Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt sprøyten siden oktober 1999. I denne perioden har jeg ikke hatt noen blødninger. Verste ulempe er at jeg har lagt på meg en del kilo, og en synes at jeg har mer hodepine enn før. En del vondt i ryggen også - smertene ligner på riktige vonde menssmerter. Vil jeg kunne ha det bedre med spiralen? Kan jeg event. regne med å gå ned i vekt igjen? Hva er anbefalt tid etter at man avsluttet å bruke sprøyentil man kan sette inn en slik spiral. Jeg har født 2 barn, og er 39 år. Fødselene var i 1990 og 1994.

Videoannonse
Annonse
Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

P-sprøyten virker på hele kroppen, hormonspiralen virker stort sett bare i livmoren og har derfor mindre bivirkninger. Det er imidlertid ikke til å forutse hvordan den enkelte kvinne reagerer, det er bare å prøve seg fram. Jeg vil anbefale at du får innatt spiralen omtrent på det tidspunkt hvor du skulle ha satt neste sprøyte. Spiralen koster ca 1200 kr, men den kan vare i fem (sikkert også i syv) år.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...