Gjest Sjåførstuen Majorskole Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Sett på TV for lenge siden at det fins en liten maskin som med damp retter ut rynkene (på klærne) mens de henger på en henger. Fins det? Funker det? Koster det? Det dreier seg bare om bomullsplagg, og det er tydelig at fuktighet/varme retter ut skrukker. Kroppsfuktighet/varme gir tydelig glattere stoff når man tar på seg plagget (eller skrukker det til hvis man sover i det :-) ) 0 Siter
Gjest Sjåførstuen Majorskole Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Har følelsen at jeg må hoppe på plagget for å få ut skrukker ellers. 0 Siter
Miss seventy Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Jeg har aldri strøket klær, hva er vitsen med det? Hvis du henger dem opp så de ikke henger i en haug, gjerne på henger,s å blir de da bra nok? 0 Siter
Gjest hvorfor stryker du klær da ? Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Jeg så de testet det på FBI og TV2 hjelper deg samme kvelden. Den kostet vel 12.000, og resultatet blei bra, bare du er nøye med å henge skjortene ordentlig på. Forøvrig skjønner jeg ikke de som stryker tøyet. Når jeg legger sammen klæra (bruker tørketrommel) så rister jeg de godt og pakker de fint sammen. Den gangen jeg ikke brukte trommel, så ristet jeg klæra godt før jeg hang de opp til tørk, omtrent ikke en skrukke på dem når de var tørre. Skjorter brukes kun til fint, og da stryker jeg de dagen før de skal brukes. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Mannen min,- som ikke er av de aller magreste - sier at skjortene glatter seg så fint ut under bruk ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Jeg så engang en maskin demonstrert på en varemesse, og jeg ble mektig imponert. Mulig det er av samme type som omtales av en lenger ned her. Det så ut som et vanlig strykejern pluss et strykebrett, men man fyllte opp en diger vanntank på brettet og så kom det damp både opp fra brettet (?) pluss fra jernet. Og det var skikkelig fres på denne dampen!! *S* Men mener å huske at det kostet skjorta! (sic) Selv stryker jeg minst mulig - unngår å kjøpe bluser etc, og rister og henger opp så glatt som mulig. 0 Siter
Freya Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Jeg så engang en maskin demonstrert på en varemesse, og jeg ble mektig imponert. Mulig det er av samme type som omtales av en lenger ned her. Det så ut som et vanlig strykejern pluss et strykebrett, men man fyllte opp en diger vanntank på brettet og så kom det damp både opp fra brettet (?) pluss fra jernet. Og det var skikkelig fres på denne dampen!! *S* Men mener å huske at det kostet skjorta! (sic) Selv stryker jeg minst mulig - unngår å kjøpe bluser etc, og rister og henger opp så glatt som mulig. Hvis den kostet skjorta, så slipper du jo peset med å stryke, da. *fnis* 0 Siter
morsan Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Hvis den kostet skjorta, så slipper du jo peset med å stryke, da. *fnis* Ikke sant? ;-) det blir som han som solgte bilen for å få råd til å bygge garasje! *he he* 0 Siter
Gjest so what? Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Ikke sant? ;-) det blir som han som solgte bilen for å få råd til å bygge garasje! *he he* Hva er så dumt med det da? Da fikk han jo penger der og da til å bygge. Så kan han låne/spare å kjøpe bil igjen senere? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Hva er så dumt med det da? Da fikk han jo penger der og da til å bygge. Så kan han låne/spare å kjøpe bil igjen senere? Humor er farlig, det. 0 Siter
morsan Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Humor er farlig, det. Ikke sant? *S* Kan jo legge til at den historien om garasjen har jeg fra LANGBEIN! ;-) Hilsen Donald-fantast-morsan! ;-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Ikke sant? *S* Kan jo legge til at den historien om garasjen har jeg fra LANGBEIN! ;-) Hilsen Donald-fantast-morsan! ;-) Nei, er du glad i Donald, du også ;-) Jeg leste Donald til langt opp i voksen-årene... Nå synes jeg de er blitt litt for moderne (begynner visst å bli gammel),- de gamle Barks-historiene fra barndommen er de beste... 0 Siter
morsan Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Nei, er du glad i Donald, du også ;-) Jeg leste Donald til langt opp i voksen-årene... Nå synes jeg de er blitt litt for moderne (begynner visst å bli gammel),- de gamle Barks-historiene fra barndommen er de beste... Enig i at de er best!:-) Men det er da mye bra i de nye også, og så kommer det stadig vekk gamle klassikere i reprise. Alltid like gøy å se igjen en histroie jeg husker vagt fra min barndom! *S* Min sønn har nå begynt å abonnere på bladet, til mors store glede. Mye hyggeligere å lese Donald på senga enn de skrekkelige Bionicle-bladene! *grøss* 0 Siter
Katt-ja Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Enig i at de er best!:-) Men det er da mye bra i de nye også, og så kommer det stadig vekk gamle klassikere i reprise. Alltid like gøy å se igjen en histroie jeg husker vagt fra min barndom! *S* Min sønn har nå begynt å abonnere på bladet, til mors store glede. Mye hyggeligere å lese Donald på senga enn de skrekkelige Bionicle-bladene! *grøss* Ja, gutten min vet også at det er myyye større sjanse for å få ja til lesing om kvelden, hvis det er et Donald blad han vil ha lest. Evt. en Mummi-bok (ikke barnebøkene, men de ekte...) 0 Siter
morsan Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Ja, gutten min vet også at det er myyye større sjanse for å få ja til lesing om kvelden, hvis det er et Donald blad han vil ha lest. Evt. en Mummi-bok (ikke barnebøkene, men de ekte...) Jeg fryktet faktisk da han var mindre at Donald hadde gått av moten, for han var temmelig uinteressert i det, ville helst bare lese (i tillegg til diverse bøker) blader som Tom & Jerry, Bionicle, Kapt. Sabeltann etc, og jeg ble mildt sagt møkkalei disse. Mye bedre å måtte lese en god barnebok for ørtende gang en et treigt blad! ;-) Men så viste deg seg at Donald slettes ikke hadde gått av moten, men at han nok hadde vært for ung til å skjønne humoren i Donald. 0 Siter
Gjest Angrer kjøpet Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Jeg så engang en maskin demonstrert på en varemesse, og jeg ble mektig imponert. Mulig det er av samme type som omtales av en lenger ned her. Det så ut som et vanlig strykejern pluss et strykebrett, men man fyllte opp en diger vanntank på brettet og så kom det damp både opp fra brettet (?) pluss fra jernet. Og det var skikkelig fres på denne dampen!! *S* Men mener å huske at det kostet skjorta! (sic) Selv stryker jeg minst mulig - unngår å kjøpe bluser etc, og rister og henger opp så glatt som mulig. Jeg kjøpte den saken der! Men det er ikke så kjekt i praksis som på messa! Og så er det noe dritt at det tar 10-15 minutter å varme opp den store tanken,s å det er ikke bare å stryke ei skjorte i det du skal ut døra. Da må du stryke uten damp, og da blir jo ikke bomull slett iallefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.