Gå til innhold

Hvem husker SodaStream brusmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke snakk om ripssaft, jeg får grøsninger. Vi hadde blant mye annet rips i hagen, og det SKULLE utnyttes og brukes selv om unga brakk seg.

Selv i dag tåler jeg ikke se en rips, eple, bringebær, stikkelsbær eller plomme.

For ikke å snakke om rips-syltetøyet. Solbærsyltetøyet. Stikkelsbærsyltetøyet.

Rips er faktisk godt i dag, når den er tilnærma drukna i vaniljesaus og sukker :)

Gjest Sjåførstuen Majorskole
Skrevet

For ikke å snakke om rips-syltetøyet. Solbærsyltetøyet. Stikkelsbærsyltetøyet.

Rips er faktisk godt i dag, når den er tilnærma drukna i vaniljesaus og sukker :)

Yuck!

Jeg liker ikke noen slags bær eller syltetøy på grunn av den tida.

Ikke bare det, men de skulle ut i skauen og plukke tyttebær, rognebær, multer og sopp!

Jeg er livredd sjølplukka sopp etter at en jeg kjente døde av soppforgiftning.

Skrevet

Yuck!

Jeg liker ikke noen slags bær eller syltetøy på grunn av den tida.

Ikke bare det, men de skulle ut i skauen og plukke tyttebær, rognebær, multer og sopp!

Jeg er livredd sjølplukka sopp etter at en jeg kjente døde av soppforgiftning.

Jada - morsan laga både rognebærgelé og kjerringrokkte.

Sopp var faktisk aldri noe tema - så aldri en sopp på kjøkkenet vårt noen gang.

Har helt fram til siste året pirka av / ut all sopp av maten, og jeg begynner å bli nokså voksen.

Bærene er jeg etter hvert blitt glad i igjen!

Skrevet

Jeg hadde en brusmaskin på slutten av 70-tallet (tror den virker enda, men jeg vet ikke om jeg får kjøpe gasspatroner). Jeg husker jeg serverte brus fra den en gang min datter hadde mange venner i bursdagsselskap. Noen unger drakk til de nesten ikke klarte leke; jeg tro de nærmest trodde brusen var gratis!

Skrevet

Jeg hadde en brusmaskin på slutten av 70-tallet (tror den virker enda, men jeg vet ikke om jeg får kjøpe gasspatroner). Jeg husker jeg serverte brus fra den en gang min datter hadde mange venner i bursdagsselskap. Noen unger drakk til de nesten ikke klarte leke; jeg tro de nærmest trodde brusen var gratis!

Klart det er gratis! ;)

Jeg hadde veldig store problemer med sånt da jeg var liten. Kunne ikke skjønne at mamma alltid maste om at vi måtte fylle opp vaskemaskinen f.eks før vi satte den på. Det kostet da vel ikke noe å vaske klær?

Skrevet

Jada - morsan laga både rognebærgelé og kjerringrokkte.

Sopp var faktisk aldri noe tema - så aldri en sopp på kjøkkenet vårt noen gang.

Har helt fram til siste året pirka av / ut all sopp av maten, og jeg begynner å bli nokså voksen.

Bærene er jeg etter hvert blitt glad i igjen!

Jeg har da vel aldri laget noe slikt!! ;-)

Skrevet

Husker jeg var missunnelig på en kamerat som hadde en sånn. Ekslusivt og spennende. Så fikk det heller være at resultatet ikke var så godt...

Kjenner meg igjen i det du skriver! GJETT om jeg ønsket at vi også skulle kjøpe en slik, som en av mine venninner hadde! *S*

Vi moret oss med å ha i ekstra kullsyre, blande de forksjellige smakstilsettingene, ha oppi vanlig saft istedenfor smakstilsettingene etc.

Det var ikke så veldig godt, men det var så kult å lage og drikke dette at det var gøy å gå på do! *he he*

Skrevet

Har en Sodastream vi da - hehe - måtte bare skaffe oss til et 80-talls party, så vi har gasspatroner og flasker og det som er. :)Mangler bare smakstilsetning da ;)

Skrevet

Jeg har da vel aldri laget noe slikt!! ;-)

Å joda. Bare kjenn etter ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...