Gå til innhold

En eksperimentdilemma: La samboeren bo gratis eller full betaling.

Anbefalte innlegg

Gjest Sam Kvem
Skrevet

Økonomi har ødelagt mye kjærlighet ;-)

Tror tingen er å gjøre det man føler er riktig for seg selv. Føler man seg utnyttet, forandrer man på situasjonen.

Antar det ikke føles så bra om du må tvinge samboeren til å betale nok, det du vil er å oppleve at denne frivillig deler byrden, ikke sant? :-)

Jeg ville frivillig delt byrden og kjøpt halvparten av alt. Ellers ville jeg kanskje en ubetenksom dag få slengt i trynet at....

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

9

• Dorthe

8

• morsan

3

• mil1365380270

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Sam Kvem
Skrevet

Nei, det hadde vært helt greit det. Jeg kunne godt flyttet jeg hvis det hadde passet slik men kun hvis jeg fikk beholde min egen leilighet og f.eks leid den ut.

Nei, jeg har for mange venninner som har brent seg på det der. Leiligheten de har bodd i må selges fordi ingen har penger til å betale ut den andre og så havner de i leieleilighet til 12000 kr i mnd og pengene spises sakte opp.

Det er helt umulig for folk med vanlig lønn og ta opp et lån på en million for å betale ut den andre.

Det må være i Oslo?

:-)

Skrevet

Velsigne deg, men det er ikke sikkert du får din lønn i himmelen, det er bedre at noen på jorda legger ut så lenge, så kan de få igjen når du får oppgjør der.

Ser ikke ut til at jeg får noen lønn i det hele tatt, verken i himmelen eller på jorden :o)

Skrevet

Det må være i Oslo?

:-)

Selvfølgelig, her er jo leilighetene såååå dyre.

Synes en treroms kunne kostet en 350-400 000 kr jeg.

Gjest Sam Kvem
Skrevet

Ser ikke ut til at jeg får noen lønn i det hele tatt, verken i himmelen eller på jorden :o)

Og hvor mye skal du overlate til arvingene? Når skal de få det?

Skrevet

Og hvor mye skal du overlate til arvingene? Når skal de få det?

hehe, når jeg dauer vel :o)

mil1365380270
Skrevet

Jeg ville frivillig delt byrden og kjøpt halvparten av alt. Ellers ville jeg kanskje en ubetenksom dag få slengt i trynet at....

Garantert! Om det ikke deles akkurat i to, må det i hvert fall føles rettferdig for begge. I forhold er det mye lettere å få tillatelse enn tilgivelse, når man vil ha et gode ;-)

Skrevet

Nei, det hadde vært helt greit det. Jeg kunne godt flyttet jeg hvis det hadde passet slik men kun hvis jeg fikk beholde min egen leilighet og f.eks leid den ut.

Nei, jeg har for mange venninner som har brent seg på det der. Leiligheten de har bodd i må selges fordi ingen har penger til å betale ut den andre og så havner de i leieleilighet til 12000 kr i mnd og pengene spises sakte opp.

Det er helt umulig for folk med vanlig lønn og ta opp et lån på en million for å betale ut den andre.

Jeg har full forståelse for hva du mener.

Det viktigste er å finne en løsning som kan "levss med" på både kort og lang sikt - også ved endringer/brudd i forholdet.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...