Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å tolke dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Vondt i hodet.

Liten sjanse for at du går til grunne om du fortsetter uten han. Kvinner klarer seg vanligvis veldig bra, mye bedre enn menn.

Godt mulig han trenger en trøkk, som du sier. Man gjør det når man blir for selvopptatt, sånn som det virker som han har blitt. Han gidder ikke vise deg respekt, projiserer heller problemene og frustrasjonene sine over på deg, og forholdet til deg.

For jeg tror ikke du og familien er det egentlige problemet. Kanskje ikke han heller i utgangspunktet, men alt har havnet på feil spor.

Man klarer ikke se seg selv utenfra. Klarer ikke åpne seg, da det kan medføre at man må innrømme for seg selv at man faktisk ikke har klart alt man ville få til i livet. Da er det lettere å rømme, sånn som han på en måte gjør med reisingen sin.

Kvinner har en tendens, virker det som, til å sette ned foten når det egentlig ikke er mer igjen å redde. Menn lar det skure og gå, til de får kniven på strupen. Skikkelig leit, men vanlig.

Som du har forstått, tror jeg du må våge å se for deg fremtiden som singel. Å la det skure å gå fungerer jo ikke, og ikke at du sier fra 100 ganger til. Singel er det som kanskje får ham til å åpne øynene.

Men tenk så bra det blir på fredag?! Da får du litt mer peiling på hvilken vei det går :-)

"Liten sjangse for at du går til grunne om du fortsetter uten han"

Nei, jeg går nok ikke til grunne, men det høres sikkert helt utrolig ut, men jeg er redd jeg kommer til å savne han noe helt grusomt. Ihvertfall den snille delen, som jeg ser skjeldnere og skjeldnere.

Men skal nok klare meg.

Men jeg tror det blir mye tårer, og at jeg kommer til oppleve veldig sorg.

Jeg gjør jo det allerede nå, og trodde ikke det var mulig å ha så mange tårer.

Jeg som vanligvis fyker rundt, føler meg helt "kraftløs" nå, og greier ikke å gjøre noe.

Huset flyter,men her sitter jeg bare og gråter. Ungene har ikke engang fått middag.

Får prøve å ta meg sammen nå.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

11

• Miss seventy

6

• Babette

2

• Ginniey

2

Gjest Vondt i hodet.

Jeg tolker det som at han er interessert i henne, mens hun kun ser han som en venn.

Om han ville gått videre med om hun var interessert er vanskelig å si.

Kanskje er han bare litt sjarmert/småforelsket. Et lite snev av middelalderkrisen.

Personlig ville jeg reagert sterkt på dette og bedt han holde seg langt vekk fra denne jenta.

Det er det som er vanskelig å vite.

Det virker som han står litt på, men at han ikke får noe særlig respons.

mil1365380270

"Liten sjangse for at du går til grunne om du fortsetter uten han"

Nei, jeg går nok ikke til grunne, men det høres sikkert helt utrolig ut, men jeg er redd jeg kommer til å savne han noe helt grusomt. Ihvertfall den snille delen, som jeg ser skjeldnere og skjeldnere.

Men skal nok klare meg.

Men jeg tror det blir mye tårer, og at jeg kommer til oppleve veldig sorg.

Jeg gjør jo det allerede nå, og trodde ikke det var mulig å ha så mange tårer.

Jeg som vanligvis fyker rundt, føler meg helt "kraftløs" nå, og greier ikke å gjøre noe.

Huset flyter,men her sitter jeg bare og gråter. Ungene har ikke engang fått middag.

Får prøve å ta meg sammen nå.

Du kommer til å være ferdig sørget før det er slutt, hvis du holder på sånn ;-) Men jeg forstår deg, det viser bare hvor mye dette foholdet betyr for deg.

Men vent til i morgen, se hva som skjer. Du må gjerne si hvordan det går :-)

Miss seventy

Nei, jeg tror heller ikke det tilfredsstiller han fullt ut.

Men døgnet har bare 24 timer,og hvis han kunne ta mer ansvar på hjemmebane, kunne jeg sikker hatt mer overskudd til å bli "spennende".

Det virker som han har glemt hvordan vi en gang hadde før barna og kravene kom.

Selv er han bare hjemme i helgene nå.

Men denne gangen kommer han på torsdag. Har time til familietarapeut på fredag.

Der kommer jeg til å legge frem disse tingene. Og det skal være et klart krav at han aldri drar på turer alene mer.

Vil han ikke godta det, så ser jeg hva som er viktigst for han.

Dere bor ikke sammen? Jeg fatter ikke at du holder ut med en slik ego mann jeg. Du trenger faktisk ikke det vet du! Om du ikke stoler på ham på disse turene, hva vet du om hva han gjør i uka da han er vekk fra deg?

Miss seventy

Det er så fryktelig vanskelig dette, når jeg innerst inne er glad i han, og det eneste jeg ønsker er å være en hel familie.

Men han virker frustrert.Må liksom klage hele tiden, noe som sliter veldig på meg.

Jeg har tenkt mange ganger, at ungene mine aldri må oppleve å bli skilsmissebarn.Men jeg begynner å bli så sliten nå. Har i grunnen vært det lenge.

Han klager over at jeg lever for mye gjennom ungene. Jeg er vel en typisk kreps. Familien betyr mye for meg, og jeg har engasjert meg i styre og stell som har med deres aktiviteter å gjøre.

Vi vi har virkelig reist mye sammen med ungene. Alle vennene våre også sier at vi er så flinke til å reise.

Jeg tror barna våre har opplevd mer enn de fleste barn. Eldstedatteren vår sier også det.

Men LIKEVEL er det ikke nok for han.

Men hva skal jeg gjøre da? Jeg har begrenset med ferie, og ungene går på skole.

Det virker som han leter etter ting og klage over, når han ser at jeg engasjerer meg i noe.

F.eks elsker jeg å lese bøker.Det er liksom min form for avslapning.

Men det er et bevis for han, at jeg ikke kan ha så dårlig tid,når stua er fullt av bøker fra gulv til tak som han sier, enda det er helst veldig sent på kvelden at jeg leser.

Det er mange andre ting også. For meg virker det rett og slett som han er sjalu, når jeg viser interesse for noe.

Han kan ha ut av seg de styggeste ting.

Han har kommet langt her i livet, og nådd mange mål. Han er en person med høye ambisjoner,og greier å nå dem,og har tjent seg rik. Det virker som det ikke finnes noen hindringer for han. Møter han hindringer, hopper han elegant over dem på en eller annen måte, eller brøyter seg vei gjennom.

Han er rett og slett vant til å få det som han vil, også fra meg.

prøver jeg å gi han litt motstand, så blir han helt "krakilsk". Bråker veldig.

Dette sliter og jeg har de siste årene egentlig resignert litt, og tenkt at jeg bare vil ha fred her, både for min del og for ungenes del.

Derfor har det blitt slik at hvis jeg gir han lillefingern, så tar han hele hånden. Han vet han får det som han vil,og han vet jeg ikke orker å bråke for mye.

Jeg har min egen lille teori om at folk som lykkes og når langt, i mange tilfeller bruker spisse albuer og har et stort ego.Dette tar de med seg på hjemmebane. Mulig jeg tar feil og generaliserer for mye nå.

Det var jo bl.annet dette jeg falt for en gang i tiden.At han hadde bein i nesen, og visste hva han ville.

Men dessverre det har sin bakside.

Akkurat nå har jeg en slags hat/elsk-følelse overfor han.

Det er sikkert slemt å si,men jeg føler at han trenger seg en skikkelig trøkk i trynet, for å vise han at livet ikke alltid bare kan gå på skinner for han heller.

Det tror jeg han får hvis jeg flytter, for jeg tror egentlig at han er glad i meg, men at jeg er for forutsigbar. Han vet for godt hvor han har meg.

Men så er det dette da, at jeg føler jeg kommer til å gå til grunne både hvis jeg flytter og hvis jeg blir.

En håpløs situasjon.

Spesielt for ungene som er så etablert her.

Nå tror jeg det er en del som kan kjenne meg igjen her, men det får bare være.

For meg høres det ut som du har gått på akkord med deg selv for lenge, han er vant til å få det som han vil (til de grader...) Tror neppe det kan snu seg nå, men det er jo lov å håpe. Personlig tror jeg ikke man kan endre et menneske i den grad som nok trengs her.

Gjest Vondt i hodet.

For meg høres det ut som du har gått på akkord med deg selv for lenge, han er vant til å få det som han vil (til de grader...) Tror neppe det kan snu seg nå, men det er jo lov å håpe. Personlig tror jeg ikke man kan endre et menneske i den grad som nok trengs her.

Det virker ikke som det er mer jeg kan gjøre.

Tror hele familieterapeuttimen i morgen er helt bortkastet.

Han sier han vil fortsette ekteskapet, men at han ikke kan holdes i bånd, og i dag sier han på telefon at han har tenkt seg til Sør-Afrika igjen noen uker. Forrige gang var det safari, nå er det noe lignende. Han kaller det jobbturer og skriver av på selvangivelsen.

Når det gjelder den jenta

han har mailet med, sier han at hun var et sosialt midtpunkt på denne turen som fikk alle til å le og kose seg, og at han bare ville gi henne en hyggelig oppmersomhet,som takk for turen liksom.

Jeg tror han ikke. Selv om jeg ikke tror han har vært utro, så har han ihverfall føleser for henne.

Han tar meg ikke på alvor og bare ler av meg og skjønner liksom ikke hvorfor jeg tar sånn på vei for dette.

Jeg tror nå at han egentlig mest av alt ønsker seg et fritt liv hvor han kan gjøre hva han lyster.

Han vil nok helst ha meg der også, men bare som en som en slags "ting", som bare er der, og ikke setter noen krav.

Annonse

Han sier han vil fortsette ekteskapet, men at han ikke kan holdes i bånd, og i dag sier han på telefon at han har tenkt seg til Sør-Afrika igjen noen uker. Forrige gang var det safari, nå er det noe lignende. Han kaller det jobbturer og skriver av på selvangivelsen.

han har mailet med, sier han at hun var et sosialt midtpunkt på denne turen som fikk alle til å le og kose seg, og at han bare ville gi henne en hyggelig oppmersomhet,som takk for turen liksom.

Jeg tror han ikke. Selv om jeg ikke tror han har vært utro, så har han ihverfall føleser for henne.

Han tar meg ikke på alvor og bare ler av meg og skjønner liksom ikke hvorfor jeg tar sånn på vei for dette.

Jeg tror nå at han egentlig mest av alt ønsker seg et fritt liv hvor han kan gjøre hva han lyster.

Han vil nok helst ha meg der også, men bare som en som en slags "ting", som bare er der, og ikke setter noen krav.

Og sånn sett er det vel egentlig ikke denne mail-episoden og den unge jenta som er problemet, men mer at han har altfor stort ego og at dere ikke lenger har det godt sammen?

Gjest Vondt i hodet.

Og sånn sett er det vel egentlig ikke denne mail-episoden og den unge jenta som er problemet, men mer at han har altfor stort ego og at dere ikke lenger har det godt sammen?

Ja, det var vel bare det som fikk begeret til å flyte over.

Kanskje det var det spraket i rævva jeg trengte.

Men jeg har enda følelser for han. Jeg tar frem og romantiserer kanskje litt for mye koselige stunder vi har hatt, og det er da tårene kommer.

Jeg lengter veldig etter den mannen jeg vet han kan være, men som har blitt mer og mer borte.

Miss seventy

Tror du satte fingeren på det der. Han vil være fri, men samtidig ha deg der når det passer ham. Alt gåt på hva som passer ham. Hvis ikke du er lykkelig sånn, synes jeg ikke du skal fortsette. Men dere må jo bare prøve terapi da, men han høres for ego ut. Jeg unner deg å finne en manns om vil være hjemme hos deg, og som du kan ha det fint med, slik du er, ikke slik noen ønsker du skulle være.

Miss seventy

Men jeg har enda følelser for han. Jeg tar frem og romantiserer kanskje litt for mye koselige stunder vi har hatt, og det er da tårene kommer.

Jeg lengter veldig etter den mannen jeg vet han kan være, men som har blitt mer og mer borte.

Hvor ofte og hvor mange er disse koselige stundene da? Har dere virkelig hatt det skikkelig bra, på en stund?

Gjest Brynhild

Akkurat disse mailene syns jeg du og mange her tolker altfor alvorlig, det virker ikke som han har vært utro eller er dødsforelska eller noen ting, bare litt betatt av en tyve-åring og gir henne komplimenter for det.Det virker ikke som han egentlig prøver seg eller har noe håp om at hun gjengjelder det.

Lenger ned her forteller du mer som gjør at det virker som du har gitt ham/ekteskapet opp. Du bruker ikke duisse mailene som en undslyldning for å gå da? Slik at det blir hans skyld hvis dere skilles?

Jeg tror dere kan ha veldig god nytte av familierådgivning, men ikke hvis du eller han eller begge allerede har bestemt dere for at det er over.

Miss seventy

Det er lenge siden vi har hatt det skikkelig bra bare vi to alene.

Det sier vel det meste.

Vet det er avskrekkende med brudd, det er tungt, men plutselig møter man en ny og man innser at man har det så mye bedre uten ego-kladden. Eller du finner ut at du trives alene med barna dine.

Annonse

Hvis du ønsker å fortsette og har tro på at dere kan klare å finne tilbake til hverandre, synes jeg ikke du skal legge noe særlig vekt på den episoden med jenta.

Men det spørs om han er villig til å endre sin atferd og sine holdninger.

Gjest Vondt i hodet.

Akkurat disse mailene syns jeg du og mange her tolker altfor alvorlig, det virker ikke som han har vært utro eller er dødsforelska eller noen ting, bare litt betatt av en tyve-åring og gir henne komplimenter for det.Det virker ikke som han egentlig prøver seg eller har noe håp om at hun gjengjelder det.

Lenger ned her forteller du mer som gjør at det virker som du har gitt ham/ekteskapet opp. Du bruker ikke duisse mailene som en undslyldning for å gå da? Slik at det blir hans skyld hvis dere skilles?

Jeg tror dere kan ha veldig god nytte av familierådgivning, men ikke hvis du eller han eller begge allerede har bestemt dere for at det er over.

Nei, jeg bruker ikke disse mailene som noe unnskyldning.

Det eneste jeg ønsker er og fortsette ekteskapet.

Men jeg greier ikke lenger se hvordan vi skal få det til.

Det er så mye jeg ikke har sagt her. Daglig skjeldsord f.eks, som han har gjort til en slags vane, som egentlig er det aller største problemet.

Det tærer på kreftene å stadig få slengt til seg så mye dritt.

Gjest Vondt i hodet.

Det sier vel det meste.

Vet det er avskrekkende med brudd, det er tungt, men plutselig møter man en ny og man innser at man har det så mye bedre uten ego-kladden. Eller du finner ut at du trives alene med barna dine.

En ting vet jeg. Jeg skal bo alene uten noen ny mann. Jeg har hverken tid eller overskudd til å innvolvere meg med noen ny mann.

Og hvilken mann tror du vil ha ei på 38 år og 3 barn? Ikke mange. Kanskje noen som har barn fra før, men jeg orker ikke å innvolvere meg i andres barn, noe jeg da må. Jeg har nok med mine egne.

Da får jeg heller vente til ungene er voksne.

Miss seventy

En ting vet jeg. Jeg skal bo alene uten noen ny mann. Jeg har hverken tid eller overskudd til å innvolvere meg med noen ny mann.

Og hvilken mann tror du vil ha ei på 38 år og 3 barn? Ikke mange. Kanskje noen som har barn fra før, men jeg orker ikke å innvolvere meg i andres barn, noe jeg da må. Jeg har nok med mine egne.

Jeg tror du kanskje får både tid og overskudd jeg når du får jobbet deg ut av dette her. Vil tro det tar ganske mye krefter av deg å gå å ikke ha det noe bra slik du tydeligvis har det.

Tror du får det bedre jeg:)

mil1365380270

Pøh! Når du blomstrer får du energi, en forelskelse vil få deg til å føle du klarer alt.

Og hvor mange på 38 er det uten baggasje? Folk i beste skilsmissealder finner hverandre hele tiden :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...