Gå til innhold

Er jeg for streng?

Anbefalte innlegg

Gjest For Yttringsfrihet

Kjæresten min på 24 har en del tåpelige forestillinger om de fleste mørkhudede som bor i norge. Han bruker negativt språk om dem, som pakkis, og når han ser de på tv spøker han med at de er skitne eller bør vaske seg. Jeg synest det er svært frekt og upassende. All media oppstyret rundt kriminelle handlinger begått av mørhudede/folk av utenlandsk opprinnelse hjelper jo akkurat ikke på, men legger ved på bålet. Jeg prøver å forklare at nordmenn også driver med kriminalitet, men ofte på et høyere nivå som politiet fremdeles har problemer med å kartlegge. (har lest at det er mye penge og skattejuks som økokrim ikke finner ut av og at dette er dem mest voksnede kriminalformen i norge, og for det meste begått av normenn)

Han blir provosert fordi "alle pakkiser" kjører rundt i bmv fra sosialkontoret, jeg har spurt om han noen gang har sett køen man stiller seg i for å få utlevert bmw, men det har an altså ikke.

Jeg er selv halvt av utenlansk opprinnelse, men et hvitt vestling land så det har han eller familien hans ingen problemer med. Men ingen i familien liker mørhudene, og de tror invandrere alltid er svarte og arbeidsløse og asylsøkere aldri har en god grunn for å søke asyl. Sefølgelig stemmer dette for noen personer, men langt fra alle som kommer til dette landet er kriminelle og ønsker å svindle sosialkontoret!

Grunnen til at jeg blir så provosert tror jeg kommer av at de er akkurat slik som de beskriver disse "pakkisene selv" Det er svært få i hans familie som har jobb, de fleste er uføretrygdede eller frivelig arbeirsløse og får barnehage, tannlege osv dekket av nettopp.... Når de ikke bidrar med noe selv, synest jeg det er galt å kritisere de andre som heller ikke bidrar med noe, men det finnes jo mange mørkudede som jobber også. Min kjæreste er en av de få i jobb og som betaler skatt i hans familie, og han blir provosert over at hans skattepenger går til disse pakkisene, han tenker ikke på at det kan være hans familie han forsøger.

Ikke for å blande inn iq, men det er bevist at de med høy utdanning har mindre fremmedfykt, og han har ingen utdanning utenom grunnskolen, og det samme gjelder 70% av nærmeste familie. Tror dere dette kan ha noe å si?

Nå har jeg prøvd alt i snart 3 år, er det noe jeg kan gjøre for å foradre i allefall hans syn på mørkhudede i landet vårt, så kan resten av familien tenke hva de vil mens de motar sosial støtten sin. De har svært få av utenlandsk og farget opprinnlse i sitt nærmiljø, men de dem kjenner liker de og de er liksom untaket, mens alle de andre går på sosialen, voldtar og driver kriminalitet.

Er det galt av meg på prøve å ende hans syn, bør jeg bare godta det. Han er frp og liker Hangen, det er greit for meg uten om hans syn på pakistanere, muslimer og andre med dårlig rykte fra media.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182324-er-jeg-for-streng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Det kan ikke være enkelt å være innvandrer. Enten stjeler du jobbene til nordmenn eller så lever du på sosialen.

Det er nok et faktum at innvandrere står for en større del av volds- og vinningsforbrytelser enn etniske nordmenn. Mange av disse er fra øst-europa og dermed ikke mørkhudete. Det er også mange årsaker til dette. Det ligger ikke i blodet deres.

De innvandrerne som kjører rundt i BMW er oftere kriminelle enn sosialklienter.

Det bunner nok ut i misunnelse. De sliter selv og trenger syndebukker. Ingen liker å innse at ens egne problemer er ens egen feil.

Du gjør selv en liten feil når du blander iq og utdannelse. Det er ingen direkte sammenheng der.

Men det er kjent at høyt utdannede oftere aksepterer innvandrere. Dette skyldes nok at de er mer opplyste, de reiser mer, de treffer folk fra ulike land. Og de har det som regel meget godt økonomisk. De trenger ingen syndebukker.

Du får prøve å opplyse han. Selv hadde jeg neppe klart å være i et forhold til en slik person over tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182324-er-jeg-for-streng/#findComment-1234172
Del på andre sider

Annonse

Annonse

De er vel redde for at antallet innvandrere skal føre til at de får snyltet til seg mindre penger fra Staten, disse folka ;-)

Mer seriøst: Det skal svært mye til for å endre livsfilosofien til en rasist.

Er holdningen til din kjæreste et problem, bør du avslutte forholdet. For med hans bakgrunn du skisserer, samt hans families livssituasjon, er det lite trolig at han vil ha muligheten til å endre sine rasistiske standpunkter i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182324-er-jeg-for-streng/#findComment-1236310
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...