Gå til innhold

Hvor mye kosta bryllupet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg frir (sånn ca annenhver uke) får jeg til svar at vi ikke har penger. Men hvor mye koster det egentlig å gifte seg? Jeg skjønner jo at det varierer endel, men hvis man gjør det enkelt, hvor mye må man uansett ut med liksom? Sånn omtrentlig? Eller et middels stort bryllup? Eller et sinnsykt stort fancysmancy bryllup?

Hvor mye kosta ditt bryllup?

Men det blir nok heller til at vi reiser til Vegas og gifter oss i en bule mens vi er drita fulle og kledd ut som Elvis. ;)

Skrevet

Oi - har glemt hva det kosta. I vårt tilfelle var det en tredeling, foreldrene på hver side betalte ca 1/3, vi betalte 1/3 sjøl. Kanskje ca 50.000 for alt...?

Det var noen-og-femti gjester, og ikke billig-variant, men heller ikke fancy og råflott, heller mot den rimelige siden.

Men om jeg skulle tatt en stikke-av-variant, så ville jeg foretrukket en ambassade eller sjømannskirke i utlandet - fx Roma. Lang ventetid, men så romantisk da... :-)

matildes mor
Skrevet

Vi reiste til køben og tok det stillt å rolig.Men det kom nå på en 25-30000.- da......Reise,hotell,leige av brudeklær i norge,5 retters middag og god drikke for oss og 4 andre.Vi betalte ikke reise/opphold til de 4 andre som heiv seg på.

Kunne sikkert gjort det billigere(feks kutta ut 10000 i leige av kjole og sjakett da....)men men....

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi leide en låve og hadde drøyt 60 gjester.

Totalt (inkludert leie, kjole, mat, drikke og diverse dilldall) kom det på litt under 50.000 kroner.

Men det går an å gjøre det mye billigere!

Skrevet

For snart ni år siden kosta det oss ca 50 000 kroner. Vi hadde ca 65-70 gjester og leide et forholdsvis rimelig lokale. Vi brukte venners venner som servitører.

Skrevet

Vi hadde ca. 60 gjester og mat & drikke kostet ca. 1000,- pr. hode.

Så var det leie av lokale, et lite orkester, bryllupsklær, fotograf og hotellovernatting for oss to i tillegg.

Vi fikk god hjelp av våre foreldre, hvis ikke ville vi nok ha utsatt bryllupet eller hatt en annen variant..

Skrevet

Mitt og Blesha sitt bryllup kosta vel om lag 5000,- totalt.

Men vi hadde og et litt spesielt opplegg da...

Inviterte til barnedåp, og ba gjestene ta med litt mat hver i stedet for gave - slik at vi kunne ha litt diverse av mat og kaker til anledningen.

Konspirerte med prestene på jobb for å få dette til - og følgende skjedde:

Etter barnedåpen trakk vi ned i underetasjen i kirken (billig selskapslokale forøvrig), hadde enkel bevertning der - og inviterte så alle gjestene opp i kirken igjen.

Med unnskyldningen om at vi skulle gjøre litt ekstra ut av dette i og med at jeg jobber i kirken.

Og hadde så et koselig lite overraskelsesbryllup ;-)

Allierer man seg med prestene går det an å få til noe lignende for dere og tipper jeg - spørsmålet er om dere synes opplegget er morsomt da *s*

Skrevet

Mitt og Blesha sitt bryllup kosta vel om lag 5000,- totalt.

Men vi hadde og et litt spesielt opplegg da...

Inviterte til barnedåp, og ba gjestene ta med litt mat hver i stedet for gave - slik at vi kunne ha litt diverse av mat og kaker til anledningen.

Konspirerte med prestene på jobb for å få dette til - og følgende skjedde:

Etter barnedåpen trakk vi ned i underetasjen i kirken (billig selskapslokale forøvrig), hadde enkel bevertning der - og inviterte så alle gjestene opp i kirken igjen.

Med unnskyldningen om at vi skulle gjøre litt ekstra ut av dette i og med at jeg jobber i kirken.

Og hadde så et koselig lite overraskelsesbryllup ;-)

Allierer man seg med prestene går det an å få til noe lignende for dere og tipper jeg - spørsmålet er om dere synes opplegget er morsomt da *s*

Vi skal nok uansett ikke gifte oss i kirken. Drømmer om hagebryllup med grønt grass og hvite stoler, og nå kan jo HEF vie også. :)

Gjest innom en tur!
Skrevet

PØH! Det der er MIN ide!!

VIIIIIVAAAA las VEEEEgas..*synger&gauler*

Skrevet

Vi skal nok uansett ikke gifte oss i kirken. Drømmer om hagebryllup med grønt grass og hvite stoler, og nå kan jo HEF vie også. :)

Jaså, så du har planer om å vies av Hef? Som i H.Hefner, liksom? ;)

Skrevet

Jepp. Har mye kontakt med han serru. Står på mailinglista med alle de andre forsidepikene.

Skrevet

Men du kan det nå! :-)

Human Etisk Forbund har fått vigselsrett og da er det fritt frem for hvor det måtte være. Leste om et par i avisen som hadde tatt vielsen på et brunt vannhull på Grønland (Oslo) Det hadde visst svingt noe skikkelig, det! ;-)

Sitter med tanken selv, jeg. Vi kommer "aldri" til å få råd til et stort bryllup, men vil gjerne ha så mange som mulig tilstede. Kult å ta det på et litt spesielt sted, nesten som et surpriseparty for alle gjestene.

Skrevet

Ikke et rødt øre.

Vi dro til byfogden, og gifta oss i klær vi hadde fra før (jeg bunad og han dress).

Etterpå dro vi til et verdshus der vi hadde bestilt koldtbord.

Vi hadde ønsket oss penger i bryllupsgave, og det dekket maten.

Helt greit, langt i fra storslått, men det var som vi ville ha det.

Skrevet

Men du kan det nå! :-)

Human Etisk Forbund har fått vigselsrett og da er det fritt frem for hvor det måtte være. Leste om et par i avisen som hadde tatt vielsen på et brunt vannhull på Grønland (Oslo) Det hadde visst svingt noe skikkelig, det! ;-)

Sitter med tanken selv, jeg. Vi kommer "aldri" til å få råd til et stort bryllup, men vil gjerne ha så mange som mulig tilstede. Kult å ta det på et litt spesielt sted, nesten som et surpriseparty for alle gjestene.

Det er jo akkurar det jeg sier...

Mary Poppins
Skrevet

*lol*

Skrevet

Det er jo akkurar det jeg sier...

Det gjorde du, og jeg så ikke den siste delen av setningen. Sorry! Jeg er litt trøtt i kveld.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

PØH! Det der er MIN ide!!

VIIIIIVAAAA las VEEEEgas..*synger&gauler*

Tro meg, i Las Vegas er det plass til at maaange kan gifte seg. Liketil mange samtidig om det skulle slumpe til sånn.

Skrevet

Ikke mye. Ikke mange gjester, bare nærmeste familie/venner. God middag etc. hjemme hos mine foreldre. Kanskje alt kom på 5000 tilsammen?

Men nå er vi begge to personer som misliker mye styr, og store fester (med oss som hovedpersoner, vel å merke...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...