Gå til innhold

Tenker du etisk når du handler?

Anbefalte innlegg

Gjest vond smak
Skrevet

Nei. Jeg kjøper de produktene som finnes i nærbutikken og der er ikke noe slikt. Ikke gidder jeg spørre etter dem heller, for jeg kjøpte den Max Havelaar-teen en gang, og synes den smakte så vondt at jeg ikke kommer til å kjøpe den igjen.

laguna1365380434
Skrevet

Nei, ikke egentlig..Jeg henger meg på når noen gjør meg spesielt oppmerksom på et konkret problem..

Men jeg kjøper så og si ikke kjøtt, og jeg prøver så godt jeg kan å gjøre avlat med å støtte gode formål og være med i organisasjoner o.l..

Men sånn generelt sett er jeg nok alt for sløv...:-o

Skrevet

Ja, det var det jeg tok opp i en egen tråd for en stund tilbake - når man boikotter SKAL man samtidig fange opp de svakeste av de svake med et sikkerhetnett. En mor ser nok med større sorg på at barnet må tjene penger via prostitusjon enn av å sy armer på en genser.

Vi kan ikke bare ta fra dem det de trenger for å leve for å føle seg politisk korrekt - uten å vite hva som hender i den andre enden. Det er ikke sosialt eller moralsk i det hele tatt.

"Det er ikke sosialt eller moralsk i det hele tatt."

Det er misfortstått, det er det det er. Og det gjelder så utrolig mye av det som skjer bl.a blant de som styrer landet at det er helt utrolig. Kunnskapsløshet, og arroganse som gjør at man setter seg selv ut av stand til å tilegne seg de manglende kunnskapene.

"...................................."

Skrevet

"Det er ikke sosialt eller moralsk i det hele tatt."

Det er misfortstått, det er det det er. Og det gjelder så utrolig mye av det som skjer bl.a blant de som styrer landet at det er helt utrolig. Kunnskapsløshet, og arroganse som gjør at man setter seg selv ut av stand til å tilegne seg de manglende kunnskapene.

"...................................."

Jepp - man rammer jo aldri dem man vil!

Skrevet

Jeg kjøper ofte max havelaar, men var ikke bevisst at det var "etisk", så jeg er vel ubevisst "bevisst" kanskje?

Ellers så handler jeg stort sett det som er billigst, eller det jeg tror er best.

Gjest fattigmann
Skrevet

Jeg ha ikke økonomi til å finsortere slik. Jeg må kjøpe det alternativet som er billigst.

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei. Jeg kjøper de produktene som finnes i nærbutikken og der er ikke noe slikt. Ikke gidder jeg spørre etter dem heller, for jeg kjøpte den Max Havelaar-teen en gang, og synes den smakte så vondt at jeg ikke kommer til å kjøpe den igjen.

Men kaffen og appelsinjuicen er gode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...