Gå til innhold

Lærere som klorer

Anbefalte innlegg

Gjest Sint mor
Skrevet

Hei. Jeg har et barn, som har blitt klort av en lærer. Dette er ikke første gang. Han har tidligere blitt både klypet og sparket. Vi føler ikke skolen tar problemet på alvor, og ønsker å sende inn en klage, slik at skolen må ta dette opp. Noen som vet hvordan jeg skal gå frem?

Gjest ingen lærer
Skrevet

Seriøst? Ring rektor, evt. tropp opp med en klage. Uakseptabel oppførsel.

Skrevet

Er det ikke noe som heter skoleutvalget? Om ikke rektor tar det alvorlig, så ta det i alle fall til rektors overordnede, det er vel enten dette utvalget, eller noen i kommunen. De bør kunne svare på hvem det er om du ringer kommunens sentralbord.

Klag skriftlig forresten, da plikter de å svare.

Gjest Var elev en gang
Skrevet

Det virker som en opplagt straffesak. Et barn er ikke en ting, men et lite menneske. Alle mennesker har krav på beskyttelse etter loven. Klyp, slag eller kloring er strengt forbudt for en lærer, som er underlagt enda strengere lover enn private.

Du vil nok oppleve at lærere beskytter hverandre, prøver å unngå anmeldelse.

Jeg ble selv slått og lugget av lærere på barneskolen, og husker sjokket og skuffelsen den dag i dag. En gang ble jeg slått bare på grunn av at jeg glemte ei bok hjemme.

At voksne kan behandle barn på denne måten er ufattelig. Så ufattelig at jeg ikke ble trodd.

En pedofil svømmelærer ble heller aldri tatt, han opererte i årevis.

Skrevet

Skolesjefen i kommunen eller anmeldelse til politiet, hvis ikke rektor gjør noe med saken.

Vi hadde en mannlig lærer en gang som nøye sjekket at alle jentene skiftet truse og vasket seg i skrittet etter gymtimen, og han ble flyttet til voksenopplæringen etter at foreldrene sa fra at det var uakseptabelt.

Gjest lærer
Skrevet

Blir faktisk litt sint jeg også! Fordi du ikke har reagert raskere hvis det du sier er sant. Selvsagt skal du klage! Ta en telefon da vel!

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med sosiallæreren.

Ikke alle skoler som har sosiallærer.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Klag skriftlig til rektor. Når du klager skriftlig plikter de å svare, og det er lettere å evt. klage på svaret fra skolen. Du kan klage videre til Skolesjefen i kommunen hvis du ikke er fornøyd med skolens oppfølging av saken.

Skrevet

Ikke alle skoler som har sosiallærer.

OK, alle skolene ungene min har gått på har hatt det så jeg trodde det var obligatorisk at det var det.

Gjest en mamma i nord
Skrevet

OK, alle skolene ungene min har gått på har hatt det så jeg trodde det var obligatorisk at det var det.

Neida, jeg bor nordpå, og her har ikke kommunene hørt om det enda.

Skrevet

Neida, jeg bor nordpå, og her har ikke kommunene hørt om det enda.

Det er synd for de kan være kjekke å ha :o)

Skrevet

Jeg hadde hvertfall reist rett på skolen og inn på rektors kontor med det samme jeg hadde fått vite dette...

Gjest Sint mor
Skrevet

Blir faktisk litt sint jeg også! Fordi du ikke har reagert raskere hvis det du sier er sant. Selvsagt skal du klage! Ta en telefon da vel!

Hvis du leser innlegget, vil du lese ut av det jeg skriver, at jeg har klaget. Skolen har ikke tatt dette seriøst. Lærerne beskytter hverandre, og bagatelliserer det som ahr skjedd.Den verste er rektor. Tror hun føler det som et angrep på skolen, og tenker mer på skolens ved og vel, fremfor barnet det gjelder.

Har fått svar her inne om at det går an å kontakte kommunesjefen, og kommer til å gjøre det.

Takk for svar!

Skrevet

Skolesjefen i kommunen eller anmeldelse til politiet, hvis ikke rektor gjør noe med saken.

Vi hadde en mannlig lærer en gang som nøye sjekket at alle jentene skiftet truse og vasket seg i skrittet etter gymtimen, og han ble flyttet til voksenopplæringen etter at foreldrene sa fra at det var uakseptabelt.

Hæ? Gjorde han det?

Skrekk og gru!

Gjest Var elev en gang
Skrevet

Hæ? Gjorde han det?

Skrekk og gru!

Og.. svømmelæreren som gikk naken rundt i mella unga med reisning. Ingen av foreldra eller lærerne trodde på hva unga sa.

Min mor ble forskrekket over at jeg kunne lyve sånn om læreren, og fikk innestraff under ville protester. Da jeg ble voksen forsto hun at det var sant, og ble svært lei seg, også for at hun ikke trodde på slagene og luggingen, selv om håret løsnet i dotter, og blåmerke på kinnbenet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...