Gå til innhold

Forlovere

Gjest med giftetanker

Anbefalte innlegg

Gjest med giftetanker
Skrevet

Er det vanlig med flere enn èn forlover? (to for begge)

Gjest kan ha tre også
Skrevet

Nei, ikke veldig vanlig. Men det forekommer rett som det er, så veldig uvanlig er det heller ikke.

De gangene jeg har sett / hørt om dette, har det bare vært den ene som har hatt fler enn en.

Så selv om den ene har to venner det er umulig å velge mellom, behøver ikke den andre å gjøre det for at det skal være likt.

(vet jo ikke om det var tanken din, da..)

Man kan gjøre mye ut av feks en toasmasterrolle også, hvis det kan hjelpe på situasjonen (å dele ut flere "verv", til flere nære venner / søsken).

men det er helt greit å ha to forlovere.

Tror kanskje den ene er hovedforlover,mht hvem som signerer som vitne, men det er det i såfall bare presten som vet, og ingen andre behøver å informeres om.

Skrevet

Nei, ikke veldig vanlig. Men det forekommer rett som det er, så veldig uvanlig er det heller ikke.

De gangene jeg har sett / hørt om dette, har det bare vært den ene som har hatt fler enn en.

Så selv om den ene har to venner det er umulig å velge mellom, behøver ikke den andre å gjøre det for at det skal være likt.

(vet jo ikke om det var tanken din, da..)

Man kan gjøre mye ut av feks en toasmasterrolle også, hvis det kan hjelpe på situasjonen (å dele ut flere "verv", til flere nære venner / søsken).

men det er helt greit å ha to forlovere.

Tror kanskje den ene er hovedforlover,mht hvem som signerer som vitne, men det er det i såfall bare presten som vet, og ingen andre behøver å informeres om.

Kan man egentlig droppe forloverne og bare bruke andre som vitner i stedet for? Jeg kjenner et par som ikke hadde forlovere (men mange gjester), men de ble ikke gift i Norge.

Mrs. Wallace
Skrevet

Juridisk sett er det én person som er forloveren din.

Men stadig flere velger å ha mer enn en forlover, av symbolske eller følelsesmessige årsaker.

Mannen min hadde to forlovere, da han har to bestekamerater han ikke klarte å velge mellom.

Jeg nøyde meg med en.

Skrevet

Kan man egentlig droppe forloverne og bare bruke andre som vitner i stedet for? Jeg kjenner et par som ikke hadde forlovere (men mange gjester), men de ble ikke gift i Norge.

Man må ha forlovere når man gifter seg i Norge. Forloverne må kjenne vedkommende man er forlover for godt. Og må fylle ut en forlover-erklæring forut for bryllupet (uansett om det er borgerlig eller kirkelig). Ved vielser i utlandet (norske steder, som ambassader eller sjømannskirke) så tror jeg man kan la være å ta med forloverne, men de må ha skrevet under dette skjemaet på forhånd. Da kan ambassadens eller sjømannskirkens ansatte stille som vitner. Men dette vil uansett komme som tillegg til forlovere, ikke istedenfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...