Gå til innhold

Hvor lang tid tar det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusegutten min ble kastrert tirsdag før påske, og ble da barbert nedentil. Ser helt fjernt ut, spør du meg. Det ser ikke ut som det gror ut i det hele tatt, så han går nå her med rompa bar... Hvor lang tid tar det før det vokser ut igjen, tro? Han er korthåret.

Gjest katteeier
Skrevet

Det kan ta noen måneder. Du bør nok regne med minst 4 mnd.

Skrevet

Det kan ta noen måneder. Du bør nok regne med minst 4 mnd.

Jaja... Da får han vel luftet stumpen i sommer da. :)

Skrevet

Er det snakk om en mann eller en katt?

*leeer*

Det er en katt, ja...

Huff, stakkars, vil da vel ikke kastrere mannen heller. Og det hadde vel vært litt rart hvis det var HAN som skulle løpt rundt med rompa bar. Synes jeg ser det. *ler mer*

Skrevet

*leeer*

Det er en katt, ja...

Huff, stakkars, vil da vel ikke kastrere mannen heller. Og det hadde vel vært litt rart hvis det var HAN som skulle løpt rundt med rompa bar. Synes jeg ser det. *ler mer*

ja, syntes det var litt rart;) Glad for at det var katten, jeg..hehe.. Tror ikke at det er så lurt å kastrere menn, de kan nok bli rimelig grinete av seg...

Skrevet

ja, syntes det var litt rart;) Glad for at det var katten, jeg..hehe.. Tror ikke at det er så lurt å kastrere menn, de kan nok bli rimelig grinete av seg...

Huff, ja. :)

Katten er nå ute og løper han, lykkelig uvitende om at det er damer han egentlig skal løpe etter. ;)

Skrevet

Huff, ja. :)

Katten er nå ute og løper han, lykkelig uvitende om at det er damer han egentlig skal løpe etter. ;)

eller, kanskje jeg ombestemmer meg likevel... hvis det funker likedan på menn, så er det ikke det dummeste jeg har hørt. ;)

Nejda, tuller mest, men det er mange menn (og damer!) som løper litt vel mye etter (hver)andre, når de egentlig ikke burde gjøre det.

Men er det ikke litt trist for katten din da? Har nok ikke så mye greie på kastrering jeg, men betyr dette at "alt" er tatt bort, eller bare at ledningene er kutta over? Og vil han aldri mere kjenne bruset i sitt blod??

Gjest Snoopy83
Skrevet

eller, kanskje jeg ombestemmer meg likevel... hvis det funker likedan på menn, så er det ikke det dummeste jeg har hørt. ;)

Nejda, tuller mest, men det er mange menn (og damer!) som løper litt vel mye etter (hver)andre, når de egentlig ikke burde gjøre det.

Men er det ikke litt trist for katten din da? Har nok ikke så mye greie på kastrering jeg, men betyr dette at "alt" er tatt bort, eller bare at ledningene er kutta over? Og vil han aldri mere kjenne bruset i sitt blod??

De spretter opp pungen, lirker ut steinene, kutter over årene, knyter de, og syr sammen pungen igjen.

Skrevet

Ballene er borte ja, ellers er det jo lite vits i det. Er for å ta fra dem lysten, så de ikke løper så mye etter damene. De blir roligere og mer hjemmekjære etter at de er kastrert. Og så blir det jo ikke kattunger, så klart. :)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Ballene er borte ja, ellers er det jo lite vits i det. Er for å ta fra dem lysten, så de ikke løper så mye etter damene. De blir roligere og mer hjemmekjære etter at de er kastrert. Og så blir det jo ikke kattunger, så klart. :)

Det hadde vel holdt å kutte årene, eller?

Eller er vel liten vits i å ha steinene der da kanskje...

Men om JEG skulle kastreres, da ville jeg helst beholdt steinene.

Ellers hadde jeg nok følt meg temmelig flau om jeg skulle dra å svømme...

Skrevet

...et katteliv;)

Skrevet

Det hadde vel holdt å kutte årene, eller?

Eller er vel liten vits i å ha steinene der da kanskje...

Men om JEG skulle kastreres, da ville jeg helst beholdt steinene.

Ellers hadde jeg nok følt meg temmelig flau om jeg skulle dra å svømme...

Hvis de beholder testiklene, så produseres det fortsatt testosteron, det hormonet som gjør at katten får lyst på andre kattedamer. Det blir jo ikke kattunger da, men noe av vitsen med å kastrere katten er at han skal bli mer rolig og ikke være borte i mange dager av gangen. Når mennesker steriliserer seg, gjøres det ved å kutte sædlederne, da har mannen fortsatt testiklene, og sexlysten er den samme. Det kommer bare ikke sædceller ut ved ejakulasjon.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Hvis de beholder testiklene, så produseres det fortsatt testosteron, det hormonet som gjør at katten får lyst på andre kattedamer. Det blir jo ikke kattunger da, men noe av vitsen med å kastrere katten er at han skal bli mer rolig og ikke være borte i mange dager av gangen. Når mennesker steriliserer seg, gjøres det ved å kutte sædlederne, da har mannen fortsatt testiklene, og sexlysten er den samme. Det kommer bare ikke sædceller ut ved ejakulasjon.

Aha, forstår... de virker selv om de ikke er tilkoblet =)

Lærer noe nytt hver dag.

Skrevet

Aha, forstår... de virker selv om de ikke er tilkoblet =)

Lærer noe nytt hver dag.

Jepp, man lærer så lenge man lever. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...