Gå til innhold

Trådsmale mødre

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hva er rart med det?

Jenter er jo siden steinalderen oppdratt til å tro at deres verdi ligger i det ytre...

Det tror jeg vi sørger for selv.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• tiliti

5

• Åsemor

3

• amber sun

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

Men hva i alle dager er galt med å jobbe for å holde en sunn og pen kropp, så lenge det ikke er sykelig ihvertfall?

Kroppen trenger pleie for å holde seg frisk og rask, på samme måte som tennene behøver tannpuss.

Jeg skal si deg en ting.

Overvekten er et langt større helseproblem.

Lag heller et eget innlegg om det du.

Det er på tide noen gjør det, men regn med litt "pepper" bare, for det er ikke helt stuerent tema.

Men det tåler du vel?

Victoria har/hatt spiseforstyrrelser da..

Gjest Snoopy83
Skrevet

Det tror jeg vi sørger for selv.

Hehe... ja såklart...

Men det er jo av jenter som allerede er "dopet"...

Gjest baremei
Skrevet

Men hva i alle dager er galt med å jobbe for å holde en sunn og pen kropp, så lenge det ikke er sykelig ihvertfall?

Kroppen trenger pleie for å holde seg frisk og rask, på samme måte som tennene behøver tannpuss.

Jeg skal si deg en ting.

Overvekten er et langt større helseproblem.

Lag heller et eget innlegg om det du.

Det er på tide noen gjør det, men regn med litt "pepper" bare, for det er ikke helt stuerent tema.

Men det tåler du vel?

Mange kjendiser har en BMI på under 18,5,det kan man se med det blotte øye. Og det er helsekadelig. Kan få osteoporose, bli infertil etc. Seff. er fedme et større helseproblem i dag, i vår del av verden. Er fullt klar over det.Men selv om et problem er større enn et annet, betyr vel ikke det at den minste saken er uviktig, vel?? Og det var ikke fedme jeg satt og tenkte på just her i dag,da.Sånn er det bare.Trodde man kunne lufte de fleste tanker og problemstillinger her inne, jeg? Skriver mye om sunn kost, hvordan gå ned i vekt, etc.ellers, synes jeg. Kan bli for mye av det gode enklet ganger, sikkert:)Jeg holder på å utdanne meg innen ernæring,så sunn kost er noe jeg brenner for.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Victoria har/hatt spiseforstyrrelser da..

Det er mulig, men man behøver ikke å ha det om man ser slik ut.

Jeg har selv sett et bilde av meg selv, hvor jeg var alt for tynn.

Det var en sommer hvor jeg var veldig aktiv. Jeg synes selv jeg så anorektisk ut på det bildet. Jeg var 3 kilo mindre enn jeg vanligvis er, men jeg var fryktelig sprek den sommeren altså. Klatret i fjellet og følte meg kjempesprek. Jeg så altså syk ut, men var det slett ikke.

Jeg gjorde noe med da, og gikk opp de kiloene jeg trengte.

Gjest baremei
Skrevet

Det behøver du ikke angre på.

Var ikke spesielt deg jeg ville kritisere.

Men du må regne med at meningene er delte,og det får man tåle.

Jeg har forstått det slik at overvekt gir en langt høyere risiko for å forbli barnløs.

Etter det jeg har hørt kan begge deler, både å være for tykk og for tynn, gjøre det vanskelig å bli gravid. Men jeg skulle gjerne sett noen tall om du har! Det hadde vært interessant!!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Mange kjendiser har en BMI på under 18,5,det kan man se med det blotte øye. Og det er helsekadelig. Kan få osteoporose, bli infertil etc. Seff. er fedme et større helseproblem i dag, i vår del av verden. Er fullt klar over det.Men selv om et problem er større enn et annet, betyr vel ikke det at den minste saken er uviktig, vel?? Og det var ikke fedme jeg satt og tenkte på just her i dag,da.Sånn er det bare.Trodde man kunne lufte de fleste tanker og problemstillinger her inne, jeg? Skriver mye om sunn kost, hvordan gå ned i vekt, etc.ellers, synes jeg. Kan bli for mye av det gode enklet ganger, sikkert:)Jeg holder på å utdanne meg innen ernæring,så sunn kost er noe jeg brenner for.

Den bmi-en sier veldig lite så lnge folk har forskjellig benbygning.

Hvilken BMI har jeg da? Vet du det?

Jeg er frisk som en fisk og kan stille klokka etter menstruasjon.

Jeg er 52 kilo og 1.72 høy.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det er mulig, men man behøver ikke å ha det om man ser slik ut.

Jeg har selv sett et bilde av meg selv, hvor jeg var alt for tynn.

Det var en sommer hvor jeg var veldig aktiv. Jeg synes selv jeg så anorektisk ut på det bildet. Jeg var 3 kilo mindre enn jeg vanligvis er, men jeg var fryktelig sprek den sommeren altså. Klatret i fjellet og følte meg kjempesprek. Jeg så altså syk ut, men var det slett ikke.

Jeg gjorde noe med da, og gikk opp de kiloene jeg trengte.

Ok..Godt du fikk lagt litt på deg igjen da.. Sånn for din egen del =)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Etter det jeg har hørt kan begge deler, både å være for tykk og for tynn, gjøre det vanskelig å bli gravid. Men jeg skulle gjerne sett noen tall om du har! Det hadde vært interessant!!

Nei jeg har ingen tall.

Jeg var bare mye inne på ufb-forumet for noen år siden, da mannen min hadde problemer med sæadkvalitet. Der var det en del jenter sim fikk beskjed av legen at de skulle slanke seg, for lettere å bli gravid.

Jeg har det ikke fra andre hold enn der inne.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ok..Godt du fikk lagt litt på deg igjen da.. Sånn for din egen del =)

Ja 49 kilo var i tynneste laget selv for meg.

Jeg mistet ikke mensen, så det var nok ikke farlig, men jeg synes selv jeg ikke så noe pen ut.

Gjest baremei
Skrevet

Den bmi-en sier veldig lite så lnge folk har forskjellig benbygning.

Hvilken BMI har jeg da? Vet du det?

Jeg er frisk som en fisk og kan stille klokka etter menstruasjon.

Jeg er 52 kilo og 1.72 høy.

Ja, ifølge BMI er du undervektig. BMI 17,5. Men du er nok lagd tynn fra naturens side, sannsynligvis, siden alt fungerer bra. Og du har kanskje ikke slanket deg for å med vilje nå den vekten, slik mange kjendiser gjør?

Ingenting er jo bedre enn at du er sunn og frisk,da! Og man skal ikke stole blindt på BMI, nei.(Men med tanke på f.eks. beinskjørhet, kunne det nok være en fordel for deg å veie litt mer.)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja, ifølge BMI er du undervektig. BMI 17,5. Men du er nok lagd tynn fra naturens side, sannsynligvis, siden alt fungerer bra. Og du har kanskje ikke slanket deg for å med vilje nå den vekten, slik mange kjendiser gjør?

Ingenting er jo bedre enn at du er sunn og frisk,da! Og man skal ikke stole blindt på BMI, nei.(Men med tanke på f.eks. beinskjørhet, kunne det nok være en fordel for deg å veie litt mer.)

Jeg er jo bare 38 år, så jeg håper jeg ikke er i faresonen for å få beinskjørhet enda;)

Jeg legger sikkert på meg med årene jeg også.

Gjest baremei
Skrevet

Jeg er jo bare 38 år, så jeg håper jeg ikke er i faresonen for å få beinskjørhet enda;)

Det kommer jo helst med alderen,ja.Men man legger grunnlaget i yngre år. De som er tyngre får automatisk et sterkere skjelett(pga. økt belastning).Ønsker ikke å skremme deg altså. Er ganske så slank selv, og iom. at vi har mye osteoporose i slekta, prøver jeg å forebygge med kalsium og D-vitamin + trening(vektbærende idretter hjelper).

Skrevet

Ja 49 kilo var i tynneste laget selv for meg.

Jeg mistet ikke mensen, så det var nok ikke farlig, men jeg synes selv jeg ikke så noe pen ut.

Jeg har vært helt nede i 43 når jeg ammet eldstemann og jeg er like høy som deg.

Han var tre mnd og helsestasjonen bad meg slutte med amminga. Han spiste meg opp.

Skrevet

Dette innlegget er ikke skrevet..

1) i misunnelse

2) for å hetse hverken under-eller overvektige

Har forresten funnet noen lenker som bekrefter at jeg ikke er helt på jordet.

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/05/08/329703.html

http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=490

http://www.helsenytt.no/artikler/barnloes.htm

http://www.helsenett.no/Gynekologi/Gynekologi/Uregelmessig-menstruasjon-1

Jada, ta det med ro, vi vet da at det skjer :-)

Du bare fremstilte det som om det var et must! Og det er det jo ikke.

Skrevet

Nei, det gjør du sikkert ikke. Tanta mi på 78 veier 43 og klarer ikke å legge på seg. Hun er akkurat like høy som oss. Hun veide mer før men enda hun spiser skikkelig så klarer hun ikke

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det kommer jo helst med alderen,ja.Men man legger grunnlaget i yngre år. De som er tyngre får automatisk et sterkere skjelett(pga. økt belastning).Ønsker ikke å skremme deg altså. Er ganske så slank selv, og iom. at vi har mye osteoporose i slekta, prøver jeg å forebygge med kalsium og D-vitamin + trening(vektbærende idretter hjelper).

Det er ikke osteoporose i familien min så vidt jeg vet.

Men en ting har jeg lært meg, og det er at man kan aldri være sikker på noe som helst her i verden,så jeg skal ikke si at jeg aldri får det.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har vært helt nede i 43 når jeg ammet eldstemann og jeg er like høy som deg.

Han var tre mnd og helsestasjonen bad meg slutte med amminga. Han spiste meg opp.

Oj, ja det var ikke mye.

Godt du la på deg igjen da.

Gjest drdyregodesen
Skrevet

Det virker som man liksom MÅ være syk om man er slank. Stå på Dorthe.Det er ikke feite som blir hetset, men oss tynne.

Klok av skade, så skal jeg ikke argumentere noe i denne tråden (hvis jeg greier å la være)

Enig, jeg merket at jeg fikk lyst til å skrive et beskt innlegg om trådsmale fedre(Jacko feks), og utbrodere litt rundt hans spinkle legeme, men jeg skal ikke gjøre det, og lover herved å ikke hetse flere tynne i dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...