Gå til innhold

Tips til solavskjerming

Anbefalte innlegg

Gjest Solblind
Skrevet

Jeg har i en del av stua slike små lave vinduer høyt på veggen. De har ikke mer enn 25 cm glassflate i høyden. Jeg skal ikke ha gardiner der, men ønsker å skjerme for sola deler av dagen.

Noen som har erfaringer eller gode tips? Persienner blir kanskje litt snålt på så lave vinduer. Må jo kutte av mesteparten av lengden på den. Eller vil det fungere ok?

Liftgardin er ikke noe vits, den får en ikke høyt nok opp.

Har tenkt på noe provosoriske greier en kan henge opp i gardinkroker når en trenger det, men enblir vel lei av å ta det opp og ned. Og pent blir det vel heller ikke.

Please, hva gjør dere med slike vanskelige vinduer for å skjerme for sol?

Sola ødelegger nemlig lysforholda på skjermen min!!!

Skrevet

Sånn sol-film på vinduet som man bruker på bil-vinduer da? Eller blir det rart kanske...?

Gjest Solblind
Skrevet

Sånn sol-film på vinduet som man bruker på bil-vinduer da? Eller blir det rart kanske...?

Du mener slike ungene har i bakvinduet, med Mikke Mus på? hehe... Hadde tatt seg ut!

Men ikke sikkert tipset er så dumt! Kanskje de kan fåes etter mål? Eneste aberet er at de jo er sorte. Passer ikke så bra i stua mi kanskje, selv om de er oppe bare nå og da. Må jo også oppbevares et sted. Men tipset er notert!

Skrevet

Du mener slike ungene har i bakvinduet, med Mikke Mus på? hehe... Hadde tatt seg ut!

Men ikke sikkert tipset er så dumt! Kanskje de kan fåes etter mål? Eneste aberet er at de jo er sorte. Passer ikke så bra i stua mi kanskje, selv om de er oppe bare nå og da. Må jo også oppbevares et sted. Men tipset er notert!

Nei nei, ikke slike jeg mente. Disse klebes til ruta, gjør rutene mørkere.

Se http://www.biltema.no/index.asp - skriv inn solbeskyttelsesfilm i søkefeltet.

Eller se på den rullegardinen som er vist på forsiden der...

Hm - kanskje ikke så gode ideer, men ellers vet jeg ikke om noe annet enn persienne som vil funke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...