Gå til innhold

Betaling til barnevakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om barnevakter gjennom "frivillighetssentralen" i kommunen. To venninner på ca 14 år som har sagt seg villige til å komme innom oss i helgen og passe de to minste barna (barnehagealder begge barna) noen timer.

Men, de må jo få betalt (frivillighetssentralen bare formildet), og jeg er veldig usikker på hvor mye jeg bør betale dem.

Egentlig trenger jeg ikke mer enn 1 barnevakt, men disse kommer i pakkeløsning - to venninner. Er det for lite å betale dem 30 kroner hver pr time?

De skal bare være sammen med barna og se til at huset står og alle lever når vi kommer hjem.

Vi kommer til å kjøpe inn både brus, snacks og noe mat til barnevaktene.

Jeg har aldri hatt barnevakt før, så jeg har over hodet ikke peiling på hva som er vanlig betaling.

Hjelp meg litt da?

Gjest spør om takst
Skrevet

Jeg ville spurt frivillighetssentralen om de hadde veiledende takster.

Skrevet

En jeg kjenner med to jenter på 5 og 6 år gir barnevakta 150 kr gangen (hun er 16 år) uavhengig av tiden (ungene går jo og legger seg og det er ikke bry med dem etter kl 20, så da ser barnevakta jo bare på tv resten av kvelden). Jeg har forstått det sånn at det er bra betalt. Jeg ville ikke gitt mer enn 100 kr til hver, max.

Skrevet

En jeg kjenner med to jenter på 5 og 6 år gir barnevakta 150 kr gangen (hun er 16 år) uavhengig av tiden (ungene går jo og legger seg og det er ikke bry med dem etter kl 20, så da ser barnevakta jo bare på tv resten av kvelden). Jeg har forstått det sånn at det er bra betalt. Jeg ville ikke gitt mer enn 100 kr til hver, max.

Barna mine er en anelse aktive og de sovner ikke før seint, så hvis jeg betaler dem 150 kr hver for noen timer om kvelden, da har jeg vel mitt på det tørre.

Takk for svaret ditt. Er litt kjekt å høre fra andre med erfaring når man er helt blank selv :-)

Skrevet

Barna mine er en anelse aktive og de sovner ikke før seint, så hvis jeg betaler dem 150 kr hver for noen timer om kvelden, da har jeg vel mitt på det tørre.

Takk for svaret ditt. Er litt kjekt å høre fra andre med erfaring når man er helt blank selv :-)

Det bør de være fornøyde med når de får mat og godteri i tillegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...