Gjest sliten Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 Hei Tror du jeg har vestibulitt? Fastlegen min sa hun ikke kunne svare på det da jeg ringte, men jeg håper at jeg endelig har funnet svaret på mitt problem. Jeg leste artikkelen i dagbladet og passer til beskrivelsen av personer med vestibulit på absolutt alle punkter!!! Det som fikk meg til å reagere var det at jeg faktisk har gått til legen med to problem som startet omtrent samtidig: 1 Jeg begynte å få kraftige anfall av hodepine (spyr besvimer) når jeg er stressa eller har vært stressa over en lengre periode. 2Samtidig begynte problemene med å gjennomføre samleie med kjæresten min (noe som hadde gått fint i to år tidligere) og jeg kan ikke bruke tampong pga smerter "rett innenfor åpningen" når jeg prøver å føre den inn... Jeg har gått til lege men ingenting kunne påvises... Har bare fått beskjed om å slutte å bekymre meg siden de ikke finner noe fysisk feil. Har lært meg å ha en viss kontroll over hodepineanfallene da det raskt ble klart at dette skyldes stress. (Har alltid satt svært høye krav til meg selv samtidig som jeg kanskje tar overdrevet hensyn til andre) Men sliter fortsatt med å ha samleie med kjæresten min.... og kan overhodet ikke bruke tampong... Har slitt med dette i godt over ett år uten at det har vært noe bedring. Symtomene mine kan imidlertid variere over tid. Enkelte ganger kan jeg ha samleie, men det er uutholdelig vondt etterpå. svir og brenner" rett innenfor åpningen". Jeg har allergi, kontakteksem andre steder på kroppen og hadde selv en teori om at det kunne være en slags allergisk reaksjon mot et eller annet (går på p-pillerog bruker ikke annen prevensjon) Men det er bare det at andre perioder er det helt umulig å få inn noe som helst... (Tror nok jeg i tillegg anspenner meg litt pga at jeg er redd for at det skal gjøre vondt... )Hadde en periode uten problemer i sommer (ferie)... Har også fått flere kraftige soppkurer av en velmenende lege "for sikkerhetsskyld", selvom det ikke har vært påvist sopp... Forstod at det ikke var gunstig? Vasker meg nedentil daglig med lactacyd uten parfyme -kan det spille noen rolle? Har ikke helt forstått om det følger betennelse med vestibulit -jeg har iallefall ikke hatt noe sånt... Mitt problem "synes" rett og slett ikke, men begynner å bli vanskelig å takle!!! Kan jeg ha vestibulit??? og er det noe man kan gjøre selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18238-vestibulit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 Det er vanskelig å si uten å undersøke deg. Jeg synes du skal forsøke en periode uten å bruke såpe, krem eller lign. Om mulig også avstå fra samleie noen måneder (annen seksualitet er tillatt!). Få evt henvisning til gynekolog hvis det ikke hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18238-vestibulit/#findComment-81893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.