skrevet

Begynn å gå ut på byen da..

Skrevet

Hvis hverdagen din er "sprengt", tolker jeg det dithen at du holder på med mange aktiviteter allerede, eller er det jobben som tar mye tid?

Treffer du mennesker i forbindelse med jobben?

Treffer ikke særlig mange aktuelle kandidater på jobben, nei :o)

Jeg er alenemor og har derfor ikke så mye tid til meg selv.

Gjest har du tid, da
Skrevet

Når skulle du hatt tid til å være sammen med kjæresten da, hvis du ikke har tid til et totimers møbelsnekkerkurs / byhistoriekurs i uken engang?

Du må prioritere ditt sosiale liv høyere, det viktig at du treffer mennesker og har venner osv, det gir livet mening, og gjør deg attraktiv for en potensiell kjæreste og gir situasjoner hvor man kan treffe en kjæreste.

Du kan også benytte byråer (http://www.parihjerter.no/) / annonser, men må allikvel ha tid og energi til å treffe / bli kjent / bruke tid sammen.

Har du ingen ledig tid til deg selv i løpet av uken, er du ingen god kjærestekandidat.

Skrevet

Du må vel treffe noen mennesker også i denne "sprengte" hverdagen?

Skrevet

Når skulle du hatt tid til å være sammen med kjæresten da, hvis du ikke har tid til et totimers møbelsnekkerkurs / byhistoriekurs i uken engang?

Du må prioritere ditt sosiale liv høyere, det viktig at du treffer mennesker og har venner osv, det gir livet mening, og gjør deg attraktiv for en potensiell kjæreste og gir situasjoner hvor man kan treffe en kjæreste.

Du kan også benytte byråer (http://www.parihjerter.no/) / annonser, men må allikvel ha tid og energi til å treffe / bli kjent / bruke tid sammen.

Har du ingen ledig tid til deg selv i løpet av uken, er du ingen god kjærestekandidat.

OK.

Skrevet

Du må vel treffe noen mennesker også i denne "sprengte" hverdagen?

Joda. Men ikke så innmari mange aktuelle.

De er stort sett enten opptatt - eller damer :)

Gjest har du tid, da
Skrevet

Treffer ikke særlig mange aktuelle kandidater på jobben, nei :o)

Jeg er alenemor og har derfor ikke så mye tid til meg selv.

Er du enke / har vært alene helt siden du fikk barn, eller er barna hos en far?

Jeg bor heller ikke sammen med barnas far, men ser at fordi de er hos far annenhver helg og en til to dager i uken, så har jeg mer tid til meg selv / egne aktiviteter enn venninner som bor i kjernefamilier.

Hvis du er helt alene, og barna ikke kan være alene, bør du prøve å få noe avlastning / barnepass fast hver uke. Etter barna har lagt seg er det mange timer som kan brukes til egne aktiviteter, og som ikke går utover din tid med barna. (at noen andre legger barna en gang i blant har de eller ikke vondt av.)

Skrevet

Er du enke / har vært alene helt siden du fikk barn, eller er barna hos en far?

Jeg bor heller ikke sammen med barnas far, men ser at fordi de er hos far annenhver helg og en til to dager i uken, så har jeg mer tid til meg selv / egne aktiviteter enn venninner som bor i kjernefamilier.

Hvis du er helt alene, og barna ikke kan være alene, bør du prøve å få noe avlastning / barnepass fast hver uke. Etter barna har lagt seg er det mange timer som kan brukes til egne aktiviteter, og som ikke går utover din tid med barna. (at noen andre legger barna en gang i blant har de eller ikke vondt av.)

Har vanlig samværsavtale.

OG jeg har selvsagt ting og tang jeg driver på med om kveldene.

Problemet er jo bare at da sitter jeg mutters aleine her hjemme :)

Gjest aerlig
Skrevet

OK.

At du ikke hengte på et "takk for svaret" etter OK, vitner kanskje om NOE av årsaken til ditt problem...??

"har du tid, da" syns jeg ga de noen gode tips. Men visstnok ikke verdt å takke for...

Gjest har du tid, da
Skrevet

Har vanlig samværsavtale.

OG jeg har selvsagt ting og tang jeg driver på med om kveldene.

Problemet er jo bare at da sitter jeg mutters aleine her hjemme :)

Finn på noe som skjer fast de dagene barna er hos far, da vel. (møbelsnekkerkurs hver onsdag..)

Og, kommer litt an på barnas alder og interesser, men du finner sikkert aktiviteter man gjør sammen med barna, hvor det potensielt er mange kjekke alenefedre? Inspirer barna til å begynne på aktiviteter som det typisk er fedre som er med på..

samarbeidsutvalg på skole eller i barnehage?

(meld deg bare hvis de har ok kjønnskvotering, ellers blir du sittende sammen med bare mødre..)

Skrevet

At du ikke hengte på et "takk for svaret" etter OK, vitner kanskje om NOE av årsaken til ditt problem...??

"har du tid, da" syns jeg ga de noen gode tips. Men visstnok ikke verdt å takke for...

OK, tusen takk for svaret.

Det var ikke meningen å støte noen, jeg ber om hjelp, og jeg beklager hvis innlegget mitt ga deg inntrykk av at jeg har et problem som gjør meg uegnet som kjæreste.

For alt jeg vet kan det jo være riktig, men jeg velger å tro at det må da vel finnes noe i meg også som er verdt å samle på.

Beklager igjen, det skal ikke gjenta seg.

Skrevet

Finn på noe som skjer fast de dagene barna er hos far, da vel. (møbelsnekkerkurs hver onsdag..)

Og, kommer litt an på barnas alder og interesser, men du finner sikkert aktiviteter man gjør sammen med barna, hvor det potensielt er mange kjekke alenefedre? Inspirer barna til å begynne på aktiviteter som det typisk er fedre som er med på..

samarbeidsutvalg på skole eller i barnehage?

(meld deg bare hvis de har ok kjønnskvotering, ellers blir du sittende sammen med bare mødre..)

Been there, done that.

Ja, bortsett fra møbelsnekkerkurset, da *s*

Ungene kommer hjem kl 19.30 den ukedagen de er hos far, så det er ikke så enkelt å finne på noe organisert.

Gjest Sam Kvem
Skrevet

Har lest litt nedover. Er du sikker på at du er løsningsorientert?

Typisk kvinnegreie å fokusere på alt som ikke funker.

Løsningene drukner i innvendinger.

Ja det er nødvendig å stoppe opp litt for å snu det der.

Jeg har ikke tid = jeg prioriterer andre ting.

Se litt på hva du bruker dagen til, et barn er ikke nok til å fylle en hel dag uten at det er dårlig organisert. Kanskje du fordeler oppgaver utover dagene hvor mange ting kan gjøres på en dag, så du får fri en dag?

Skrevet

Har lest litt nedover. Er du sikker på at du er løsningsorientert?

Typisk kvinnegreie å fokusere på alt som ikke funker.

Løsningene drukner i innvendinger.

Ja det er nødvendig å stoppe opp litt for å snu det der.

Jeg har ikke tid = jeg prioriterer andre ting.

Se litt på hva du bruker dagen til, et barn er ikke nok til å fylle en hel dag uten at det er dårlig organisert. Kanskje du fordeler oppgaver utover dagene hvor mange ting kan gjøres på en dag, så du får fri en dag?

Jeg skal innrømme det temmelig åpent: Akkurat her er jeg nok en veldig bitte liten anelse problemorientert (host)

Gjest i samme båt
Skrevet

Jeg er i litt samme situasjon som deg, så jeg forstår deg godt. Et forslag kan være at du leter etter en kjæreste ved å legge inn en annonse på et av treff-stedene på nettet. Feks finnenvenn.no Der kan du også være helt anonym i begynnelsen, og bli kjent med folk pr.mail.

Det er faktisk nokså "in" å finne seg kjæreste over nettet nå. Mange småbarnsforeldre som er i samme situasjon som deg!

Lykke til!

Skrevet

Jeg er i litt samme situasjon som deg, så jeg forstår deg godt. Et forslag kan være at du leter etter en kjæreste ved å legge inn en annonse på et av treff-stedene på nettet. Feks finnenvenn.no Der kan du også være helt anonym i begynnelsen, og bli kjent med folk pr.mail.

Det er faktisk nokså "in" å finne seg kjæreste over nettet nå. Mange småbarnsforeldre som er i samme situasjon som deg!

Lykke til!

Fint du forstår :o)

Vil helst ikke høres ut som et selvmedlidende sutrekopp, men ja - det ER vanskelig.

Finnenvenn har jeg ikke prøvd, men har vært inne på et par andre steder av samme slag. Syntes ikke det var noe særlig. Fikk slibrige forslag fra flere, og de to-tre som jeg muligens kunne tenkt meg å bli litt bedre kjent med - var ikke riktig enige med meg der :-(

Skrevet

Been there, done that.

Ja, bortsett fra møbelsnekkerkurset, da *s*

Ungene kommer hjem kl 19.30 den ukedagen de er hos far, så det er ikke så enkelt å finne på noe organisert.

Kan ikke far ha dem over natten da?

Skrevet

Kan ikke far ha dem over natten da?

Dessverre, nei...uten at jeg kan gå inn på hvorfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...