Gå til innhold

triste greie detta her....(laaaangt)

Anbefalte innlegg

Hei! Er gift på 4.året, har datter som nett fylte 3. Vore babysjuk i 2 1/2 år, mannen ik så begeistra med tanken. Vart gravid i haust, men mista i MA lillejulafta. Fekk då konstantert sjelden tilstand i morkaka og fekk ik bli gravid før 1 år seinare. Men no vise d seg at eg vert friskmeldt allerede neste mnd,e sjølsagt LYKKELIG for d! Probleme e bare d at mannen ik ø få fleire barn enda, han meiner me må ha lagt alt til rette først. Eg ser ik problemet; bur i nydelig stor nyinnkjøpt leilighet, god plass, god økonomi, ferdi utsdanna lærarar begge to om 1 år, lillesøster som gler seg til mamma kan få baby i magen igjen. EG SER IKKJE KA SOM IKKJE LIGG TIL RETTE FOR NR 2 ??? Han vart sjokka, men gledde seg i haust då eg vart gravid, men snudde tvert då me mista. Virka ik som han har tatt MA'n tungt, tenke visst ik over d lenger. I går var den store "me-e-gravid" -dagen m Mette-Marit, Mary og veninna mi som avslørte at dei er gravide. Eg e øvelykkeli på deira vegne, men fortvila fordi eg har ein mann som ik vil ha fleire på lenge enda...Har så vondt av veslejenta mi som ønske seg så fælt n bror el søster, og ser at ho hadde hatt godt av litt selskap. me e berre 23 år, så nesten ingen vennepar har fått barn enda, sjøl om de fleste er gift. Uff, syns d e så trist at han ik vil ha barn m meg...skulle ønske eg hadde ein sånn babysjuk mann som sa at han va stolt over å ha meg til mor for sine barn....Sukk, sorry at detta vart altfor langt, har så mykje på hjarta ikveld...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182521-triste-greie-detta-herlaaaangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper å blåse ut innimellom, det har jeg også gjort her inne.

Selv om det kanskje ikke er så populært at jeg sier det, så har dere jo god tid til å få flere barn om ett år eller to. Det er klart jeg kjøper argumentet med søsken og babysyken, men det må jo være to som ønsker barnet.

Jeg må i samme slengen si at jeg ikke har samme problem som deg, så det kan være jeg hadde sagt noe helt annet dersom jeg visste hvordan det var.

Lykke til dere to.

c";)

Gjest enig der

Beklager, jeg datt av lasset pga sms-språket.

Som kommende lærer bør du vel beherske alminnelig rettskriving...?

Ikke meningen å støte, men som sagt, innlegg med sms-språk er tungt å lese, og manglende avsnitt gjør ikke saken bedre.

Tenkte det samme.

Beklager, jeg datt av lasset pga sms-språket.

Som kommende lærer bør du vel beherske alminnelig rettskriving...?

Ikke meningen å støte, men som sagt, innlegg med sms-språk er tungt å lese, og manglende avsnitt gjør ikke saken bedre.

men herlighet då ! er det sms-språket eller nynorsk du ikkje forstår ?? Enig med at eg burde hugsa avsnitt, men det er ikkje rettskrivinga som står i fokus når ein har hovudet fullt av forvirra tankar..!

"Som kommende lærer bør du vel beherske alminnelig rettskriving...? "

Joda, eg er faktisk flink i rettskriving. Har alltid hatt toppkarakterar i norsk, engelsk og tysk, så reknar med at det vil gå bra med meg i læraryrket om eit år.

Takk for hyggeleg svar. Godt med litt oppmuntrande ord i ei vanskeleg sak.

Annonse

men herlighet då ! er det sms-språket eller nynorsk du ikkje forstår ?? Enig med at eg burde hugsa avsnitt, men det er ikkje rettskrivinga som står i fokus når ein har hovudet fullt av forvirra tankar..!

"Som kommende lærer bør du vel beherske alminnelig rettskriving...? "

Joda, eg er faktisk flink i rettskriving. Har alltid hatt toppkarakterar i norsk, engelsk og tysk, så reknar med at det vil gå bra med meg i læraryrket om eit år.

Takk for hyggeleg svar. Godt med litt oppmuntrande ord i ei vanskeleg sak.

Det er faktisk sms-språket og ikke nynorsken som voldte meg problemer. Jeg skrev jo uttrykkelig at det ikke var meningen å støte, men at jeg _faktisk_ ikke orket å komme meg gjennom teksten pga at det ble tungt å lese. Hadde jeg ikke i utgangspunktet ønsket å svare på det du skrev, så hadde jeg ikke kommentert noen ting.

Nå nøyer jeg meg med å si at jeg håper du og mannen din finner ut av dette. Lykke til.

Tror ikke veslejenta di på 3 har så forferdelig lyst på småsøsken uten at hun har blitt fortalt om hvor koselig det kan bli, og blitt fortalt litt av andre.

Så lenge dere ikke er enige om å få flere med det første, bør i alle fall dette dempes overfor treåringen.

Når det er skrevet, er det selvsagt trist at du ønsker barn så sårt, mens mannen din ikke vil.

Kan du ikke vente til dere er ferdig utdannet begge to da? Ta opp spørsmålet igjen da og la det ligge helt. Ikke noe vits i å mase om det hele tiden, for da blir han bare lei og irritert.

Det endrer seg sikkert når han føler dere begge ser slutten av utdannelsen og kanskje en eller begge har fast jobb også, kanskje han helst vil at det skal være på plass først?

Dere er jo fremdeles unge og det er mange barn som blir storesøsken når de er 4-5 år og har stort utbytte av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...