Gå til innhold

Lokkene mine :/

Anbefalte innlegg

Gjest Iznowgood_the one and only
Skrevet

Har akkurat klipt over 30 cm av håret mitt selv og vet hvordan det kan føles å ikke være seg selv, på en måte. Et h..... stress de siste årene gjorde at jeg mistet mesteparten av håret som nådde medenfor buksekanten. Men vi får trøste oss med at nytt vokser ut igjen :-)

Hair-extension anbefaler jeg ikke. Raskere måte å ødelegge sitt eget hår på skal man lete lenge etter.

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

15

• Babette

15

• morsan

7

• favn

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest håret mitt
Skrevet

Jeg og bruker å bli deppa første tiden etter at jeg har klipt meg. Men husk at dersom det fortsatt går til skuldrene ser du likens ut i ansiktet fremdeles:o)

Og det kan ta tid før du ser hvor fint det er, fordi det er sant som de sier, at en må venne seg til det.

Og langt slitt hår er STYGT...det er MYE finere å klippe det og igjen ha det glansfullt og fint enn å ha det slitt. Det er mange med langt hår som ikke innser det og ser stadig vekk jenter med langt langt hår, kjempeslitt i tuppen. Lite lekkert. Trust me

Forhåpentligvis blir du mer fornøyd iløpet av kort tid, tror det er normalt å være deppa i begynnelsen

Lykke til :o)

Takk for trøsten.

Det er rart når man har hatt langt hår i alle år, ja.

Det ble nok litt for kort.

Jeg får ha det oppsatt en tid fremover og spise mye B vitamin :)

Gjest håret mitt
Skrevet

Har akkurat klipt over 30 cm av håret mitt selv og vet hvordan det kan føles å ikke være seg selv, på en måte. Et h..... stress de siste årene gjorde at jeg mistet mesteparten av håret som nådde medenfor buksekanten. Men vi får trøste oss med at nytt vokser ut igjen :-)

Hair-extension anbefaler jeg ikke. Raskere måte å ødelegge sitt eget hår på skal man lete lenge etter.

En forbanner nesten de som har påført en slikt stress, ja :)

Det forsvant nok en tredve cm her hos meg og når lengden da er blitt til litt over skuldrene så er det en enorm forskjell.

Er så dum at jeg føler meg mindre kvinne liksom, du skjønner det kanskje du som har langt hår selv.

Angrer som en hund gjør jeg iallefall.

Får ha det oppsatt en del og spise mengder med B vitaminer da :)

Skrevet

Takk for trøsten.

Klipte meg nylig jeg også, og fikk litt angst da "halve" håret forsvant. Jeg hadde ikke så langt som deg da, men det var utrolig slitt. Er fortsatt litt uvant å ordne seg på håret, men jeg må innrømme at frisyren er mye tøffere enn den ikke-frisyren jeg hadde før! :) Om en stund har du vent deg til det, og du lærer deg å fikse håret på en ny måte. :)

Skrevet

Takk for trøsten.

Jeg tipper du liker det når du får vent deg til det.

Det meste ser rart ut i begynnelsen, bare fordi det er uvant.

Tenk om du hadde klippet deg pigg, sånn 2-centimeters?

Skrevet

He he, joda, jeg er klar over at det vokser ut igjen.

Men når man har hatt en del cm nedover ryggen så blir det faktisk en litt traumatisk opplevelse alikavel.

Ikke pent med langt slitent hår, men jeg mistet liksom litt at kvinnligheten min føler jeg, Idiotisk men.

Og du har rett, gråter ikke, men setter opp håret hele tiden forde jeg ikke klarer lengden så litt stress må jeg jo si at det er blitt.

Skjønner deg godt. Det kommer til å bli rimelig rart den dagen jeg skal klippe av meg det lange håret jeg har hatt i nærmere 15 år :-)

"...................................."

Gjest elinapetrina
Skrevet

Takk for trøsten.

Det var det jeg og gjorde da jeg klipte håret fordi det var slitt. Jeg hadde ikke tenkt å klippe det så kort en gang, men frisøren skrek 'DET ER SÅ SLITT' og klippet vekk helt til haka. Seriøst haka. Kanskje pittelitt lenger, men ikke mye.. Det er litt verre enn skuldrene. Jeg måtte ha håret oppsatt (det lille jeg fikk oppsatt i en liten hestehale) i ganske lang tid framover. Nå er håret rimelig langt igjen...Følte meg som meg selv i ansiktet igjen da det nådde skuldrene faktisk, men nå et par år etter elsker jeg å ha det nedover ryggen. Og nå er det glansfullt nedover ryggen også! Det er verdt det.. MEN man griner i begynnelsen, men jeg taklet det psykisk etter en liten tid.:o)

Gjest håret mitt
Skrevet

Jeg tipper du liker det når du får vent deg til det.

Det meste ser rart ut i begynnelsen, bare fordi det er uvant.

Tenk om du hadde klippet deg pigg, sånn 2-centimeters?

To cm??? Da hadde jeg iallefall fått depresjon.

En får ta det så godt det lar seg gjøre, spise B vitaminer og holde det en del oppsatt.

Faktisk klarer jeg ikke ha det ned nå :(

Gjest elinapetrina
Skrevet

En får ta det så godt det lar seg gjøre, spise B vitaminer og holde det en del oppsatt.

Jeg var hos frisøren for et par dager siden, fredag, for å ta etterveksten. I en stol ovenfor meg satt en ung kvinne med langt mellomblondt hår. Hun ble backa opp av venninna og frisøren(ikke visste hun at det er verste frisøren på den plassen sikkert. venninna mi ble iallfall ganske rar da hun var der). Vel håret ble klippet en del. Men det var fortsatt langt da, for det var veldig langt fra før. Men så ut som om hun skulle til å bryte sammen underveis. Men hun holdt maska da hun fikk se det da det var ferdig. Men om hun gikk hjem og gråt etterpå, blir jeg ikke forundret.

MEN HU BLEI FIN DA.Men det er bare hardt. Men en må gjennom det.

Gjest håret mitt
Skrevet

Det var det jeg og gjorde da jeg klipte håret fordi det var slitt. Jeg hadde ikke tenkt å klippe det så kort en gang, men frisøren skrek 'DET ER SÅ SLITT' og klippet vekk helt til haka. Seriøst haka. Kanskje pittelitt lenger, men ikke mye.. Det er litt verre enn skuldrene. Jeg måtte ha håret oppsatt (det lille jeg fikk oppsatt i en liten hestehale) i ganske lang tid framover. Nå er håret rimelig langt igjen...Følte meg som meg selv i ansiktet igjen da det nådde skuldrene faktisk, men nå et par år etter elsker jeg å ha det nedover ryggen. Og nå er det glansfullt nedover ryggen også! Det er verdt det.. MEN man griner i begynnelsen, men jeg taklet det psykisk etter en liten tid.:o)

Litt godt å se at det ikke bare er meg som er så "hysterisk" da.

Det er faktisk en liten psykisk påkjennelse dette her, jeg sover faktisk dårlig av det også. Drømmer vel og er urolig.

Håper det skyter i været snart igjen, vet jeg har hatt tider før da det har vokst veldig fort. Får håpe :)

Inntil da : spenner, klyper, B vitamin og klinex :/

Gjest håret mitt
Skrevet

Skjønner deg godt. Det kommer til å bli rimelig rart den dagen jeg skal klippe av meg det lange håret jeg har hatt i nærmere 15 år :-)

"...................................."

Ja, tenk om du plutselig nå klippte dette rett av.

Man blir søvnløs av mindre ;)

Får trygle og be om at det skal vokse fort ut igjen, og inntil det bli venner med spenner, vitaminer og klinexpakka

Skrevet

Klarer du ikke å smile og le litt av deg selv en gang?

Gjest håret mitt
Skrevet

Klarer du ikke å smile og le litt av deg selv en gang?

Prøøøøøøøver, lover ;)

Skrevet

Prøøøøøøøver, lover ;)

Ja, for du skjønner at det er litt vanskelig å ta dette traumet helt alvorlig og veldig fristende å tulle litt med?

Gjest håret mitt
Skrevet

Ja, for du skjønner at det er litt vanskelig å ta dette traumet helt alvorlig og veldig fristende å tulle litt med?

Skjønner at det ikke er forsåelig for alle hvilken "traume" det kan føles ut som.

Er nok lett å ikke klare å se alvoret for den det gjelder når det "bare" er snakk om hår.

For i forhold til mange problemer så er det et "bare".

Men desverre så er det noe vanskeligere for meg da, enn for de som ikke har dette problemet.

Det er helt enkelt vanskelig, så får det være så bagatellmessig og dumt en bare vil :)

Skrevet

Skjønner at det ikke er forsåelig for alle hvilken "traume" det kan føles ut som.

Er nok lett å ikke klare å se alvoret for den det gjelder når det "bare" er snakk om hår.

For i forhold til mange problemer så er det et "bare".

Men desverre så er det noe vanskeligere for meg da, enn for de som ikke har dette problemet.

Det er helt enkelt vanskelig, så får det være så bagatellmessig og dumt en bare vil :)

Det blir så enkelt eller så vanskelig som du selv gjør det til. Så enkelt er det.

Det er ditt valg!

Gjest håret mitt
Skrevet

Det blir så enkelt eller så vanskelig som du selv gjør det til. Så enkelt er det.

Det er ditt valg!

Sund tankegang du har der, men hadde ting vært så enkle å styre så hadde vi ikke slitt med tårer noen, ikke sant ;)

Skrevet

Sund tankegang du har der, men hadde ting vært så enkle å styre så hadde vi ikke slitt med tårer noen, ikke sant ;)

Jo, men du må jo kunne se sånn rent objektivt at dette er en bagatell og intet mer?

Jeg ville ikke sagt det slik om du hadde operert vekk begge puppene eller den ene foten.

Du har jo for pokker bare endret litt på hårlengden!

Gjest håret mitt
Skrevet

Jo, men du må jo kunne se sånn rent objektivt at dette er en bagatell og intet mer?

Jeg ville ikke sagt det slik om du hadde operert vekk begge puppene eller den ene foten.

Du har jo for pokker bare endret litt på hårlengden!

Jeg sier jo det jo, at det i det store og hele er et "lite problem" i forhold til mye annet.

Men det gjør det desverre ikke enklere å takle på nåværende tidspungt siden det heller ikke var en "liten" forandring på frisyren.

Jeg ligger selvsakt ikke på gulvet å hylgriner, men det er ille, så det så !

;)

Skrevet

Jeg sier jo det jo, at det i det store og hele er et "lite problem" i forhold til mye annet.

Men det gjør det desverre ikke enklere å takle på nåværende tidspungt siden det heller ikke var en "liten" forandring på frisyren.

Jeg ligger selvsakt ikke på gulvet å hylgriner, men det er ille, så det så !

;)

Du sier jo selv at håret var slitt og tørt. Da er det jo ikke annet å gjøre enn å klippe. Og ingenting å angre på.

Det må da være tusen ganger bedre å ha friskt og blankt skulderlangt hår enn kjempelangt og flisete?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...