Gå til innhold

Assistert befruktning når man mistenker fare for blodpropp?

Anbefalte innlegg

Da jeg var 20 år var jeg i utlandet og fikk trolig en blodpropp i ene leggen. Jeg er faktisk noe usikker på om jeg virkelig hadde dette, da jeg ikke fikk noe spesiell behandling. De tok røngten og jeg husker de sa jeg måtte slutte med p-pille. Fikk ingen medisin, bare oppfordring om å bevege meg og hoppe rundt på krykker. Jeg skal nå ta assistert befruktning, og i den forbindelse ønsker man at jeg utredes for dette. Hvordan gjør man dette og hvor lang tid tar det? Hvem gjør det? Har allerde gjort et ISCI-forsøk på Ullevål, men tenkte ikke da på å informere om hendelsen med mulig blodpropp.....

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du bør snakke med din fastlege og ev få tatt blodprøver som kan vise om du er spesielt disponert for å danne blodpropper. Spesielle arvelige forhold (som for eksempel Leiden-faktor) er risikofaktor for blodpropp. Det vil være lurt å få det avklart før du ev. blir gravid da det kan kreve spesiell behandling undre graviditet (blodfortynnede medisiner). Jeg synes absolutt du skal nevne episoden for legene som behandler deg for barnløshet.

Lykke til ned forsøket, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...