Gå til innhold

Hvem husker SodaStream brusmaskin?

Anbefalte innlegg

Gjest Sjåførstuen Majorskole
Skrevet

De var ganske kule, og for hyttefolk var det en slager, da man slapp å bære ferdigbrus opp på fjellet på hytta (til blandevann og sutrekur for unga) Brus består jo av 95% vann, som kanskje allerede finnes oppe på hytta i regnvannstanken.

5 år senere så man dem på loppemarked i titalls, men de var jo smarte?

Nå er de kommet på nytt, med literflaske.

Noen bygde brusmaskiner selv for literflasker på 70-tallet også, men det var direkte farlig med flygende glasskår.

Noen av smakene var direkte vonde, og det er de enda. Jeg fikk smake på ei båtmesse. Da jeg bemerket at smaken var like vond, gliste bare selgeren.

Hvilke opplevelser hadde du med SodaStream?

Gasstanken var jo ganske skummel?

fru Burlefot
Skrevet

Jeg bor i utlandet, og her er det mye vanligere å drikke vann med kullsyre enn vann rett fra springen. De fleste jeg kjenner har en sånn SodaStream-maskin og bruker den til å få kullsyre i springvannet. Funker bra det :-D Og det er ekstremt mye billigere enn å kjøpe "farris" på butikken :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi hadde en sånn på hytta da jeg var liten, husker vi ungene syntes det var toppen av lykke å lage vår egen brus!

Vi blandet smaker som små laboranter og pøste på med kullsyre. Innbiller meg at min favoritt var noe tropisk kliss...

Gjest Wanderlust
Skrevet

Husker jeg var missunnelig på en kamerat som hadde en sånn. Ekslusivt og spennende. Så fikk det heller være at resultatet ikke var så godt...

Skrevet

Sånn hadde vi også da jeg var lita.

Det var enormt populært,mne var ikke gassflaska veldig dyr?

Husker vi trykte maaange ganger på knappen for å få mye kullsyre.

Smaken var litt bedre enn sitronlidl brus kanskje lidl cola også.

Skrevet

Sånn hadde vi også da jeg var lita.

Det var enormt populært,mne var ikke gassflaska veldig dyr?

Husker vi trykte maaange ganger på knappen for å få mye kullsyre.

Smaken var litt bedre enn sitronlidl brus kanskje lidl cola også.

Gassflaska kosta kr 300, og en fylling kosta 147 kr.

Skrevet

Gassflaska kosta kr 300, og en fylling kosta 147 kr.

Ja husker at det var bare å levere inn den gamle flaska.

Det var jo litt dyrt med 147 kroner på 80 tallet.

Skrevet

Husker at jeg var kjempemisunnelig på noen "rike kusiner" som hadde en sånn.

Selv bodde jeg i et hus der mor var anti-anti-anti brus... det var brus kun til bursdager og jul.

Ellers: vann, eller suuur ripssaft.

Those were the days :)

Skrevet

Har den enda jeg =)

Har tilogmed flaskene, kullsyre og tilsetninger..

Tror ikke det ville blitt så bra hvis jeg hadde prøvet det da..

Skrevet

Husker at jeg var kjempemisunnelig på noen "rike kusiner" som hadde en sånn.

Selv bodde jeg i et hus der mor var anti-anti-anti brus... det var brus kun til bursdager og jul.

Ellers: vann, eller suuur ripssaft.

Those were the days :)

Ikke snakk om ripssaft, jeg får grøsninger. Vi hadde blant mye annet rips i hagen, og det SKULLE utnyttes og brukes selv om unga brakk seg.

Selv i dag tåler jeg ikke se en rips, eple, bringebær, stikkelsbær eller plomme.

Skrevet

Digget dem. Og for 5 år siden fikk jeg med meg at de begynte å selge dem igjen rundt i verden - så når jeg blir rik skal jeg få meg en :-)

Skrevet

Jeg bor i utlandet, og her er det mye vanligere å drikke vann med kullsyre enn vann rett fra springen. De fleste jeg kjenner har en sånn SodaStream-maskin og bruker den til å få kullsyre i springvannet. Funker bra det :-D Og det er ekstremt mye billigere enn å kjøpe "farris" på butikken :)

Ja, det var min plan :-)

Skrevet

Jeg heiv min da jeg flyttet i fjor :o)

Det er en kitsjgreie alt, verd mange tusen :-)

Akkurat som en Stones LP.

Skrevet

Det var dattera mi som sto for kastinga. Gått hun ikke kastet dokkene mine fra 50-tallet.

Skrevet

Det var dattera mi som sto for kastinga. Gått hun ikke kastet dokkene mine fra 50-tallet.

Jeg hadde også en slik maskin. Den gikk i søpla i 1987 sammen med to gassflasker og en eske med de derre spiralforma spesialflaskene.

Skrevet

Jeg hadde også en slik maskin. Den gikk i søpla i 1987 sammen med to gassflasker og en eske med de derre spiralforma spesialflaskene.

Det smakte ikke så godt da. Bare rødbrusen og den tror jeg ikke jeg hadde likt nå. Og colaen var jævli :o)

Skrevet

Finnes det gassflaske til de gamle ennå eller er de forandret til den nye brusmaskinen?

Lurer på om ikke min mor kan ha stuvet maskinen vekk et sted for da skal den tørkes støv av og brukes igjen.

Hun har sikkert gjemt på flaskene som hører til også.

Skrevet

Finnes det gassflaske til de gamle ennå eller er de forandret til den nye brusmaskinen?

Lurer på om ikke min mor kan ha stuvet maskinen vekk et sted for da skal den tørkes støv av og brukes igjen.

Hun har sikkert gjemt på flaskene som hører til også.

Det hele er visst nytt. Før var det stålfalsker, nå er det aluminium.

http://www.sodastream.se/start.htm

Skrevet

Det hele er visst nytt. Før var det stålfalsker, nå er det aluminium.

http://www.sodastream.se/start.htm

Ja så tror jeg stålflaskene var mindre også.

Det er jo typisk da sånn at vi må kjøpe ny istedet for å grave frem den gamle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...