Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har spedbarn med utstående ører? Lurer på om noen teiper eller er det ikke vanlig?

Skrevet

Huff, nei, jeg tror det er helt avlegs å tape ørene på babyer nå til dags!

Gjest hilsen sliten mor
Skrevet

Huff, nei, jeg tror det er helt avlegs å tape ørene på babyer nå til dags!

Hva med babyer som skriker mye, da? Er det vanlig å teipe igjen munnen deres?

;-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Ungene mine ble surret sammen fra fødselen av de. De ligger i en slags "form" av tøy som er surret rundt dem.

De kan ikke bevege armer eller bein.

Dette gjør vi for å gjøre ungene roligere som voksne, nemlig.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har hørt at superlim er mye bedre en teip. :P

Skrevet

Kanskje tyggegummi funker, det brukes på hunder for å få ørene til å henge.

Skrevet

Oppdretteren til hunden vår brukte lim for å få ørene til å "falle" riktig. Vet ikke om sånt fungerer på mennesker.

Ellers synes jeg du skal akseptere barnet ditt som det er. Hvis ikke er det ikke rart hvis han/hun får store komplekser senere, uasett hvor pen han/hun er...

Gjest ikke tape
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig å tape.

Utstående ører skyldes manglende fold inne i øret. Denne folden lages greit med et snitt ved skolestartalder.

Gjest Timari
Skrevet

Oppdretteren til hunden vår brukte lim for å få ørene til å "falle" riktig. Vet ikke om sånt fungerer på mennesker.

Ellers synes jeg du skal akseptere barnet ditt som det er. Hvis ikke er det ikke rart hvis han/hun får store komplekser senere, uasett hvor pen han/hun er...

En ting er hva en selv aksepterer med barnet sitt. Jeg er sikker på at nesten alle foreldre synes at akkurat deres er barn er verdens vakreste, men noen klarer også å se at noen avvik, feks veldig utstående ører kan føre til erting fra andre barn senere.

Hvis dette er noe som enkelt kan fikses på i spedbarnsalder, så tror jeg nok at jeg hadde gjort det. Men jeg aner ikke hvor stor problemet er. Noen skavanker skal man jo ha også,...

Skrevet

Hva med babyer som skriker mye, da? Er det vanlig å teipe igjen munnen deres?

;-)

Ja, det var jammen en god ide! At jeg ikke har tenkt på det før ;-)

Skrevet

En ting er hva en selv aksepterer med barnet sitt. Jeg er sikker på at nesten alle foreldre synes at akkurat deres er barn er verdens vakreste, men noen klarer også å se at noen avvik, feks veldig utstående ører kan føre til erting fra andre barn senere.

Hvis dette er noe som enkelt kan fikses på i spedbarnsalder, så tror jeg nok at jeg hadde gjort det. Men jeg aner ikke hvor stor problemet er. Noen skavanker skal man jo ha også,...

Jeg skjønner det også godt hvis han/hun ligner Dumbo, men det er desverre noen foreldre som har et sykelig forhold til utseende og prakker det over på barna.

Skrevet

Jeg kjenner to som har fått "lagt ørene inntil" ved kirurigske inngrep.

Den ene gjorde det som ungdom, den andre rett før skolestart.

Han siste hadde veldig utstående ører, og barna hadde allerede begynt å erte så tidlig som i barnehagen. Foreldrene gjorde det først og fremst for å slippe at barnet skulle få slike kommentarer framover.

Den første jeg nevnte (venninna mi) bestemte det selv. Hun fikk vel ikke så mange kommentarer, men gjorde det rett og slett av kosmetiske grunner (og har aldri angra på det).

Jeg ville kanskje diskutert det med legen i første omgang (og i alle fall venta noen år).

Teiping tror jeg ikke er så vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...