Gå til innhold

Hvorfor endrer noen nick når de må gørte ut noe?

Anbefalte innlegg

Miss seventy
Skrevet

...og da må man regne med å bli tatt mindre seriøst av en del.

Selv om dette ikke er RL, så forholder man seg likevel til personen - altså nicket.

"..................................."

Da har vel de som vurderer folk etter nick ett lite problem. Jeg tar feks ikke deg særlig seriøst siden jeg har lest mye av det du skriver og mye av det er helt tullete. Er det undertegnet med ditt nick vet man jo at det ikke er noe bra svar. Vært mye bedre om du skiftet på da, for da kunne man jo kanskje tatt noe av det du skriver seriøst. Noe av det må jo være det ikke sant?

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

21

• Miss seventy

19

• Åsemor

5

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er dustete, spør du meg. Hvorfor duskutere uten fast nick? Greit nok at det noen ganger er personlige ting man vil skjule for de som kjenner nicket, men når det dreier seg om sammfunnsmesige/politiske/etc. diskusjoner, så er det ganske feigt.

"................................."

"duskutere" - er det det man gjør i barberings-trådene?

mil1365380270
Skrevet

Hvorfor det? Har man fast nick og er mye her inne så begynner jo folk å huske en ikke sant? Da dras det jo stadig frem ting en har sagt andre steder som ikke har noe med saken å gjøre. Da er man ikke lenger anonym, og det er jo hele poenget med slike fora da, at man er anonym. Er det ikke?

Kommer vel an på hvor anonym du har behov for å være. Sier man ting man ikke vil bli konfrontert med hele tiden, må man jo så klart bytte nick i eninga ;-)

Miss seventy
Skrevet

Kommer vel an på hvor anonym du har behov for å være. Sier man ting man ikke vil bli konfrontert med hele tiden, må man jo så klart bytte nick i eninga ;-)

Er noen fæle kjerringer her inne som kun lever for å drive å ta folk da, gjerne for noe i en gammel tråd. Håpløse folk...

Skrevet

*hi hi*

mil1365380270
Skrevet

Er noen fæle kjerringer her inne som kun lever for å drive å ta folk da, gjerne for noe i en gammel tråd. Håpløse folk...

Paranoid? Eller har du slengt mye dritt? Ikke et problem jeg er plaget med i alle fall, og jeg har diskutert med mange :-)

Skrevet

...og da må man regne med å bli tatt mindre seriøst av en del.

Selv om dette ikke er RL, så forholder man seg likevel til personen - altså nicket.

"..................................."

*trøsteklem*

Miss seventy
Skrevet

Paranoid? Eller har du slengt mye dritt? Ikke et problem jeg er plaget med i alle fall, og jeg har diskutert med mange :-)

Har ikke slengt mye dritt, men enkelte liker meg bare ikke. Du er vel en av dem.

Skrevet

Hvor tar du dette fra? Har du noen eksempler å komme med? Eneste eksemplene jeg kan finne på sånne ting er du som nå drar fram barberinga til Prozak.

Miss seventy
Skrevet

Hvor tar du dette fra? Har du noen eksempler å komme med? Eneste eksemplene jeg kan finne på sånne ting er du som nå drar fram barberinga til Prozak.

Ammetåke da kanskje?

Skrevet

Ammetåke da kanskje?

Ja det skal være sikkert og visst.

Skrevet

Hvorfor det? Har man fast nick og er mye her inne så begynner jo folk å huske en ikke sant? Da dras det jo stadig frem ting en har sagt andre steder som ikke har noe med saken å gjøre. Da er man ikke lenger anonym, og det er jo hele poenget med slike fora da, at man er anonym. Er det ikke?

Jeg har ikke vært så veldig anonym her inne, bruker nesten alltid mitt eget nick og liker ikke å ikke vite hvem jeg diskuterer med.

Det betyr likevel ikke at noen har noensinne kjent meg igjen på gata eller at noen av naboene vet at jeg skriver her.

Og er det noen av de faste nickene som skulle kjenne meg igjen, er det helt greit at de snakker til meg på gata. Men det har aldri skjedd.

mil1365380270
Skrevet

Har ikke slengt mye dritt, men enkelte liker meg bare ikke. Du er vel en av dem.

"Du er vel en av dem."

Har ikke bitt meg merke i noe du har skrevet egentlig. Men hvis du er litt rask til å trekke slutninger (sånn som nå), og i tillegg ikke er redd for å ta bladet fra munnen, er det vel ikke så rart at folk husker hva du har sagt? Og hvis du bare sier ting du kan stå for, burde det ikke være noe problem :-)

Skrevet

Jeg har ikke vært så veldig anonym her inne, bruker nesten alltid mitt eget nick og liker ikke å ikke vite hvem jeg diskuterer med.

Det betyr likevel ikke at noen har noensinne kjent meg igjen på gata eller at noen av naboene vet at jeg skriver her.

Og er det noen av de faste nickene som skulle kjenne meg igjen, er det helt greit at de snakker til meg på gata. Men det har aldri skjedd.

Hadde du reagert hvis noen ropte "Dorthe" på gata?

(for du heter vel ikke det i virkeligheten?)

Miss seventy
Skrevet

Ikke det som er poenget vet du. Hva en her inne har svart eller ment i en tråd, burde ikke ha noe å si i en annen. Slik du vil ha det blir det jo nettopp sånn da, at man har en "personlighet" her inne, og det er jo ikke noe poeng.

Miss seventy
Skrevet

"Du er vel en av dem."

Har ikke bitt meg merke i noe du har skrevet egentlig. Men hvis du er litt rask til å trekke slutninger (sånn som nå), og i tillegg ikke er redd for å ta bladet fra munnen, er det vel ikke så rart at folk husker hva du har sagt? Og hvis du bare sier ting du kan stå for, burde det ikke være noe problem :-)

Nei, men er jo litt slitsomt da når noen er så stakarslige at de ikke tåler å høre at andre mener noe annet enn dem, og står for det.

Skrevet

Hadde du reagert hvis noen ropte "Dorthe" på gata?

(for du heter vel ikke det i virkeligheten?)

jeg tror faktisk at jeg hadde snudd meg :o)

Skrevet

Ikke det som er poenget vet du. Hva en her inne har svart eller ment i en tråd, burde ikke ha noe å si i en annen. Slik du vil ha det blir det jo nettopp sånn da, at man har en "personlighet" her inne, og det er jo ikke noe poeng.

Men det er poenget for meg. Jeg liker at jeg har en personlighet her inne som faktisk er lik den jeg har i RL. Og jeg liker at andre har personlighet også.

Har du truffet noen doler i RL? Da vet du at man har masse å prate om hvis det er en av dem du liker.

Skrevet

*ler*

Skrevet

Jeg skriver under på den.Det finnes noen skikkelig kjipe her inne og de skriver som regel under anonymt nick. Jeg har også fått bladd opp ting her inne som jeg har skrevet før av en viss person som forfulgte meg en stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...