flisa Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 og vi skal jo ikke ha noen dyr....og så kommer Plutten med denne pusen som har fulgt etter henne i nabolaget - en liten villbasse av en pjusk - søt som fy (jeg lilker ikke dyr - hehe) - - i dag tidlig skvatt den inn da vi var ute etter avisen - den har visst vært rundt her i hele natt. USJ, hva gjør man nå da? - Plutten er nesten helt gal etter et dyr.......jeg kan strekke meg til en undulat - syns de er herlige, men det er VELDIG delilig uten også.... Og ikke snakk om sorgen den dagen den dør! Spent på om pusekatten er der når vi kommer hjem i dag - noen må jo eie den? 0 Siter
Gjest sett opp lapper Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Sett opp lapp på de nærmeste butikkene og på postkontoret osv, de stedene de fleste som bor i omegn er innom. Nye kattunger er jo ikke helt kjent med hvor de bor, og kan trave et stykke bort. Til stor sorg for de som har skaffet seg den. Ta også en telefon til politiet, og si at den er i området rundt dere, uansett om dere ser noe mer til den eller ikke. Da har eierne større sjanse til å lete riktig sted, og mange katteieiere ringer nok til politiet for å høre om det er rapportert om noe. Hvis dere ikke finner noen eier, og vil beholde den , ta den til veterinæren etter en stund, for å sjekke om den er vaksinert / markebehandlet / what ever man gjør med kattunger i dag, og for å få vite kjønn / hvordan dere skal forholde dere til kastreing / sterilisering / prevensjon. (Ikke viderefør problemet med uanskede kattunger..) 0 Siter
Lurveline Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Ta en spørrerunde rundt i nabolaget eller sett inn annonse i avisa. Eller ignorer den. Kan ta et par dager før den skjønner at den ikke får husrom hos dere, men IKKE gi den mat, da er du solgt!;o) 0 Siter
Gjest Sam Kvem Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Ikke gi den mat. Katter går dit de får mest/best mat. Våre bodde hos naboen når de lukta noe godt, og flytta hjem igjen når det var noe hjemme. 0 Siter
annegunn Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Pappa fikk seg katt på den måten. Men den var utsultet og desperat etter mat, og bar preg av å ha vært alene en stund. Sønnen hennes har bodd hos oss de siste sju åra... Enhver katteeier vet at det er katten som velger hvilke mennesker den skal bo hos, ikke menneskene som bestemmer at de vil ha katt.... 0 Siter
Gjest Fenrisulven Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Jeg hadde stadig katter som "fulgte" etter meg hjem når jeg var liten. Det har de i grunn forsatt med... Det må ikke være noen som eier den, kan være en villkatt eller en som noen har reist i fra. Finn din lokalforening her http://www.dyrebeskyttelsen.no/ Kanskje de har et mottak, det finnes i Oslo, men der er det nok laaang ventetid. Du kan også se om noen savner den her http://www.nettkatten.no Selv har jeg nå 4 katter og alle har de kommet fordi de ikke hadde noe annet sted å bo. Skjønner Plutten godt jeg da, men som du sier det er godt uten ansvar for dyr også. Noen må passe de når du skal reise bort, de skal ha mat og stell, til vetrinær og de dør. Men det er ikke så godt å skjønne alt det når du er liten. Hilsen 0 Siter
Mistera Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 katter har en viss tendens til å adoptere om de misstrives eller om de ikke har en plass å bo, eller om de ikke finner hjem... Kansje du skulle ta med Plutten en tur ut, og henge opp plakater å prøve å finne eieren... 0 Siter
flisa Skrevet 25. april 2005 Forfatter Skrevet 25. april 2005 Ta en spørrerunde rundt i nabolaget eller sett inn annonse i avisa. Eller ignorer den. Kan ta et par dager før den skjønner at den ikke får husrom hos dere, men IKKE gi den mat, da er du solgt!;o) ups 0 Siter
Katt-ja Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 ups Haha..jeg forstår at du er "solgt" ;-) Prøv å finne "eierne", da. Hvis de er som meg, så er de ulykkelige nå... 0 Siter
Freya Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 VÆR SÅ SNILL å annonsere i avisen eller sett opp plakater med bilde. Helst begge deler. Kan hende det er noen som savner kattepusen sin, det er skikkelig vondt å gå der uten å vite hvor den er! Hvis du ringer til lokalavisa, kan du sikkert sette inn et bilde gratis, det gjør de iallfall her, ser jeg. 0 Siter
flisa Skrevet 25. april 2005 Forfatter Skrevet 25. april 2005 katter har en viss tendens til å adoptere om de misstrives eller om de ikke har en plass å bo, eller om de ikke finner hjem... Kansje du skulle ta med Plutten en tur ut, og henge opp plakater å prøve å finne eieren... Ja vi tenkte å bære den dit den var i går - bare vi kommer oss hjem. Er spent på om den dukket frem da ungene kom fra skolen i dag Vi bor jo på et boligflet på landet -så det er jo ikke all verdens mange muligheter om noen eier den 0 Siter
flisa Skrevet 25. april 2005 Forfatter Skrevet 25. april 2005 VÆR SÅ SNILL å annonsere i avisen eller sett opp plakater med bilde. Helst begge deler. Kan hende det er noen som savner kattepusen sin, det er skikkelig vondt å gå der uten å vite hvor den er! Hvis du ringer til lokalavisa, kan du sikkert sette inn et bilde gratis, det gjør de iallfall her, ser jeg. det finnes jo ikke aviser der vi bor - men et bilde og en lapp på butikken kan jeg kanskje strekke meg til. Fanken at ikke folk kan passe på dyra sine - nå kan jeg ikke ha dørene oppe, og Plutten blir jo også lei seg. 0 Siter
flisa Skrevet 25. april 2005 Forfatter Skrevet 25. april 2005 Haha..jeg forstår at du er "solgt" ;-) Prøv å finne "eierne", da. Hvis de er som meg, så er de ulykkelige nå... jeg er ikke solgt - jeg kan ikke fordra katter - de er ekle. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 jeg er ikke solgt - jeg kan ikke fordra katter - de er ekle. ekle? Hmmm. Jeg elsker dem... Men,- jeg forsto ups'et ditt slik at den hadde fått mat,- slik at du var "solgt" - ikke følelsesmessig, men rent praktisk ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 25. april 2005 Forfatter Skrevet 25. april 2005 ekle? Hmmm. Jeg elsker dem... Men,- jeg forsto ups'et ditt slik at den hadde fått mat,- slik at du var "solgt" - ikke følelsesmessig, men rent praktisk ;-) JEG har ikke gitt den mat..... JEG bare irriterer meg jeg - jeg har den rollen i familien... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 JEG har ikke gitt den mat..... JEG bare irriterer meg jeg - jeg har den rollen i familien... Aha. DE har gitt den mat ;-) Plutten? Ikke Kahn, vel? 0 Siter
flisa Skrevet 25. april 2005 Forfatter Skrevet 25. april 2005 Aha. DE har gitt den mat ;-) Plutten? Ikke Kahn, vel? *min munn er forseglet* 0 Siter
Freya Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Ja vi tenkte å bære den dit den var i går - bare vi kommer oss hjem. Er spent på om den dukket frem da ungene kom fra skolen i dag Vi bor jo på et boligflet på landet -så det er jo ikke all verdens mange muligheter om noen eier den Vi fant også en kattunge en vinter, samboeren min var hos foreldrene sine og freste snø, da var det en kattunge som hadde kommet seg inn på garasjeloftet. Det viste seg at den hadde gått ganske mange kilometer! Håper du finner ut hvem som eier den da... 0 Siter
flisa Skrevet 25. april 2005 Forfatter Skrevet 25. april 2005 Vi fant også en kattunge en vinter, samboeren min var hos foreldrene sine og freste snø, da var det en kattunge som hadde kommet seg inn på garasjeloftet. Det viste seg at den hadde gått ganske mange kilometer! Håper du finner ut hvem som eier den da... SUKK JA! (VIL ha undulat jeg...) 0 Siter
Freya Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 SUKK JA! (VIL ha undulat jeg...) Har dokk ei bok om ondulata? Fugl vil jeg iallfall ikke ha! De har plirende onde øyne... Urr! Koser meg med pusen min jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.