Gå til innhold

Fauna!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Blir alle ekle ting bare større?

Jeg var ute i sted, for og nyte park&sol, men den er jo full av plagsomme, innpåslitene killermåker!:-o Langt oppe i byen og, bor ikke de liksom ved sjøen!?

Men det verste var allikevel hvor kollosale de var! jeg synes de var mye, mye større enn i fjor, kan det stemme det da?

Vepsene er jo også på størrelse mellomstore våruller, og det lover virkelig ikke godt for sommeren det her..

Men er det sånn, eller er det bare inni mitt hode at det er sånn?:-o

Eller er det på grunn av klimaendringene eller lignende?(hm!)

Bra er det uansett ikke!

Skrevet

De første humlene om våren er de som har overvintret og blitt skikkelig fete, så de er enorme. Men de dør snart, så kommer de nye og ferske som er mye mindre.

En gang jeg var lita kom jeg løpende helt på gråten ut på kjøkkenet til mamma ig sa "det er et kjempestort lite dyr på rommet mitt". Det var en monsterhumle.

Håper måkene forsvinner til kysten om noen uker...

Skrevet

De første humlene om våren er de som har overvintret og blitt skikkelig fete, så de er enorme. Men de dør snart, så kommer de nye og ferske som er mye mindre.

En gang jeg var lita kom jeg løpende helt på gråten ut på kjøkkenet til mamma ig sa "det er et kjempestort lite dyr på rommet mitt". Det var en monsterhumle.

*ler*

Et kjempestort lite dyr. Knis.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke sett noen veps denne sesongen, men jeg har i hvert fall sett humler. Og de er svære. Enorme. Jeg trodde faktisk en jeg så her om dagen var en småfugl.

Heldigvis er humler søte. Det er verre med veps som nærmer seg kiloen.

Skrevet

Vepsene er så store nå fordi det er hunnvepser som har overvintret. De er ute etter å finne seg et sted der de kan bygge seg et bol og tømme seg for alle vepseeggene de har inne i seg.

Så akkurat nå er det svært viktig å DREPE dem. Vi er spesielt ivrige rundt huset vårt nå om dagen. Vi vil ikke ha bol på loftet eller bak bordkledningen. (Har tatt bare tre, da ...)

laguna1365380434
Skrevet

*lol* Håper dere fikk børstet ut det kjempestore lille dyret da..!:-)

Og jeg håper også at måkene drar til sjøen der jeg mener de burde bo. De tar jo helt gleden ut av parken her. Jeg synes de ser onde og kjipe ut.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har ikke sett noen veps denne sesongen, men jeg har i hvert fall sett humler. Og de er svære. Enorme. Jeg trodde faktisk en jeg så her om dagen var en småfugl.

Heldigvis er humler søte. Det er verre med veps som nærmer seg kiloen.

Humler er ikke så verst..De er mere bedagelige og soser liksom bare rundt med sitt..

Veps er myyye verre. Særlig når de stiller i monstervektklassen.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Vepsene er så store nå fordi det er hunnvepser som har overvintret. De er ute etter å finne seg et sted der de kan bygge seg et bol og tømme seg for alle vepseeggene de har inne i seg.

Så akkurat nå er det svært viktig å DREPE dem. Vi er spesielt ivrige rundt huset vårt nå om dagen. Vi vil ikke ha bol på loftet eller bak bordkledningen. (Har tatt bare tre, da ...)

Ah..! Derfor! Men drepe dem, det tør jeg ikke i drømme.:-o

Min foretrukkende taktikk er å løpe skrikende vekk, mens noen med mere av vikingånden tar seg av det..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Humler er ikke så verst..De er mere bedagelige og soser liksom bare rundt med sitt..

Veps er myyye verre. Særlig når de stiller i monstervektklassen.

Jeg liker heller ikke veps. Humler er bare nærsynte nysgjerrigperer. Det å fekte bort dem med angst i blikket kan sammenlignes med å løpe etter albinoer med en fluesmekke.

Men veps er onde.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg liker heller ikke veps. Humler er bare nærsynte nysgjerrigperer. Det å fekte bort dem med angst i blikket kan sammenlignes med å løpe etter albinoer med en fluesmekke.

Men veps er onde.

Jepp, veps er onde dyr.. Og måker og!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jepp, veps er onde dyr.. Og måker og!

Måker er plagsomme jævler. Takke meg til søte små pjuskehuer som lager noen kvitrelyder når jeg våkner om morgenen. :)

Skrevet

*lol* Håper dere fikk børstet ut det kjempestore lille dyret da..!:-)

Og jeg håper også at måkene drar til sjøen der jeg mener de burde bo. De tar jo helt gleden ut av parken her. Jeg synes de ser onde og kjipe ut.

Måker ER onde og kjipe! Det er med hjertet i halsen jeg sykler hjem etter nattevakt, og de flyr over meg og hyler! En morgen kom det en og dreit 20 cm fra hodet mitt og midt på firmabilen! Helvetes pakk!

laguna1365380434
Skrevet

Måker ER onde og kjipe! Det er med hjertet i halsen jeg sykler hjem etter nattevakt, og de flyr over meg og hyler! En morgen kom det en og dreit 20 cm fra hodet mitt og midt på firmabilen! Helvetes pakk!

Ja de er noe dritt..Eneste dyret (utenom div.insekter) jeg virkelig ikke ser noe som helst forsonende ved.. Frekke og innpåslitene er de og!

Skrevet

Ja de er noe dritt..Eneste dyret (utenom div.insekter) jeg virkelig ikke ser noe som helst forsonende ved.. Frekke og innpåslitene er de og!

Ja, flygende rotter, kaller jeg dem!

Skrevet

Ah..! Derfor! Men drepe dem, det tør jeg ikke i drømme.:-o

Min foretrukkende taktikk er å løpe skrikende vekk, mens noen med mere av vikingånden tar seg av det..

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...