Gå til innhold

Kvinner som slår

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i kveld

En venninne av meg har en mann som hele tiden gnåler om kvinner som slår. Han virker rett og slett sykelig opptatt av dette. Jeg lurer på om hun har slått han, moren hans eller noen andre kvinner i hans liv.

Han klipper ut avisartikler og samler på, og blir mektig provosert av diskusjon om menn som slår.

Er dette normalt, og er jeg sær som blir lei av det og synes dette er dumt. Synes han mangler respekt for meg og mine synspunkter i mange sammenhenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182400-kvinner-som-sl%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Høres sært ut ja.. minner litt om en antifeminist som var her inne og diskuterte for litt siden.

Jeg mener at menn og kvinners vold i de aller fleste tilfeller ikke kan sidestilles, pga mannens (i de fleste tilfeller) fysiske overlegenhet.

Men det må du ikke orke å si til han, for da blir han sikkert bare enda mer oppsatt på den der tingen sin. Prøv å skift samtaleemne hver gang han begynner, så kanskje han tar hintet.

petter smart

Høres sært ut ja.. minner litt om en antifeminist som var her inne og diskuterte for litt siden.

Jeg mener at menn og kvinners vold i de aller fleste tilfeller ikke kan sidestilles, pga mannens (i de fleste tilfeller) fysiske overlegenhet.

Men det må du ikke orke å si til han, for da blir han sikkert bare enda mer oppsatt på den der tingen sin. Prøv å skift samtaleemne hver gang han begynner, så kanskje han tar hintet.

Snakk om å bagatellisere et stort problem for mange.

Det er flere kvinner enn menn som slår sine partnere. At kvinner er svakere enn menn betyr ikke at det ikke gjør vondt. Men det verste er jo den psykiske smerten. Men det er kanskje ikke så farlig når det er mannen som er offeret. Menn skal jo tåle alt.

Å legitimere vold mot menn fordi menn er sterkere (men de vil som regel ikke slå tilbake, skulle de gjøre det ville de blitt fordømt) er skammelig.

Det er flere kvinner enn menn som slår sine partnere. At kvinner er svakere enn menn betyr ikke at det ikke gjør vondt. Men det verste er jo den psykiske smerten. Men det er kanskje ikke så farlig når det er mannen som er offeret. Menn skal jo tåle alt.

Å legitimere vold mot menn fordi menn er sterkere (men de vil som regel ikke slå tilbake, skulle de gjøre det ville de blitt fordømt) er skammelig.

'Det er flere kvinner enn menn som slår sine partnere.'

Jesus Maria...

Annonse

petter smart

'Det er flere kvinner enn menn som slår sine partnere.'

Jesus Maria...

Det er faktisk sant. Og det er skrevet flere artikler om dette.

Men det er lite fokus på det. Dels fordi menn som regel ikke vil innrømme at de blir slått. De oppsøker ikke krisesentre. De får sjeldnere fysiske tegn på volden.

Gjest tjohooo

Det gjør jeg da ikke?

Men asså, menn har faktisk muligheten til å rett å slett holde fast arma på dama så hun ikke får til å slå :) (hvor mange damer er sterke nok til å gjøre det når det er motsatt)

Og kom ikke her å si at vold oppleves verre psykisk enn fysisk. Det går ikke an å sette det ene over det andre når det kommer fra en du er glad i.

Gjest tjohooo

Men det er lite fokus på det. Dels fordi menn som regel ikke vil innrømme at de blir slått. De oppsøker ikke krisesentre. De får sjeldnere fysiske tegn på volden.

Og sett i sammenheng med at det kanskje er flere menn som er utro m.m.: kanskje kvinners vold først og fremst går ut på en klaps på kinnet, der menn heller juler opp dama?

Gjest tjohooo

Ok nå gikk tankerekkene kjappere enn fingrene..

Menn mer utro, menn mer jævlige på andre områder, fler kvinner enn menn fortvilet pga dette, fler kvinner gir til slutt en liten slap på kinnet? :D Mens andelen menn som slår (og bruker langt mer alvorlig vold) egentlig ikke har opplevd store urettferdighetene fra dama (de bare føler det sånn?)

Ro, ro, ro... Neida. Det kan jo være noe i det? :)

Gjest Brynhild

Det er jo ikke normalt å bare være opptatt av et tema og å snakke om det hele tiden. Og hvis det er slik at han hele tiden antyder at ALLE kvinner slår, ingen menn slår osv., skjønner jeg godt det er utrolig irriterende. Kan du ikke spørre han rett ut neste gang han bringer temaet på bane: "Hvorfor er du så opphengt i akkurat dette? " Av og til vil man jo snakke om andre ting.

Annonse

petter smart

Og sett i sammenheng med at det kanskje er flere menn som er utro m.m.: kanskje kvinners vold først og fremst går ut på en klaps på kinnet, der menn heller juler opp dama?

Nå viser jo undersøkelsene at kvinner er like ofte utro som menn, så den blir litt tynn.

Det er vel kun en liten andel av volden som skyldes utroskap.

Men det er som du sier, menn er sterkere og utøver oftere grov vold, mens kvinner oftere biter, klorer, lugger og klapser på kinnet.

Men dersom en skal begynne å bagatellisere enkelte typer vold så har en startet noe som kan få uante konsekvenser. Alt fra at en vurderer at enkelte fortjente det (både når det gjelder vold og voldtekt).

Vold er uansett uakseptabelt og en burde fokusert mer på vold mot menn utført av kvinner.

petter smart

Ok nå gikk tankerekkene kjappere enn fingrene..

Menn mer utro, menn mer jævlige på andre områder, fler kvinner enn menn fortvilet pga dette, fler kvinner gir til slutt en liten slap på kinnet? :D Mens andelen menn som slår (og bruker langt mer alvorlig vold) egentlig ikke har opplevd store urettferdighetene fra dama (de bare føler det sånn?)

Ro, ro, ro... Neida. Det kan jo være noe i det? :)

Klarer du å ro deg ut av den logikken så er det bare å melde deg på i OL, for da er du en jævel til å ro :-)

Det farlige er jo at menn har brukt samme logikk i alle år "hun ba om det" eller "hun fortjente det fordi...."

Gjest tjohooo

Nå viser jo undersøkelsene at kvinner er like ofte utro som menn, så den blir litt tynn.

Det er vel kun en liten andel av volden som skyldes utroskap.

Men det er som du sier, menn er sterkere og utøver oftere grov vold, mens kvinner oftere biter, klorer, lugger og klapser på kinnet.

Men dersom en skal begynne å bagatellisere enkelte typer vold så har en startet noe som kan få uante konsekvenser. Alt fra at en vurderer at enkelte fortjente det (både når det gjelder vold og voldtekt).

Vold er uansett uakseptabelt og en burde fokusert mer på vold mot menn utført av kvinner.

Selv om en poengterer gradsforskjeller, foruten forskjell i omfang, betyr jo ikke det at en bagatelliserer kvinners vold?

Gjest tjohooo

Klarer du å ro deg ut av den logikken så er det bare å melde deg på i OL, for da er du en jævel til å ro :-)

Det farlige er jo at menn har brukt samme logikk i alle år "hun ba om det" eller "hun fortjente det fordi...."

Ja, og nå begynner kvinner å gjøre det samme?

Jeg er fullstendig klar over at det finnes mange aggressive kvinner der ute, men på generelt grunnlag vil jeg tørre å påstå at det oftere er menn enn kvinner som opptrår aggressivt.

Så, kvinnevold, mener du det er ca et nytt fenomen, og kommer som en effekt av "den myke mannen", likestilling osv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...