Gå til innhold

Hvorfor endrer noen nick når de må gørte ut noe?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er enig med deg
Skrevet

Ikke det som er poenget vet du. Hva en her inne har svart eller ment i en tråd, burde ikke ha noe å si i en annen. Slik du vil ha det blir det jo nettopp sånn da, at man har en "personlighet" her inne, og det er jo ikke noe poeng.

Vil bare si at jeg er enig med deg.

Synes ikke det er noe bedre å bruke anonymiteten bak sitt faste nick for å angripe folk til daglig for å si det sånn.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

21

• Miss seventy

19

• Åsemor

5

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest jeg er enig med deg
Skrevet

Jeg skriver under på den.Det finnes noen skikkelig kjipe her inne og de skriver som regel under anonymt nick. Jeg har også fått bladd opp ting her inne som jeg har skrevet før av en viss person som forfulgte meg en stund.

Det er mange kjipe her inne Dorthe og jeg vil vel si at det å oppføre seg uhøvlig under fast anonymt nick her inne er værre enn å skrive/svare under flere nick.

Du har en personlighet her inne, som er god, og det er ikke noe problem for sånne som deg som ikke er ute etter å lufte den daglige gørra si på brukere av DOL.

(pos.komp.)

Skrevet

Men det er poenget for meg. Jeg liker at jeg har en personlighet her inne som faktisk er lik den jeg har i RL. Og jeg liker at andre har personlighet også.

Har du truffet noen doler i RL? Da vet du at man har masse å prate om hvis det er en av dem du liker.

Jeg er helt enig med deg, Dorthe.

Skrevet

...og da må man regne med å bli tatt mindre seriøst av en del.

Selv om dette ikke er RL, så forholder man seg likevel til personen - altså nicket.

"..................................."

"Selv om dette ikke er RL, så forholder man seg likevel til personen - altså nicket."

Nettopp.

Det virker mindre seriøst når en endrer nick etter tråd, eller etter nykke, eller bare for å si noe stygt til noen.

Skrevet

Det behøver da ikke bety at innskriveren er noe mindre seriøs??

Det virker mindre seriøst.

Inntrykket er at personen ikke tør å stå for det h*n sier, og dermed blir h*n tatt mindre seriøst. Det er spesielt feigt når en gjør dette for å si noe stygt til noen, men uansett er det litt feigt å ikke tørre å stå for det en sier med eget nick.

Syns jeg.

Skrevet

Nei, men er jo litt slitsomt da når noen er så stakarslige at de ikke tåler å høre at andre mener noe annet enn dem, og står for det.

Det er derfor du har et ferskt nick nå da, kanskje? :-)

Skrevet

Hvorfor det? Har man fast nick og er mye her inne så begynner jo folk å huske en ikke sant? Da dras det jo stadig frem ting en har sagt andre steder som ikke har noe med saken å gjøre. Da er man ikke lenger anonym, og det er jo hele poenget med slike fora da, at man er anonym. Er det ikke?

"og det er jo hele poenget med slike fora da, at man er anonym. Er det ikke?"

Nei, det er det ikke. Det er IKKE et poeng i et diskusjonsforum å være anonym i forumet. Det er gjerne et poeng å være anonym i den forstand at ingen vet hva du egentlig heter, hvor du bor etc. Men å være anonym fra innlegg til innlegg er IKKE et poeng i et diskusjonsforum.

"................................."

Skrevet

"duskutere" - er det det man gjør i barberings-trådene?

I prinsippet, ja.

Men det er jo klart at om det er ting man synes er for pinlig til at man vil andre skal forbinde det med nicket ditt eller din person, så er det ikke dustete å være "anonym".

"................................"

Skrevet

Vil bare si at jeg er enig med deg.

Synes ikke det er noe bedre å bruke anonymiteten bak sitt faste nick for å angripe folk til daglig for å si det sånn.

"Synes ikke det er noe bedre å bruke anonymiteten bak sitt faste nick"

Det der er bare tull, og henger ikke på greip. Ikke bedre å bruke anonymiteten bak sitt faste nick når man slenger med leppa enn å bruke forskjellige anonyme nick? Makan til tullprat.

Dessuten - bruker man fast nick er man nøyaktig så anonym som man vil. Noen er helt anonyme, mens andre av oss har ingen problemer med at folk vet hvem vi er utenfor internett.

Skrevet

Ikke det som er poenget vet du. Hva en her inne har svart eller ment i en tråd, burde ikke ha noe å si i en annen. Slik du vil ha det blir det jo nettopp sånn da, at man har en "personlighet" her inne, og det er jo ikke noe poeng.

"Slik du vil ha det blir det jo nettopp sånn da, at man har en "personlighet" her inne, og det er jo ikke noe poeng."

Akkurat som du ikke forsto det vi diskuterte sist, så virker du ikke til å forstå noe så enkelt som dette, heller.

Det faller inn i kategorien "slike forum som dette er vel ikke for pjatt?"

Man bruker et diskusjonsforum nøyaktig som man vil, men å begynne å diktere hvordan det skal brukes av andre når det man selv mener er stikk motsatt av hva som opprinnelig har vært poenget med oppfinnelsen av "diskusjonsforum" er uvitende og dumt.

".................................."

Skrevet

Er noen fæle kjerringer her inne som kun lever for å drive å ta folk da, gjerne for noe i en gammel tråd. Håpløse folk...

...og slikt er de fleste voksne mennesker i stand til å takle eller å overse. Hvis det er så uinteressant med "personlighet" og "identitet" her inne for deg, så burde du ihvertfall ikke bry deg om at noen konfronterer deg med noe du har sagt tidligere.

Skrevet

Det er mange kjipe her inne Dorthe og jeg vil vel si at det å oppføre seg uhøvlig under fast anonymt nick her inne er værre enn å skrive/svare under flere nick.

Du har en personlighet her inne, som er god, og det er ikke noe problem for sånne som deg som ikke er ute etter å lufte den daglige gørra si på brukere av DOL.

(pos.komp.)

"jeg vil vel si at det å oppføre seg uhøvlig under fast anonymt nick her inne er værre enn å skrive/svare under flere nick."

Mener du at det er værre å slenge med leppa med fast nick enn med flere nick? I såfall må jeg bare gratulere deg med å ha greid å fullstendig ignorere ethvert tilløp til psykologisk og sosial logikk.

Skrevet

Ammetåke da kanskje?

Svar heller på spørsmålet, du. Prøv, ihvertfall.

"..................................."

Skrevet

Nei, men er jo litt slitsomt da når noen er så stakarslige at de ikke tåler å høre at andre mener noe annet enn dem, og står for det.

Det er du som er i teten for ikke å forstå at andre mener noe annet enn deg. Det blir for dumt når du syter om at alle gjør mot deg som du gjør mot andre.

Skrevet

*trøsteklem*

Heh? Trøst for hva? Klem tar jeg selfølgelig gjerne :-)

Gjest Sjåførstuen Majorskole
Skrevet

"og det er jo hele poenget med slike fora da, at man er anonym. Er det ikke?"

Nei, det er det ikke. Det er IKKE et poeng i et diskusjonsforum å være anonym i forumet. Det er gjerne et poeng å være anonym i den forstand at ingen vet hva du egentlig heter, hvor du bor etc. Men å være anonym fra innlegg til innlegg er IKKE et poeng i et diskusjonsforum.

Det er sikkert litt slitsom at noen bytter flere ganger i løpet av en tråd, man vet jo ikke hvem som svarer hva hvis man vil følge med litt.

Til slutt gidder jeg ikke lese, det blir kaos.

Skrevet

Da har vel de som vurderer folk etter nick ett lite problem. Jeg tar feks ikke deg særlig seriøst siden jeg har lest mye av det du skriver og mye av det er helt tullete. Er det undertegnet med ditt nick vet man jo at det ikke er noe bra svar. Vært mye bedre om du skiftet på da, for da kunne man jo kanskje tatt noe av det du skriver seriøst. Noe av det må jo være det ikke sant?

Heh-heh...nå er du direkte latterlig, men deg om det.

"lest mye av det du skriver og mye av det er helt tullete."

Har du noen eksempler? Konkrete? Hvis ikke er påstanden verdiløs.

Du har tidligere i denne tråden nevnt med å forstå at andre mener noe annet enn deg - kanskje på tide å forsøke å lære deg det selv? Bare et tips.

"Er det undertegnet med ditt nick vet man jo at det ikke er noe bra svar."

Definér "bra". Gjerne med en sammenligning med et "bra" svar du har gitt.

"man jo kanskje tatt noe av det du skriver seriøst."

Definér "man". Hint: Det er ikke "deg".

"Noe av det må jo være det ikke sant?"

Du skal ikke være så sikker på det :-)

Skrevet

Det er sikkert litt slitsom at noen bytter flere ganger i løpet av en tråd, man vet jo ikke hvem som svarer hva hvis man vil følge med litt.

Til slutt gidder jeg ikke lese, det blir kaos.

Det er faktisk ikke lov å bruke flere nick i samme tråd. Webmaster sier i fra i tråden hvis han oppdager det.

Når det gjøres mellom tråder faller det bare inn i kategorien "useriøst" :-)

Mary Poppins
Skrevet

"jeg vil vel si at det å oppføre seg uhøvlig under fast anonymt nick her inne er værre enn å skrive/svare under flere nick."

Mener du at det er værre å slenge med leppa med fast nick enn med flere nick? I såfall må jeg bare gratulere deg med å ha greid å fullstendig ignorere ethvert tilløp til psykologisk og sosial logikk.

hehe..

Jeg er forøvrig helt enig med deg. Det kommer ikke mye smart ut av disse to idag..

Miss seventy
Skrevet

Heh-heh...nå er du direkte latterlig, men deg om det.

"lest mye av det du skriver og mye av det er helt tullete."

Har du noen eksempler? Konkrete? Hvis ikke er påstanden verdiløs.

Du har tidligere i denne tråden nevnt med å forstå at andre mener noe annet enn deg - kanskje på tide å forsøke å lære deg det selv? Bare et tips.

"Er det undertegnet med ditt nick vet man jo at det ikke er noe bra svar."

Definér "bra". Gjerne med en sammenligning med et "bra" svar du har gitt.

"man jo kanskje tatt noe av det du skriver seriøst."

Definér "man". Hint: Det er ikke "deg".

"Noe av det må jo være det ikke sant?"

Du skal ikke være så sikker på det :-)

Nei, siste setning var tatt med som et plaster på såret. Det ER ikke mye fornuftig i det du sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...