Gå til innhold

ÅÅÅ det er så vanskelig å slanke seg.

Anbefalte innlegg

Gjest Feite Fathima
Skrevet

Forsøker å gå ned noen kilo men det er så vanskelig. Sprekker alltid på kvelden. Hva skal jeg gjøre...

Kanskje jeg ikke er 100% motivert

Skal komme i gang med trening igjen så kanskje det setter fart på flæsket.

hvagjør dere for å klare de`???

Ha en god dag.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg har holdt på en stund. Gikk egentlig uten problem ned 10 kilo. Så mista jeg motivasjonen og sleit lenge før jeg ble anbefalt en bok av en venninne.

Boka heter Aldri mer vektproblemer og er skrevet at Dr.Phil.

Jada, jeg vet at man ikke blir slank av å lese. Men motivasjonen er igjen oppe på topp. Han gir mange aha-opplevelser, og du får ryddet litt opp i topplokket sånn at slanking ikke blir så tungt.

Det er 2 kilo siden jeg begynte å lese boka, og jeg er så langt fra ferdig med den.

Gjest ex-fats
Skrevet

gikk ned 15 kg fra sommer til jul eller noe. har holdt vekten siden. jeg begynte å trene 5 ganger i uken og kjøpe inn mye frukt. og trappet ned på junk fooden. og sluttet med godteri og sjokolade. og trappet ned på brus, kjøpte lettbrus dog.

Nå holder jeg vekten. Trener ikke fullt så mye som 5 ganger i uken, men flere en del ganger i uken enda og det vil jeg ikke slutte med. elsker å trene. trener aerobic og step. mens jeg gikk ned var det mye spinn. men kanskje starter jeg igjen 5 ganger i uken hvis jeg vil ned et par kg til. Kjøper avogtil ekte brus ja. Og junk food en gang i blandt. Må da kose seg litt i livet og. Men sjokolade og godteri spiser jeg ikke. Merkelig nok liker jeg det ikke lenger...:o)

Gjest kanskje det hjelper
Skrevet

Nå har ikke jeg særlig greie på slanking da, men det er vel viljen som råder der som hos de som vil slutte å røyke ol.

Om du har problemer med å holde deg på kvelden så er det den tiden du må konsentrere deg om.

Når man skal slutte å røyke så blir man anbefalt å ikke gjøre ting man før "forbandt" med sigaretten.

Ikke sitte med kaffekopp etter maten.

Finne noe å la fingrene fikle med innimellom.

Ikke stå opp like tidlig som før om en sto opp en time for å ta kaffe og røyk før jobben osv. osv.

Det er kanskje slik med slanking også, at man må finne på andre ting for å få tankene bort fra de fellene man kan falle i.

Om jeg hadde slitt veldig med sult og matsug kveldstid så tror jeg at jeg hadde unt meg en god bolle salat, en frukt el. om det sto i slankeoppskriften min eller ei.

Bedre det enn å være så sugen at man sprekker.

Gå en liten kveldstur kanskje? Legge opp litt lett husarbeid som gjøres på kvelden?

Det viktigste er nok å være skikkelig motivert og da kan vel kanskje hjelpe å drømme fremover om hvordan en vil se ut i slutten av løpet.

Spandere på seg et plagg eller to som er for lite nå men som blir så stilig å komme inn i når x antall kg er borte.

:)

Gjest har gjort begge deler
Skrevet

Nå har ikke jeg særlig greie på slanking da, men det er vel viljen som råder der som hos de som vil slutte å røyke ol.

Om du har problemer med å holde deg på kvelden så er det den tiden du må konsentrere deg om.

Når man skal slutte å røyke så blir man anbefalt å ikke gjøre ting man før "forbandt" med sigaretten.

Ikke sitte med kaffekopp etter maten.

Finne noe å la fingrene fikle med innimellom.

Ikke stå opp like tidlig som før om en sto opp en time for å ta kaffe og røyk før jobben osv. osv.

Det er kanskje slik med slanking også, at man må finne på andre ting for å få tankene bort fra de fellene man kan falle i.

Om jeg hadde slitt veldig med sult og matsug kveldstid så tror jeg at jeg hadde unt meg en god bolle salat, en frukt el. om det sto i slankeoppskriften min eller ei.

Bedre det enn å være så sugen at man sprekker.

Gå en liten kveldstur kanskje? Legge opp litt lett husarbeid som gjøres på kvelden?

Det viktigste er nok å være skikkelig motivert og da kan vel kanskje hjelpe å drømme fremover om hvordan en vil se ut i slutten av løpet.

Spandere på seg et plagg eller to som er for lite nå men som blir så stilig å komme inn i når x antall kg er borte.

:)

Du kan ikke sammenligne å slutte med røyk og å slanke deg.

Når du slutter å røyke, så har du ikke røyk i huset.

Men slanker du deg så må du allikevel ha mat i huset .....

Gjest enkelt og greit tips
Skrevet

Pass på å ha frukt/grønnsaker lett tilgjengelig, f.eks. et fat på stuebordet.

Halvliterglasset med vann er alltid med meg på kveldene.

Gjest kanskje det hjelper
Skrevet

Du kan ikke sammenligne å slutte med røyk og å slanke deg.

Når du slutter å røyke, så har du ikke røyk i huset.

Men slanker du deg så må du allikevel ha mat i huset .....

Jeg "sammenligner" ikke heller.

Men at noen av de samme måtene å gjøre ting på kan virke, det kan det jo.

Gjest thank you very much
Skrevet

Jeg har holdt på en stund. Gikk egentlig uten problem ned 10 kilo. Så mista jeg motivasjonen og sleit lenge før jeg ble anbefalt en bok av en venninne.

Boka heter Aldri mer vektproblemer og er skrevet at Dr.Phil.

Jada, jeg vet at man ikke blir slank av å lese. Men motivasjonen er igjen oppe på topp. Han gir mange aha-opplevelser, og du får ryddet litt opp i topplokket sånn at slanking ikke blir så tungt.

Det er 2 kilo siden jeg begynte å lese boka, og jeg er så langt fra ferdig med den.

Har du link til side man kan bestille den?

Gjest Sjåførstuen Majorskole
Skrevet

Mosjon er hemmeligheten. Begynn forsiktig.

Tips: en trimstkkel, en TV, en romantisk film, en venn eller venninne. Avtal at sykkern skal gå og at den som ikke tråkker får ikke se filmen ferdig. Avtal gjerne felles pauser, slå av filmen og hvil før dere slår på og tråkker videre.

Belastningen på bremsen kan godt stå på 0, det betyr mindre enn at beina rører på seg minst 15 minutter. Hjertet er det viktigste i denne sammenhengen, og det trenger minst 15 minutter for å komme skikkelig i gang.

Mot slutten av filmen går nok beina bare så vidt rundt, men det spiller mindre rolle.

Det fine med mosjon er at alt monner.

Dere kan godt begynne med et TV-program på 30 min ;-)

skorpionfisken
Skrevet

Har du link til side man kan bestille den?

De har den på alle bokhandler. Jeg gikk til min lokale bokhandel i byen her. Men mulig du finner den på www.mao.no der pleier jeg å bestille bøker.

Skrevet

Min erfaring er at hvis man spiser "fedonistisk" unngår sukker, fint mel, poteter etc, så slutter kroppen å "kreve" disse tingene. Etter et par dager er lysten på sukker borte...

Gjest nickedokka
Skrevet

Jeg spiser lite og sunt, og trener mye. Så mye som jeg orker og har tid til.Den siste uka har det ikke vært vanskelig å komme seg ut og gå, så fint vær som det har vært.

Jeg er vanligvis sjokoman, men synes at treningen hjelper mot søtsuget faktisk! Nå har jeg ikke spist en sjokoladebit på ei uke.

I stedet unner jeg å stelle fint med meg selv, som å kjøpe et inspirerende blad, peele og smøre huden, sole meg. Når jeg føler meg fin, minske behovet for å stappe i meg.

Skrevet

Start dagen med en stor porsjon div korn i melk til frukost, gjerne tilsatt litt nøtter og/eller frukt, men ikke sukker. Da blir du nok ikke så sulten utover dagen.

Skrevet

De har den på alle bokhandler. Jeg gikk til min lokale bokhandel i byen her. Men mulig du finner den på www.mao.no der pleier jeg å bestille bøker.

Da har jeg bestilt boka (bokkilden); håper den kan gi motivasjon! For det er det jeg trenger. Så du synes at boka er god?

Skrevet

Start dagen med en stor porsjon div korn i melk til frukost, gjerne tilsatt litt nøtter og/eller frukt, men ikke sukker. Da blir du nok ikke så sulten utover dagen.

Så kommer lysten på noe sjokolade....

Skrevet

Så kommer lysten på noe sjokolade....

Ta en liaten bit MØRK sjokolade, om du kan. (For meg er det enklere å la være å spise snop, enn å spise litt, for jeg spiser til det er tomt. Men jeg kan gå måneder uten å smake f.eks. sjokolade.) Eller ta en sukkerfri pastill, den får iallfall ikke blodsukkeret til å fyke i været, så du får lyst på mer godt.

Skrevet

Ta en liaten bit MØRK sjokolade, om du kan. (For meg er det enklere å la være å spise snop, enn å spise litt, for jeg spiser til det er tomt. Men jeg kan gå måneder uten å smake f.eks. sjokolade.) Eller ta en sukkerfri pastill, den får iallfall ikke blodsukkeret til å fyke i været, så du får lyst på mer godt.

Åjåjåjåpjåj, nå fikk jeg lyst på sjokolade *henter* mmmmmmmmmmmm... :-D

Skrevet

Jeg spiste sjelden snop før jeg møtte mannen min. Så ble det nesten hver dag.. Om jeg ikke spiser søtt så klarer jeg å holde meg unna, men det er å komme i gang! Må klare noen dager uten snop, for ellers blir det noe ofte.

skorpionfisken
Skrevet

Da har jeg bestilt boka (bokkilden); håper den kan gi motivasjon! For det er det jeg trenger. Så du synes at boka er god?

Ja, den har hjulpet meg videre.

Men man må jobbe med den, og være ærlig mot seg selv.

Skrevet

Dette virker for noen, men ikke for meg. Jeg er skikkelig sjokoholiker, elsker mørk sjokolade. Litt sjokolade trigger avhengigheten, så her er det bare totalavholdenhet som virker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...