Gå til innhold

Kan man ta øyendråper om man har linser?

Anbefalte innlegg

Gjest har pollenallergi
Skrevet

Ja, det går vel fint? Men hva om øynene klør og klør....?

fei1365380229
Skrevet

Jeg må ha egne øyedråper uten konserveringsmiddel siden jeg har linser.

fei1365380229
Skrevet

Hva tar du øyedråper for da. Allergi? Det er det jeg tok for og da måtte jeg ha en egen type.

Skrevet

Kan være lurt å ta en pause fra linsene om du ikke har dagslinser.

Mye som samler seg på linsene og kan gi deg plager. Du må passe på å rengjøre de veldig nøye. Eller bruk endagslinser i den værste pollen-tiden.

Skrevet

Jeg dropper linsene i pollensesongen og bruker heller briller. Enkelte av øyedråpene kan "matte" linsene.

Gjest har pollenallergi
Skrevet

Jeg dropper linsene i pollensesongen og bruker heller briller. Enkelte av øyedråpene kan "matte" linsene.

Jeg kan ikke ha briller, da jeg kun har kontaktlinse på ett øye og det er så stor forskjell på øynene. (Jeg bruker kun ett øye om gangen!)

Gjest har pollenallergi
Skrevet

Kan være lurt å ta en pause fra linsene om du ikke har dagslinser.

Mye som samler seg på linsene og kan gi deg plager. Du må passe på å rengjøre de veldig nøye. Eller bruk endagslinser i den værste pollen-tiden.

Jeg har dagslinser. Så da kan jeg bruke dem samt øyendråpene? (Lomudal.)

Gjest har pollenallergi
Skrevet

Hva tar du øyedråper for da. Allergi? Det er det jeg tok for og da måtte jeg ha en egen type.

Lomudal for pollenallergi (bjørk).

Skrevet

Jeg kan ikke ha briller, da jeg kun har kontaktlinse på ett øye og det er så stor forskjell på øynene. (Jeg bruker kun ett øye om gangen!)

Litt Sør-humor; Legger du igjen det andre hjemme?

*klasker seg på låret* :-)

Skrevet

Det kan du vel? Vanlig vindusglass i det andre glasset?

Gjest har pollenallergi
Skrevet

Litt Sør-humor; Legger du igjen det andre hjemme?

*klasker seg på låret* :-)

Haha.... Neida! Bruker ett når jeg leser tett på, og det andre når jeg ser rundt meg.. Om jeg kan forklare det slik. Det jeg bruker til å f.eks. lese med ser jeg dårlig på, så det kobler seg ut når jeg ser. Det gode øyet bruker en kontaktlinse (-0,75). Så du; jeg har nok begge øynene med meg!;)

Gjest har pollenallergi
Skrevet

Det kan du vel? Vanlig vindusglass i det andre glasset?

Da blir jeg svimmel.....

Skrevet

Haha.... Neida! Bruker ett når jeg leser tett på, og det andre når jeg ser rundt meg.. Om jeg kan forklare det slik. Det jeg bruker til å f.eks. lese med ser jeg dårlig på, så det kobler seg ut når jeg ser. Det gode øyet bruker en kontaktlinse (-0,75). Så du; jeg har nok begge øynene med meg!;)

*puster lettet ut* :-)

Kan forøvrig anbefale laseroperasjon, fikk gjort det i januar etter å ha spart en liten stund og ønsket meg pengestøtte til jul og bursdag.. :-)

fei1365380229
Skrevet

Lomudal for pollenallergi (bjørk).

Jeg kunne ikke bruke lomudal. Vet ikke hva de i engangspipetter heter fordi jeg ikke har flere igjen, går på kortison og da slipper jeg å tenke på allergimedisin :):(

Skrevet

Se i pakningsvedlegget til øyedråpene om det står noe ang. linsebruk der. Ville uansett tatt kontakt med optiker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...