Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om korsang? Er det vakkert å høre på, eller er det bare skrål?

laguna1365380434
Skrevet

Det kommer vel an på koret.Barnekor er dog alltid en vederstyggelighet.

Skrevet

Det kommer vel an på koret.Barnekor er dog alltid en vederstyggelighet.

Haha, ja... Forsåvidt enig i det. :)

Men småbarna er kjekke å ha med seg på konsert da, de drar jo publikum i form av foreldre og slektninger.

Gjest engel 49+
Skrevet

kommer helt an på! Stemmen er et fint instrument.

Skrevet

kommer helt an på! Stemmen er et fint instrument.

Hva kommer det an på da?

Skrevet

Hva kommer det an på da?

om de som synger er flinke til å synge...?

Skrevet

om de som synger er flinke til å synge...?

Har det ikke noe med musikksjanger og låtvalg å gjøre da? Arrangement på sangene etc.?

hjertebarnet
Skrevet

Jeg klarer ikke å svare noe entydig på et så omfattende spørsmål. Korsang er jo alt mulig forskjellig. Det kan være et lite a capella mannskor, eller et digert blandet gospelkor, det kan være et amatørkor, et skolekor, eller et utrolig bra profesjonelt kor.

Det finns utrolig mye bra kormusikk! Men selvsagt også mye dårlig.

Skrevet

Jeg klarer ikke å svare noe entydig på et så omfattende spørsmål. Korsang er jo alt mulig forskjellig. Det kan være et lite a capella mannskor, eller et digert blandet gospelkor, det kan være et amatørkor, et skolekor, eller et utrolig bra profesjonelt kor.

Det finns utrolig mye bra kormusikk! Men selvsagt også mye dårlig.

Hva er det du liker innen kormusikk da?

Skrevet

Det er vakkert - min søster synger i et anerkjent kor som har gitt ut plate og greier - *skryter*

Skrevet

Det er vakkert - min søster synger i et anerkjent kor som har gitt ut plate og greier - *skryter*

Hva heter koret? Cantus?

Skrevet

Hehe... Det minner meg på hva min bestemor brukte å si: Der er Oslo Gospel Choir Koret!

Skrevet

Hva heter koret? Cantus?

husker ikke - - - ikke her på DOl i affal :)

Skrevet

Hvis de synger fint og ikke for mye treige salme-aktige sanger, kan det være veldig fint. Jeg synes f.eks. store kor- og orkesterverk er flott.

Et problem med kor er imidlertid at de som regel ikke klarer å begrense seg, men holder alt for lange konserter.

Skrevet

Hvis de synger fint og ikke for mye treige salme-aktige sanger, kan det være veldig fint. Jeg synes f.eks. store kor- og orkesterverk er flott.

Et problem med kor er imidlertid at de som regel ikke klarer å begrense seg, men holder alt for lange konserter.

Hva er passelig lenge på en korkonsert da, synes du?

Gjest engel 49+
Skrevet

Hva er passelig lenge på en korkonsert da, synes du?

du har jaggu mange spørsmål, har du ingen synspunkter også? ..lurer jeg på..

Skrevet

du har jaggu mange spørsmål, har du ingen synspunkter også? ..lurer jeg på..

Jeg er jo inhabil. :)

Gjest engel 49+
Skrevet

Jeg er jo inhabil. :)

det visste jeg ikke, hvorfor er du det da?

Skrevet

det visste jeg ikke, hvorfor er du det da?

Fordi jeg synger i kor selv, vel. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...