Gjest jobba Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Jeg skal på intervju i morgen... Noen tips? Jeg takker for tips om alt fra hva jeg skal ha på meg til hva jeg skal svare på spørsmål som "beskriv deg selv med tre ord". Jeg er redd for å fremgå litt for selvgod hvis jeg sier: utadvendt, flink og snill. 0 Siter
Freya Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=2206 Her finner du noen tips. Lykke til! 0 Siter
Gjest Odd Even False Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Småtips. Kanskje litt sent å sette seg inn i hva bedriften står for, hvem som er direktør o s v. Pass på håndtrykket, bare et sekund, ikke for hardt, ikke for løst. Prøv på kjente. Hvis noen spør om du har brutt loven, så si du har kjørt litt for fort med bil, eller gått på rødt lys, du har I K K E smuglet en flaske for mye. Tenk ut hva du skal si om deg selv og ta med huskelapp til møtet. Sett inn attester og vitnesbyrd i en liten mappe med navnet og telefon på, den blir lagt merke til og forsvinner ikke så lett i mengden. Nyeste attester attester først, eller de du vil vise fram først. Si når du går at du gjerne vil ha jobben. Ring opp så fort det er naturlig og spør hvor langt prosessen har kommet. Initiativ blir ALLTID verdsatt selv om DU føler deg frekk. 0 Siter
Gjest Workaholic Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Nei - det er der vi nordmenn bæsjer så fælt på leggen. Vi SKAL skryte av oss selv på jobbintervju (til pokker med janteloven) - husk at du prøver å overbevise dem om å punge ut x antall lapper i året på dine "varer". Plukk frem det som er positivt (men ikke ljug på deg. Hvis du ikke er en racer på å regne ut store regnestykker i hodet, så ikke si at du er det - hold deg til sannheten). Smil, se intervjueren i øya (uten å nistirre, selvsagt) og vær vennlig og imøtekommende. Hvis/når du blir spurt om dine svake sider, ville jeg ikke dradd frem den der om at "jeg har en tendens til å forsove meg/glemme hvor jeg har lagt ting/bli premenstruell og skjelle ut alt og alle rundt meg/bli dritings på julebordet og så legge grundig an på sjefen" Husk kroppsspråket ditt - det sier mer enn tusen ord. Rak i ryggen, opp med haka og smiiiil! Lykke til på intervju! 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Noen tips til hva du IKKE bör gjöre;) Siden er på svensk da, men veldig mye morsomt der som folk faktisk har gjort;) http://www.yttermera.se/jobbigt/intervjun/undvika_intervjun.html 0 Siter
Gjest jobba Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Takk for alle tipsene! Jeg fikk jobben.:-) 0 Siter
Freya Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Takk for alle tipsene! Jeg fikk jobben.:-) Gratulerer! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.