Prozak Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Vel, jeg kom til 6. Men jeg ander ikke hva som sto i teksten ... (Jeg bare telte F-er som jeg fikk "beskjed om"). Jeg skjønner jo "cluet", men det er sikkert bedre egnet for engelskspråklige - eller andre som leser teksten og får med meningen samtidig. "engelskspråklige - eller andre som leser teksten og får med meningen samtidig." Uhm...det holder da med å kunne lese engelsk for å få med seg meningen...? "......................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 SKRYTPAVE! Nei - juksepave :-) "............................." 0 Siter
Prozak Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Den er egentlig litt ubrukelig den der, så lenge oppgaven gis slik. Man skal ikke TELLE f-ene, men man skal lese teksten og telle antall f-er (ikke lese bokstav for bokstav) Enten bør man få det opplest, eller så må man lese det som man leser en hvilken som helst tekst. Og der kommer nok problemet - det er stor sannsynlighet for at mange som leser det ikke leser det som de ville lest norsk. De her som telte 6 leste det nok sannsynligvis ikke som en vanlig tekst :-) "................................" 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Den er egentlig litt ubrukelig den der, så lenge oppgaven gis slik. Man skal ikke TELLE f-ene, men man skal lese teksten og telle antall f-er (ikke lese bokstav for bokstav) Enten bør man få det opplest, eller så må man lese det som man leser en hvilken som helst tekst. Og der kommer nok problemet - det er stor sannsynlighet for at mange som leser det ikke leser det som de ville lest norsk. De her som telte 6 leste det nok sannsynligvis ikke som en vanlig tekst :-) "................................" Ja ikke sant. Jeg har en ny fin IQ-test: tell antall riskorn som er igjen etter min middag. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Jeg fant fire..! Hvorfor det? Når jeg først så en "of" burde jeg jo se de to andre og? Sløvt. :-) 0 Siter
amber sun Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Den er egentlig litt ubrukelig den der, så lenge oppgaven gis slik. Man skal ikke TELLE f-ene, men man skal lese teksten og telle antall f-er (ikke lese bokstav for bokstav) Enten bør man få det opplest, eller så må man lese det som man leser en hvilken som helst tekst. Og der kommer nok problemet - det er stor sannsynlighet for at mange som leser det ikke leser det som de ville lest norsk. De her som telte 6 leste det nok sannsynligvis ikke som en vanlig tekst :-) "................................" "De her som telte 6 leste det nok sannsynligvis ikke som en vanlig tekst :-)" Stemmer det. Jeg kom riktignok til 5 ved første forsøk, og 6 på andre. Men jeg brukte den der metoden - altså talte jeg bare F-ene. Leste ikke teksten. Aner ikke hva teksten handlet om engang... Det er sikkert blondinemetoden hehe 0 Siter
Gyda Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 "engelskspråklige - eller andre som leser teksten og får med meningen samtidig." Uhm...det holder da med å kunne lese engelsk for å få med seg meningen...? "......................................." Hehe. Godt poeng. Jeg brukte veldig mange ord på å få fram at jeg bare så etter F-er ... ;o) 0 Siter
Gyda Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Jeg konsentrerte meg veldig - muligens fordi jeg har korrekturlesing i jobben - og da kan man ikke lese meningen. Samme her! ;o) 0 Siter
Gjest teatrika Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Men nå som du skjønner den humoern til Snoopy83 - så kan du vel le? hæ? bare litt? Det kan nok hende, men ikke denne gangen:-) Kanskje neste gang, for nå "kjenner" jeg h*n...eller ikke? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.