Gå til innhold

Dumhet

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83
Skrevet

Lurer på om jeg ikke er dum jeg.... tilbakestående liksom... det kan godt tenkes...

Mange ting som tyder på det... kanskje derfor det ikke klaffer sosialt...

Jeg hadde det i alle fall ikke bra i det hele tatt nå.

Var sammen med noen tidligere i dag... er drittlei av å føle meg som en alien... eller at de er alien... vet ikke jeg... hvorfor kan det ikke komme noen som gjør meg lykkelig.

Gjest syrleg og sarkastisk nynorskmann
Skrevet

Hvis du tror du er dum, kanskje du er dum da? Eller kanskje ikke.

Blir litt lei av de selvmedlidende innleggene dine.

Skrevet

Du fant frem til DOL, dvs. du greide å slå på pc´n.

Jeg har mange ganger lurt på hvordan enkelte her inne i det hele tatt har klart bare det ;)

Skrevet

Hva er du ute etter/ hva er spørsmålet/ hva er meningen med innlegget ditt?

Det jeg blir litt trøtt av er det som, av meg, oppfattes som en stadig fisking etter komplimenter.

Innlegg om egen usikkerhet er selvsagt velkommen men jeg opplever at det blir feil å bare jatte med. Og kommer vi med motargumenter nekter du å ta det til deg. Så.. what do you want?

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Hm du kan ikke forvente at andre kommer og gjör deg lykkelig. Men du kan gjöre veldig mye for deg selv, og finne glede i andre ting enn akkurat mennesker: kunst, planter, dyr, naturen, trening, litteratur osv. Det höres kanskje dumt ut, men det har hjulpet meg å tenke sånn. Etterhvert kanskje du også finner mennesker som du "klikker" med! :)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Hva er du ute etter/ hva er spørsmålet/ hva er meningen med innlegget ditt?

Det jeg blir litt trøtt av er det som, av meg, oppfattes som en stadig fisking etter komplimenter.

Innlegg om egen usikkerhet er selvsagt velkommen men jeg opplever at det blir feil å bare jatte med. Og kommer vi med motargumenter nekter du å ta det til deg. Så.. what do you want?

Må jo gjøre et eller annet for å føle seg bedre.

Gjest Happy Schmappy
Skrevet

Det vil aldri komme noen som gjør deg lykkelig. Du er din egen lykkes smed nemlig, og å prøve å dumpe ansvaret for din lykke over på et annet menneske er både urealistisk og urettferdig.

Finn noe du er flin til.

Gjest en mamma i nord
Skrevet

føler du deg bedre nå da?

Gjest egosentrisk
Skrevet

Jeg meg og mitt..jeg og jeg..

Kanskje du heller skulle utvide horisontent litt og få tankene over på noe annet?

Gjest Snoopy83
Skrevet

føler du deg bedre nå da?

vet ikke jeg vel.

alle folk går rundt å tror at de vet alt mulig.

det er ikke noe å vite. ikke en jævla ting.

Gjest en mamma i nord
Skrevet

vet ikke jeg vel.

Den eneste som kan vite om du føler deg bedre, det er jo du selv.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Den eneste som kan vite om du føler deg bedre, det er jo du selv.

Jeg begynte jo å tenke på andre ting. Nå tenker jeg om jeg er en "flått som suger til seg fra mennesker" - ikke lenger om jeg er tilbakestående.

Det er jo en forandring.

Også lurer jeg på om jeg er "kua ferdinand" - han er det jo ikke så veldig ille å være, da. han var jo bare en fredelig raring som bare ville sitte å snuse på blomster. ikke så ille, det.

Gjest syrleg og sarkastisk nynorskmann
Skrevet

vet ikke jeg vel.

Å bu huu. Så synd det er på deg. Hvis du går rundt og tenker du er dum og lite verdt, er det de signalene folk får fra deg. Da kan du takke deg selv for at det er sånn du blir oppfattet. Engasjer deg i noe annet enn din egen navle, så får du ikke tid til å bry deg om hva andre tenker.

Skrevet

Herregud, du har da fått en diagnose! Den stemmer helt sikkert, psykologen din vet hva han driver med.

Tenk heller litt på hva du kan gjøre for å forbedre punktene som diagnosen sier du sliter med, selv om du ikke skjønner at du er paranoid, så ER du det. Kunne skrevet liste på alle tingene som tilsier at du er paranoid, og hvis du har bittelitt sunn fornuft oppi hodet ditt så skjønner du det. Les noen av diskusjonene du startet for noen dager siden, kanskje noen dagers avstand gjør at du ser tingene litt lettere.

Lenge siden du har hatt time hos psykofixen forresten? Du bør virkelig ta en tur snart. Si at Åsemor på dol mener du er paranoid, så har dere noe å prate om.

Gjest Sjokkedårisei
Skrevet

Det at du analyserer ditt forhold til andre, vitner om at du ikke er dum. Du har evnen til å vurdere deg selv og dine sosiale ferdigheter.

Du er kanskje så forferdelig opptatt av hva andre synes om deg, at du ikke klarer å slappe av i selskap med andre? Det merker folk, og da vil de kanskje virke avvisende og utilpass i selskap med deg. Prøv å slappe av og være deg selv.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Herregud, du har da fått en diagnose! Den stemmer helt sikkert, psykologen din vet hva han driver med.

Tenk heller litt på hva du kan gjøre for å forbedre punktene som diagnosen sier du sliter med, selv om du ikke skjønner at du er paranoid, så ER du det. Kunne skrevet liste på alle tingene som tilsier at du er paranoid, og hvis du har bittelitt sunn fornuft oppi hodet ditt så skjønner du det. Les noen av diskusjonene du startet for noen dager siden, kanskje noen dagers avstand gjør at du ser tingene litt lettere.

Lenge siden du har hatt time hos psykofixen forresten? Du bør virkelig ta en tur snart. Si at Åsemor på dol mener du er paranoid, så har dere noe å prate om.

Hum... når man er paranoid er man overbevist over en ting...

Hva er jeg overbevist over?

Skrevet

Hum... når man er paranoid er man overbevist over en ting...

Hva er jeg overbevist over?

Blant annet tror du vi snakker i koder...

Gjest Snoopy83
Skrevet

Blant annet tror du vi snakker i koder...

Det er bare en TEORI.

Akkurat nå tror jeg ingenting på den teorien.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ofte føler man seg bedre ved å være interessert i andre mennesker og evt gjøre noe for å glede/hjelpe andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...