Gjest LittForbanna Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 ...så derfor er det fritt frem å ha sex med de uten å være utro. Frivillig eller ufrivillig. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article379428.ece Stakkars Hedda, for en død hun fikk. Svinet gikk hjem til kona etterpå. 0 Siter
Gjest Også litt forbanna Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Jeg må innrømme at jeg ville ha blitt litt bekymret hvis min datter fant seg en somalisk kjæreste (som ikke hadde vokst opp her). Det er et eller annet med begrepene deres om hva som er rett og galt, og hva man kan gjøre med det man mener er galt... Tidligere var jeg langt fra rasist (snarere motsatt). Jeg er vel ikke rasist nå heller, men...jeg begynner å synes at det er litt vel mye voldsepisoder som tilfeldigvis innvolverer innvandrere fra visse land... 0 Siter
Gjest LittForbanna Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Jeg må innrømme at jeg ville ha blitt litt bekymret hvis min datter fant seg en somalisk kjæreste (som ikke hadde vokst opp her). Det er et eller annet med begrepene deres om hva som er rett og galt, og hva man kan gjøre med det man mener er galt... Tidligere var jeg langt fra rasist (snarere motsatt). Jeg er vel ikke rasist nå heller, men...jeg begynner å synes at det er litt vel mye voldsepisoder som tilfeldigvis innvolverer innvandrere fra visse land... En paralell: Ulvemotstanderne er redd for at ulven skal drepe mennesker, og derfor ønsker de å utrydde ulven. Man bør i den sammenheng tenke over at ulven ikke har drept en eneste person i Norge de siste 130 år, men somaliere har drept 5 nordmenn de siste 12 årene. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 En paralell: Ulvemotstanderne er redd for at ulven skal drepe mennesker, og derfor ønsker de å utrydde ulven. Man bør i den sammenheng tenke over at ulven ikke har drept en eneste person i Norge de siste 130 år, men somaliere har drept 5 nordmenn de siste 12 årene. Bortsett fra at ulven er et rovdyr, mens somaliere faktisk ikke pr def er det.. Du kan faktisk ikke bruke den sammenlignigen. 0 Siter
Gjest Også litt forbanna Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Bortsett fra at ulven er et rovdyr, mens somaliere faktisk ikke pr def er det.. Du kan faktisk ikke bruke den sammenlignigen. Nei, den der var langt over grensen... 0 Siter
Prozak Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 En paralell: Ulvemotstanderne er redd for at ulven skal drepe mennesker, og derfor ønsker de å utrydde ulven. Man bør i den sammenheng tenke over at ulven ikke har drept en eneste person i Norge de siste 130 år, men somaliere har drept 5 nordmenn de siste 12 årene. Gi deg...det der er IKKE en paralell. Det må være noen elementer som kan sammenlignes hvis man skal kunne kalle noe en "paralell" - det er det ikke her. Når det er sagt, så ER det bekymringsfullt når det viser seg at tendensene til vold hos en eller flere folkegrupper tydelig overstiger andre. Det er noe man fint kan påpeke seriøst, og med et ønske om at noen kan fokusere på å komme til bunns i det. De idiotene som står med rassist-anklage-knappen på standby er det bare å overse. "..............................." 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Nei, den der var langt over grensen... Kjenner ikke nicket ditt (!) så jeg aner ikke om du er sarkastisk, eller om du mente det du skrev. 0 Siter
Prozak Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Bortsett fra at ulven er et rovdyr, mens somaliere faktisk ikke pr def er det.. Du kan faktisk ikke bruke den sammenlignigen. "Bortsett fra at ulven er et rovdyr, mens somaliere faktisk ikke pr def er det.." Ehm...jo. Mennesker er pr. def. rovdyr. Ellers er sammenligningen meningsløs. "...................................." 0 Siter
Gjest Også litt forbanna Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Kjenner ikke nicket ditt (!) så jeg aner ikke om du er sarkastisk, eller om du mente det du skrev. Hmm. Nei, det er ulempen ved å skrive under med anonymt nick. Altså,- parallellen er langt over grensen! Men at det er bekymringsfullt, som Prozak også skriver, er jeg enig i. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 "Bortsett fra at ulven er et rovdyr, mens somaliere faktisk ikke pr def er det.." Ehm...jo. Mennesker er pr. def. rovdyr. Ellers er sammenligningen meningsløs. "...................................." OK, hva mener du egentlig? Til meg sier du at sammenligningen gir mening, mens forfatteren selv får høre at det slett ikke er en "paralell".. 0 Siter
Prozak Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 OK, hva mener du egentlig? Til meg sier du at sammenligningen gir mening, mens forfatteren selv får høre at det slett ikke er en "paralell".. Spol tibake, mij, og les svaret mitt igjen. Sitat meg selv (til deg): "Ellers er sammenligningen meningsløs." Jeg mener, som jeg sa, at sammenligningen mellom ulv, bjørn, gaupe e.l. med somalere, indere, kinesere e.l. er meningsløs. Å si at mennesket ikke er et rovdyr er imidlertid også meningsløst. Men det har ingenting med saken å gjøre, iom. at sammenligningen til vedkommende er, som sagt, meningsløs. ".................................." 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Spol tibake, mij, og les svaret mitt igjen. Sitat meg selv (til deg): "Ellers er sammenligningen meningsløs." Jeg mener, som jeg sa, at sammenligningen mellom ulv, bjørn, gaupe e.l. med somalere, indere, kinesere e.l. er meningsløs. Å si at mennesket ikke er et rovdyr er imidlertid også meningsløst. Men det har ingenting med saken å gjøre, iom. at sammenligningen til vedkommende er, som sagt, meningsløs. ".................................." Ja, for noe skal man jo krangle på... 0 Siter
Prozak Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Ja, for noe skal man jo krangle på... Er du fjern? Det er som om du sier at "venstre er høyre". Klart du må tåle å høre korreksjoner når det du sier er tull. Dessuten - hvis du har litt omløp, så skjønner du at innlegget ikke var "krangling". ".................................." 0 Siter
snø Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 En paralell: Ulvemotstanderne er redd for at ulven skal drepe mennesker, og derfor ønsker de å utrydde ulven. Man bør i den sammenheng tenke over at ulven ikke har drept en eneste person i Norge de siste 130 år, men somaliere har drept 5 nordmenn de siste 12 årene. Du har lest nemi, forstår jeg ;-) Beste hilsen fra 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Er du fjern? Det er som om du sier at "venstre er høyre". Klart du må tåle å høre korreksjoner når det du sier er tull. Dessuten - hvis du har litt omløp, så skjønner du at innlegget ikke var "krangling". ".................................." Fjern? Litt omløp? Du får holde deg til sak istedetfor person, Prozak. 0 Siter
Prozak Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Fjern? Litt omløp? Du får holde deg til sak istedetfor person, Prozak. Det var ikke jeg som begynte å krangle og reagere barnslig på å få tullpratet irettesatt. "....................................." 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Det var ikke jeg som begynte å krangle og reagere barnslig på å få tullpratet irettesatt. "....................................." ..? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Det var ikke jeg som begynte å krangle og reagere barnslig på å få tullpratet irettesatt. "....................................." Jeg lurer på hva du tror du er, som kan begynne å kalle en ukjent person du knapt har snakket med for fjern, barnslig, trekke fram "omløp" osv.. Reagerer du slik overfor ukjente mennesker i RL også? Spør du mennesker rett ut om de er fjerne? Jeg har faktisk ikke kranglet, men synes du er vel nedlatende og hoven i dine svar. Så det er sagt. Du har jo allerede fortalt hva du mener om meg, mener jeg. Hovedpoenget mitt var jo faktisk at det blir absurd å sammenligne somaliere med rovdyr og ulvejakt. Men det kokte litt bort i alle ordene, kan du si. Du kan godt si være uenig, i påstanden eller argumentasjonen, men hold deg på et saklig plan.. Du ser da ut til å være relativt voksen. 0 Siter
Prozak Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Jeg lurer på hva du tror du er, som kan begynne å kalle en ukjent person du knapt har snakket med for fjern, barnslig, trekke fram "omløp" osv.. Reagerer du slik overfor ukjente mennesker i RL også? Spør du mennesker rett ut om de er fjerne? Jeg har faktisk ikke kranglet, men synes du er vel nedlatende og hoven i dine svar. Så det er sagt. Du har jo allerede fortalt hva du mener om meg, mener jeg. Hovedpoenget mitt var jo faktisk at det blir absurd å sammenligne somaliere med rovdyr og ulvejakt. Men det kokte litt bort i alle ordene, kan du si. Du kan godt si være uenig, i påstanden eller argumentasjonen, men hold deg på et saklig plan.. Du ser da ut til å være relativt voksen. Hør nå her: Jeg hadde allerede svart noe som betydde at jeg måtte være prinsippiellt enig bl.a i det du sa. Så kommer du med en uttalelse som ikke henger på greip. På det svarer jeg nettopp det, men at jeg er enig i essensen. Så svarer du med å anklage meg for å krangle. Sorry, men da er det helt relevant å spørre om du er litt "fjern". "................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.