Gå til innhold

Trådsmale mødre

Anbefalte innlegg

Gjest baremei
Skrevet

Det skal nok rimelig mye til. Det fødes fremdeles barn på steder der det er store sult-katastrofer.

Men det er jo mange med spiseforstyrrelser(anorexi speielt) som blir infertile også...Eller ihvertfall mister mensen i perioder.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• tiliti

5

• Åsemor

3

• amber sun

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke verst. Kan de kanskje ha reknet vekten FØR fødsel i Victoria-tilfellet også? Isåfall høres det liksom mer realistisk ut. For ungen veier jo noe(ca. 3 kg?) og morkaken, fostervann etc, som jeg ikke har sånn greie på...hvor mye veier dette,da? Vet du?

http://216.239.59.104/search?q=cache:SVsRW-sFt00J:www.snartmamma.com/plassen/showthread.php%3Fthreadid%3D12913+hva+veier+kg+fostervann+graviditet&hl=en&lr=lang_no

Skrevet

Men det er jo mange med spiseforstyrrelser(anorexi speielt) som blir infertile også...Eller ihvertfall mister mensen i perioder.

Men det er nok ikke bare pga lav vekt, men også feilernæring.

Skrevet

Men det er forskjell på å ha spiseforstyrrelse og det å være naturlig smal.

Skrevet

Ja, og ofte er de utrolig tynne, gjerne godt under 40 kg.

Men igjen, dette vil jo være forskjellig etter beinbygning, muskelmasse, høyde og en hel del andre ting.

Jeg f.eks var av dem som så slank og fin ut på 45 kg, men overhodet ikke for tynn. Folk trodde omtrent ikke på at jeg veide så lite. Veldig spinkel beinbygning og fint lite muskler hadde jeg den gangen.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Det som kjennetegner sultkatastrofer er jo nettopp feilernæring... du har kanskje sett magene deres ese ut...

Gjest Snoopy83
Skrevet

Mener du at vi skal overspise for å bli feite eller?

Det er faktisk noen av oss som er like smale selv om vi eter som hester.

Jeg har ikke imot at folk verken er tynne eller feite jeg.

Det jeg er imot er det konstante presset om at man MÅ slanke seg, og det er så bra atte, da blir man så lykkelig da. Tykke mennesker blir sett ned på.

Det som er ekstra ille er ikke bare at folket tar del i hysteriet, men det er også opprettholdt av autoriteter og media. Noe som muligens er nødvendig for hysteriets eksistens.

Gjest baremei
Skrevet

Men det er forskjell på å ha spiseforstyrrelse og det å være naturlig smal.

Ja, noen er selvsagt smale fra naturens side. Men det jeg snakker om, er personer som tidl. har vært MYE tyngre(altså opplagt ikke "skapt" så tynne),og gått ned veldig mye i vekt. F.eks. Victoria.Hun var jo vanlig slank før. Nå er hun veldig mager, ser nesten syk ut, spør du meg.

Skrevet

Det jeg er imot er det konstante presset om at man MÅ slanke seg, og det er så bra atte, da blir man så lykkelig da. Tykke mennesker blir sett ned på.

Det som er ekstra ille er ikke bare at folket tar del i hysteriet, men det er også opprettholdt av autoriteter og media. Noe som muligens er nødvendig for hysteriets eksistens.

Det går begge veier det der skjønner du. Er man slank får man gjennom gå da også. Jeg tror ikke det er så stor forskjell.

Det er nok et mindretall som er "normalvektig".

Gjest Snoopy83
Skrevet

Det går begge veier det der skjønner du. Er man slank får man gjennom gå da også. Jeg tror ikke det er så stor forskjell.

Det er nok et mindretall som er "normalvektig".

Joda, både tykke og tynne får kommentarer om utseendet.

Men tynne blir ikke sett på som svake, late og dumme...

Det er det bildet vi har av feitingen!

Gjest baremei
Skrevet

Det hjelper ikke hvor bra mat man spiser om man får i seg ALTFOR lite energi i forhold til behovet,da.

Gjest Sjokkedårisei
Skrevet

Ja, det er egentlig ikke overvekten som er problemet. Overvekten er et resultat av hvordan vi lever med stress og mas, mye ensomhet, og andre psykologiske faktorer som har innvirkning på vårt spisemønster.

Skrevet

Det hjelper ikke hvor bra mat man spiser om man får i seg ALTFOR lite energi i forhold til behovet,da.

Nå vet jeg ikke helt om jeg skjønner hva du mener og hvorfor du sier det til meg, poenget mitt er bare at selv om en anorektisk dame mister mensen når hun veier mindre enn f.eks 45 kg så er det ikke sikkert en som spiser sunt gjør det.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Ja, det er egentlig ikke overvekten som er problemet. Overvekten er et resultat av hvordan vi lever med stress og mas, mye ensomhet, og andre psykologiske faktorer som har innvirkning på vårt spisemønster.

Ja.

Vi har mistet noe siden før-sivilisatorisk tid.

Gjest baremei
Skrevet

Ja, og ofte er de utrolig tynne, gjerne godt under 40 kg.

Men igjen, dette vil jo være forskjellig etter beinbygning, muskelmasse, høyde og en hel del andre ting.

Jeg f.eks var av dem som så slank og fin ut på 45 kg, men overhodet ikke for tynn. Folk trodde omtrent ikke på at jeg veide så lite. Veldig spinkel beinbygning og fint lite muskler hadde jeg den gangen.

Jeg gikk selv en gang ned til under 45 kg, og da mistet jeg mensen ihvertfall. Det er en av grunnen til at jeg undrer meg. Men folk er jo forskjellige på de fleste områder!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg er vel omtrent på deres størrelse.

Jeg ble gravid første gang før jeg fikk sukk for meg.

Andre gang tok det vel omtrent et halvt år.

Tredje gang tok det mange år, men det viste seg at "feilen" ikke lå hos meg, men hos mannen min som hadde fått dårlig sædkvalitet i mellomtiden.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du mener at tynne jenter skulle ha noen større problemer med å bli gravid. Jeg har ihvertfall hatt regelmessig menstruasjon i alle år.

Den tiden jeg var inne på ufb-forumet, fikk jeg heller inntrykk av at overvektige hadde større problemer med å bli gravide.

Skrevet

Kronprinsesse Mary er da ikke så syltynn. Dessuten er det mange som er tynne naturlig. Mensen forsvinner bare hvis man slanker seg overdrevent (f.eks. anoreksi) eller trener for hardt. Alle kvinnene i min familie er syltynne og har smale hofter, men har født babyer som bare den.

Gjest baremei
Skrevet

Jeg er vel omtrent på deres størrelse.

Jeg ble gravid første gang før jeg fikk sukk for meg.

Andre gang tok det vel omtrent et halvt år.

Tredje gang tok det mange år, men det viste seg at "feilen" ikke lå hos meg, men hos mannen min som hadde fått dårlig sædkvalitet i mellomtiden.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du mener at tynne jenter skulle ha noen større problemer med å bli gravid. Jeg har ihvertfall hatt regelmessig menstruasjon i alle år.

Den tiden jeg var inne på ufb-forumet, fikk jeg heller inntrykk av at overvektige hadde større problemer med å bli gravide.

Jeg har kanskje uttrykt meg uklart. Jeg mener ikke at kvinner som fra naturens side er trådsmale:) har vansker med å få barn. Noen er skapt spedbygde, rett og slett. Det er naturlig for dem. Jeg sikter til de som har gått vannvittig mye ned i vekt, slanket seg mye. Det er en kjent sak at man kan få problemer med å bli gravid da.(Det samme hvis man er sterkt overvektig, men noen er sikkert skapt for å "tåle" overvekt bedre også)

Skrevet

Ja, noen er selvsagt smale fra naturens side. Men det jeg snakker om, er personer som tidl. har vært MYE tyngre(altså opplagt ikke "skapt" så tynne),og gått ned veldig mye i vekt. F.eks. Victoria.Hun var jo vanlig slank før. Nå er hun veldig mager, ser nesten syk ut, spør du meg.

Det kan jo hende hun har jobba hardt for å legge på seg før og mange mister altfor mange kg når de ammer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...