Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg kom til 6. Men jeg ander ikke hva som sto i teksten ... (Jeg bare telte F-er som jeg fikk "beskjed om").

Jeg skjønner jo "cluet", men det er sikkert bedre egnet for engelskspråklige - eller andre som leser teksten og får med meningen samtidig.

"engelskspråklige - eller andre som leser teksten og får med meningen samtidig."

Uhm...det holder da med å kunne lese engelsk for å få med seg meningen...?

"......................................."

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• Prozak

4

• amber sun

3

• Gyda

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

SKRYTPAVE! :)

Nei - juksepave :-)

"............................."

Skrevet

Den er egentlig litt ubrukelig den der, så lenge oppgaven gis slik. Man skal ikke TELLE f-ene, men man skal lese teksten og telle antall f-er (ikke lese bokstav for bokstav) Enten bør man få det opplest, eller så må man lese det som man leser en hvilken som helst tekst. Og der kommer nok problemet - det er stor sannsynlighet for at mange som leser det ikke leser det som de ville lest norsk.

De her som telte 6 leste det nok sannsynligvis ikke som en vanlig tekst :-)

"................................"

Gjest Snoopy83
Skrevet

Den er egentlig litt ubrukelig den der, så lenge oppgaven gis slik. Man skal ikke TELLE f-ene, men man skal lese teksten og telle antall f-er (ikke lese bokstav for bokstav) Enten bør man få det opplest, eller så må man lese det som man leser en hvilken som helst tekst. Og der kommer nok problemet - det er stor sannsynlighet for at mange som leser det ikke leser det som de ville lest norsk.

Ja ikke sant. Jeg har en ny fin IQ-test: tell antall riskorn som er igjen etter min middag.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg fant fire..! Hvorfor det? Når jeg først så en "of" burde jeg jo se de to andre og? Sløvt.

:-)

Skrevet

"De her som telte 6 leste det nok sannsynligvis ikke som en vanlig tekst :-)"

Stemmer det.

Jeg kom riktignok til 5 ved første forsøk, og 6 på andre.

Men jeg brukte den der metoden - altså talte jeg bare F-ene. Leste ikke teksten. Aner ikke hva teksten handlet om engang...

Det er sikkert blondinemetoden ;) hehe

Skrevet

"engelskspråklige - eller andre som leser teksten og får med meningen samtidig."

Uhm...det holder da med å kunne lese engelsk for å få med seg meningen...?

"......................................."

Hehe. Godt poeng. Jeg brukte veldig mange ord på å få fram at jeg bare så etter F-er ...

;o)

Skrevet

Jeg konsentrerte meg veldig - muligens fordi jeg har korrekturlesing i jobben - og da kan man ikke lese meningen.

Samme her!

;o)

Gjest teatrika
Skrevet

Men nå som du skjønner den humoern til Snoopy83 - så kan du vel le? hæ? bare litt? :)

Det kan nok hende, men ikke denne gangen:-) Kanskje neste gang, for nå "kjenner" jeg h*n...eller ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...